Results 1 to 10 of 10

Thread: Beveiliging Access database

  1. #1
    Senior Member The Master's Avatar
    Join Date
    Jul 2002
    Location
    Venlo
    Posts
    283

    Beveiliging Access database

    Er zal vast al wel eens over gepraat zijn dus daarom heb ik eerst gezocht met de zoekmachine maar ik kon niks vinden, dus alsnog de vraag: Hoe kan ik een database het beste beveiligen? Ik weet dat als je wilt alles te kraken is maar ik wil het ze toch zo moeilijk mogelijk maken. Ik weet dat de beveiligen van M$ niet veel voorsteld , maar er moet toch een mogelijk zijn om het ze moeilijk te maken? Iemand een idee??

  2. #2
    Je kan toch een password op een Acces database zetten??? Ik weet niet hoe makkelijk dat te "kraken" is, maar het is een begin...
    *Er bestaat geen bugs, alleen leerpunten*

  3. #3
    Als je daar nog een extra beveiliging omheen wilt zetten zou je je data kunnen encrypten. Maar ik vraag me wel af waarom je Access gebruikt. Als je data serieus genoeg is om te beveiligen, is het dan niet serieus genoeg voor een betere database?
    Marcel

  4. #4
    Senior Member The Master's Avatar
    Join Date
    Jul 2002
    Location
    Venlo
    Posts
    283
    De reden dat ik Access wou gebruiken is omdat ik Access goed ken. Ik ben bezig een WK-pool aan het maken, waarbij de ingevulde uitslagen en de goede uitslagen met elkaar moeten worden vergeleken en dan krijg je daar punten voor. Nou wil ik dat ze niet zomaar de uitslagen kunnen veranderen dus moet er een beveiliging in komen.

    Wat voor database kan ik dan beter gebruiken als ik mijn data wil beveiligen?

  5. #5
    TCustomVader JosAikema's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Harderwijk
    Posts
    1,491
    Originally posted by The Master

    Wat voor database kan ik dan beter gebruiken als ik mijn data wil beveiligen?
    Een gratis en goed beveiligde en te beveiligen database die ook nog eens gemakkelijk vanuit Delphi benaderd kan worden is MySQL.

    Jos
    Vanaf 1 oktober 2004 geen Delphi programmeur meer

  6. #6
    Of Interbase.....
    *Er bestaat geen bugs, alleen leerpunten*

  7. #7
    Access is goed genoeg..

    Password erop en klaar..

    Hele vent die je WK-pool hackt

  8. #8
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160
    Euh, niet dus. Zeker niet bij de oude versies:

    In Access versions 95 and 97 encryption was insecure and a single byte change in the header was enough to remove the password.

    Ook voor de nieuwere versies zijn er heeeeeel, heeeeel veel tooltjes te downloaden die aan zogenaamde 'password recovery' doen voor access, het stelt kennelijk echt he-le-maal niets voor. Afhankelijk de omgeving waarin je die WK-pool-applicatie gaat inzetten heb je dus zo goed als niets aan zo'n passwoord 'beveiliging', behalve als je spelers in de pool echt volledig digibeet zijn.

    Het lijkt mij veel verstandiger om je data te encrypten.

  9. #9
    Senior Member The Master's Avatar
    Join Date
    Jul 2002
    Location
    Venlo
    Posts
    283
    Ik zat te denken, ik kan natuurlijk ook gewoon een encrypte ini-file maken die in het geheugen zetten en dan met een TMemIniFile de gegevens eruit halen. Ik denk dat er toch niet meer dan 15 mensen meegaan doen dus dan zou het bestandje niet al te groot worden, d8 ik zo, hooguit 5 MB. Is dit een goede manier of kan ik beter een andere database dan Access gaan gebruiken??

  10. #10
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Is het dan je bedoeling om helemaal geen db meer te gebruiken?

    Een groot nadeel aan het zelf encrypten van je gegevens in je database is dat het doen van een fatsoenlijke query echt een ramp (zoniet onmogelijk) wordt.
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. applicatie met access database installeren
    By codex32 in forum Databases
    Replies: 5
    Last Post: 03-Aug-04, 22:50
  2. ADO connection op webserver met access database
    By eprincen in forum WebDelphi
    Replies: 11
    Last Post: 28-May-04, 00:48
  3. Access Plaatjes in delpihi database
    By Master X in forum Databases
    Replies: 10
    Last Post: 05-Feb-04, 15:49

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •