NLDelphi logo

Apada
Start Forum Nieuws Artikelen Links E mail Statistieken
NLDelphi

Ga Terug   NLDelphi > Diversen > Koffiehoek

Antwoord

Onderwerpopties Zoek in onderwerp Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 22-Nov-04, 08:55   #1
Alias1524
Senior Member

Delphi for the .Net framework of Delphi 2005

Hallo allemaal,

wanneer jullie de keus hebben tussen Delphi for the .NET framework of het nieuwe Delphi 2005 wat zouden jullie dan kiezen?

Ik zoek iets waarmee ik stabiel het nieuwe jaar in kan gaan en software voor het .NET framework kan maken.
De verhalen die ik lees over 2005 zijn nou niet bepaald gunstig. (problemen met de stabiliteit enz..)

Groet..
Alias1524 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-Nov-04, 09:38   #2
Dees
Reader

Dees's Avatar

Delphi 2005 is For .NET (Delphi 8 en hoger).

Wat voor verhalen heb je over Delphi 2005 gehoord die niet gunstig zijn? Ik zou zeker gaan voor Delphi 2005 en niet Delphi 8.

Je kunt de trial van Delphi 2005 ook downloaden zodat je kunt zien of deze jou bevalt J/N.

Jonge rijzen kan men buigen maar oude bomen niet.
Dees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-Nov-04, 09:42   #3
Dirk Andries
SillyMember

Dirk Andries's Avatar

D2005 lijkt me helemaal niet minder stabiel dan D8. D8 werkt nog steeds niet met SP1 voor .NET 1.1
Er is wel de rapportering over het opvreten van geheugen in D2005, zelfs bij inactiviteit (zelf nog geen last van gehad, maar ik ben nog aan het testen).
Ik vermoed verder dat er aan D2005 actiever gaat gewerkt worden dan aan D8 (en heb geen flauw idee hoeveel van dat werk zal worden terug-geporteerd naar D8, maar ik vrees het ergste).
D8 doet ook enkel .NET, terwijl D2005 zowel Win32 als .NET doet (en C#, en in beperkte mate zelfs Visual Basic.NET ).
Kortom: als ik zou moeten/kunnen kiezen (je vraag) werd het zonder twijfel D2005.
Wel niet zeuren als het de verkeerde keuze blijkt, achteraf.
Je kan de trial downloaden, dan heb je 30 dagen tijd om het uit te proberen.
Oud 22-Nov-04, 09:50   #4
Alias1524
Senior Member

Laat ik beginnen met te vermelden dat ik een 100% tevreden Delphi gebruiker ben die ook in de toekomst zeker en vast met Delphi verder wil.

Het volgende stukje kwam ik tegen op het internet:
Anyone considering any Borland product, particularly Delphi 7 or greater, please read...

Borland realizes that it must jump on the .NET bandwagon in order to keep it's product viable. Fine. They're right. But in the rush to do so, they've released a very, very poor quality product. If your current code base is Delphi and you wish to migrate to .NET using Delphi 7-9, plan on some serious grief...

For the last countless months in our migration to .NET, we've dealt with frequent GPF's in the IDE, build problems, the debugger not working at all, and countless other problems. I understand that this is a very brief and vague accusation that by itself does not hold much water... but I don't need to go into details... see the newsgroups!!! Borland and their quality is going downhill!

As an example, Delphi 8 Update 2 does not even work under .NET 1.1 SP 1. They released a subsequent version of Delphi (Delphi 2005) which runs fine under SP 1, however they left their Delphi 8 customers in the dust, without a patch. Why? It's obvious... They're trying to force those who just recently dropped their hard earned $$$ on Delphi 8 to again immediately pay more $$$ for Delph 2005. Its called... EXTORTION!

I deplore you, before you consider giving Borland any of your hard earned money, read the news groups. See for yourselves how and why their once loyal user base is eroding.

Now, to the point...

I plan on developing an automated Delphi to C# conversion program. I promise, it will come. But in the meantime, I am besieging any honorable release group to post Delphi 2005 to the public so that our work can continue. I've already dumped enough $$$ into Borland and their shitty software. I refuse to do so any more.

Send a message to Borland. Do NOT pay for Delphi 2005 until they listen to their customers!!!

Enough is enough!!! Borland, listen to your customers!!! Or you are done!!!
Oud 22-Nov-04, 10:08   #5
Delphi32
Senior Member

Delphi32's Avatar

Even los van de vraag of deze schrijver gelijk heeft over zijn D8-problematiek (ik ken D8 daar niet goed genoeg voor), gaat het hier gewoon over iemand die gratis D2005 in handen probeert te krijgen. Ik weet niet of je hier nou zoveel waarde aan moet hechten.
Oud 22-Nov-04, 10:15   #6
Alias1524
Senior Member

Dat doe ik ook zeker niet.

