|
|
||||||||
|
|||||||||
![]() |
|
|
#1 |
|
Registered User
|
NLDStringGrid v2.0
Om het maar even in de stijl van de oorspronkelijke auteur te zeggen:
Hier is 'tie dan: NLDStringGrid v2.0 Een opsomming van de wijzigingen: TNLDStringGrid: Toegevoegde functionaliteit:
Toegevoegde property:
Toegevoegde properties:
Veel plezier ermee!
(Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert'; Laatst aangepast door NGLN : 21-Apr-09 om 20:25 |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
John Kuiper
|
Voor D2009 gebruikers:
De compiler klaagt over deze regels: delphi Code:
Citaat:
delphi Code:
Verder mis ik eigenlijk een propertie om het CSV bestand te plaatsen en e.v.t. te kunnen selecteren vanuit een dialog. De boolean in ImportCSV zal een constante waarde kunnen zijn bij niet invoeren van een waarde. Ook kreeg ik de CSV niet goed geimporteerd. Wordt de structuur van de stringgrid aangepast op basis van de CSV bestand of moet dat zelf door de programmeur worden geregeld. Verder zag het er netjes uit en vond het (naar mijn bevindingen) de code netjes geprogrameerd. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Registered User
|
Thanks.
D2009, is dat af te vangen met {$IFDEF VER210} ? En gelden die WideChar warnings vanaf D2009 of misschien al een eerdere versie? De property om een CSV-bestand @designtime mee in te laden zie ik zelf persoonlijk niet zo zitten, maar je mag hem inbouwen hoor: daar is 't OpenSource voor...;-) Die TitlesFirstRow parameter zou geen default value mogen hebben vind ik, want waar moet je dan vanuit gaan? De gebruiker van deze twee routines moet gewoon opgeven of de eerste regel van het csv-bestand kolomtitels zijn. De structuur van het Grid wordt niet automatisch aan de inhoud van het CSV-bestand aangepast. Dat zou een aantal beslissingen vragen met als gevolg een flinke parameterlijst. Maar misschien zouden we daar een overloaded routine voor kunnen schrijven. Wat ging er (verder) mis bij het importeren van jouw CVS-bestand? Kan dat eventueel te maken hebben met de spaties die niet tussen quote's staan? Zie ook het commentaar bij de routine ImportCSV.
|
|
|
#4 | |||
|
John Kuiper
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
![]() |
| Bookmarks |
| Momenteel bekijken: 1 (0 leden en 1 gasten en/of zoekmachine bots) actieve gebruikers dit onderwerp | |
| Onderwerpopties | Zoek in onderwerp |
| Weergavemodus | Stem op dit onderwerp: |
|
|