Zelf draai ik met Delphi7 en heb nooit problemen.
Oud 22-Nov-04, 10:20   #7
Alias1524
Senior Member

Wanneer ik de reply van Dirk Andries bekijk is het dan niet verstandig om nog ff te wachten totdat de aanloop problemen eruit zijn?
Oud 22-Nov-04, 10:27   #8
Dirk Andries
SillyMember

Dirk Andries's Avatar

1) De instabiliteit waar de schrijver van het stukje naar refereert slaat op D8, niet op D2005.
2) Ben je van plan om ook in Delphi te ontwikkelen voor .NET? Zoniet : als je tevreden bent over D7 en enkel Win32 ontwikkeling plant, heb je geen haast om over te stappen. Bovendien heb je dan ook niet de keuze tussen D2005 en D8, want dat laatste doet enkel .NET.
3) Nogmaals: download die D2005 trial, dan kan je zelf beslissen of het al dan niet de moeite is nu te upgraden, of nog even te wachten.
Oud 22-Nov-04, 10:51   #9
Alias1524
Senior Member

Ik heb net Delphi 2005 gedownload (478MB) en laat me verrassen.

Bedankt
Oud 22-Nov-04, 15:09   #10
Bug
C#, Delphi 7 user

Bug's Avatar

Citaat:
Originally posted by Dirk Andries
D2005 lijkt me helemaal niet minder stabiel dan D8. D8 werkt nog steeds niet met SP1 voor .NET 1.1
Er is wel de rapportering over het opvreten van geheugen in D2005, zelfs bij inactiviteit (zelf nog geen last van gehad, maar ik ben nog aan het testen).
Ik vermoed verder dat er aan D2005 actiever gaat gewerkt worden dan aan D8 (en heb geen flauw idee hoeveel van dat werk zal worden terug-geporteerd naar D8, maar ik vrees het ergste).
D8 doet ook enkel .NET, terwijl D2005 zowel Win32 als .NET doet (en C#, en in beperkte mate zelfs Visual Basic.NET ).
Kortom: als ik zou moeten/kunnen kiezen (je vraag) werd het zonder twijfel D2005.
Wel niet zeuren als het de verkeerde keuze blijkt, achteraf.
Je kan de trial downloaden, dan heb je 30 dagen tijd om het uit te proberen.
In hoeverre is 2005 compatible met .NET 2.0? Al neem ik aan dat Borland zich niet twee keer aan dezelfde steen stoot.

Of is 2005 gemaakt voor .NET 2.0 platform met backwards compability naar 1.1? Zeker gezien de release van 2.0 nu niet ver meer weg is.

≈∞㎓
Bug is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-Nov-04, 15:22   #11
Dirk Andries
SillyMember

Dirk Andries's Avatar

1) D2005 is voor .NET 1.1, niet voor 2.0
2) .NET 2.0 is er overigens nog niet, je kan dus ook niet verwachten dat D2005 er compatibel mee zal zijn.
3) Het is helemaal niet dezelfde steen. Het probleem met .NET 1.1 SP1 en D8 werd veroorzaakt door een foute beslissing i.v.m. optimalizatie door de compiler. Zie Danny Thorpe en meer Danny Thorpe. M.a.w. té slim proberen zijn is niet altijd even slim.
Oud 22-Nov-04, 15:53   #12
Alias1524
Senior Member

Citaat:
2) .NET 2.0 is er overigens nog niet, je kan dus ook niet verwachten dat D2005 er compatibel mee zal zijn.
Ik heb er weinig kaas van gegeten maar ik neem toch aan dat met een patch of update dit wel het geval zal zijn.
Oud 22-Nov-04, 16:42   #13
Dirk Andries
SillyMember

Dirk Andries's Avatar

Ik bedoel: je moet niet verwachten dat je er .NET 2.0 assemblies mee kan produceren. Target van D2005 is Win32 en .NET 1.1 (inclusief SP1, wel )
Oud 25-Nov-04, 21:45   #14
Marcel
Beheerder

Marcel's Avatar

• Verplaatst van Algemeen naar Koffiehoek

Bookmarks

Momenteel bekijken: 1 (0 leden en 1 gasten en/of zoekmachine bots) actieve gebruikers dit onderwerp

Onderwerpopties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Geavanceerd zoeken
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels