Results 1 to 11 of 11

Thread: Programma achtergrond

  1. #1
    Registered User
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Nieuwland
    Posts
    13

    Programma achtergrond

    Hoi iedereen.

    Dit topic is niet echt nuttig maar ik vroeg mij zomaar af wat jullie zoal als achtergrond voor een gemaakte applicatie gebruiken. denk aan:

    Standaard achtergrond
    Plaatjes
    Enz

    grtz michiel

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Standaard achtergrond per definitie. Plaatjes gebruik ik voornamelijk in de vorm van icoontjes, en af en toe voor een header van bv een wizard, maar eigenlijk nooit in een vorm van skin... skins zijn sowieso iets waar ik bij 99% van de applicaties tegen ben, maar dat terzijde
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2003
    Location
    Beuningen
    Posts
    1,207
    Standaard achtergrond. Het enige waar ik wel op let is het gebruik van de kleuren.
    Ik heb ooit veel geleerd van een grafisch ontwerper wat betreft kleuren en dus probeer ik zo weinig mogelijk verschillende kleuren te gebruiken. Verschillende grijstinten is mijn favoriet met de kleuren Groen, Geel, Rood en Oranje (<-- aandacht vragen of status). Als er teveel kleuren op mijn scherm staan dan leidt dat af en heb ik geen idee waar ik (of een gebruiker van mijn programma) moet beginnen dus ik probeer het altijd zo rustig mogelijk te houden.

    Een icoon gebruik ik nog wel maar geen skins of andere grote plaatjes.

    Des te eenvoudiger het scherm eruit ziet des te minder het een gebruiker afschrikt.
    In theorie werkt alles maar hoe maak je het dan waar, in de praktijk werkt het maar niemand weet waarom.

  4. #4
    Registered User
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Nieuwland
    Posts
    13
    Over het algemeen gebruik ik zelf ook de standaard maar ik zit eens te zoeken naar wat nieuws.. De grijstinten spreken me wel aan. Lekker rustig en overzichtelijk!

  5. #5
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    Iconen (menu's en drag and drop elementen). En als er hard genoeg wordt gesmeekt een discreet logo.
    Af en toe, hier en daar, wat smaakvolle kleurtjes, indien dit resulteert in een wezenlijke verduidelijking van de UI.
    Nooit skins noch andere toeters en bellen.

    Enige uitzondering zijn de programma's die ik op bestelling van/voor de kids maak: daar gaan we samen goed loos, wel onder deskundig toezicht van de artistiek en grafisch meer begenadigde mama.
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  6. #6
    Ik gebruik ook alleen de standaard kleuren. Waarom? Omdat ik vind dat je, als je afwijkende kleuren gebruikt, deze ook volledig instelbaar moet maken. Ik heb namelijk niet de illusie dat iedereen de kleuren mooi vind die ik mooi vind. Kijk alleen maar eens naar de reacties toen het prachtige roze balkje op NLDelphi verscheen. En als je dat helemaal instelbaar moet maken ben je langer bezig met het uiterlijk dan met het programma zelf. En voor de software die ik bouw (zakelijk) is dat een NoNo.
    Marcel

  7. #7
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    ...prachtige roze balkje...
    Verschijnt inderdaad regelmatig in mijn ergste nachtmerries
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  8. #8
    PietZa.Create PietZa's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    Nieuwegein
    Posts
    395
    In onze ziekenhuis software pakketten past de kleur Teal perfect als achtergrond. Verder gebruiken we de standaard kleuren.

  9. #9
    Senior Member pderuiter's Avatar
    Join Date
    Sep 2002
    Location
    Brunssum
    Posts
    166
    wij hebben een applicatie waar beide mogelijk is en volledig instelbaar. Maar dat komt omdat het ook echt een bureaublad moet zijn.
    war doesnt determine who's right.... just who's left.

  10. #10
    abirdonawire
    Guest
    Ik programmeer alles zoveel mogelijk standaard. Achtergrond plaatjes komen er bij mij niet in en ook niet al de kleuren van de regenboog en dat terwijl ik me toch behoorlijk ervaren kan noemen met grafische dingen. Ik houd graag van standaarden en functionaliteiten en wil niet een programma gebruiken om te laten zien hoe grafisch creatief ik wel kan zijn, want dat weet ik intussen al wel. Ik vergelijk het een beetje met web design, web pagina's die langzaam laden en knipperende flash animaties waar niemand op zit te wachten omdat ze geen werkelijke functionaleit toevoegen.

  11. #11
    A happy Virus is just fun Viralvirus's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Salland
    Posts
    214
    Ik laat nog wel 's wat diashowtjes in Powerpoint het leven zien met zuurstokkleuren.
    Uitermate rustgevend voor de ogen (zachtpaars tegen zachtgroen).
    Ons bedrijf hanteert helaas wit tegen strakblauw met oranje toestanden er doorheen, jakkes (word je kleurendoof van).



    p.s.
    functionaleit=functioneel leed o.i.d. ? Of functionele leut ?
    Viralvirus

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Programma crasht in Windows 98, niet in XP
    By Jan Pas in forum Algemeen
    Replies: 13
    Last Post: 31-Dec-04, 11:49
  2. Parameters uitvoeren naar extern programma
    By Peter Wijnhoven in forum Algemeen
    Replies: 5
    Last Post: 03-Nov-04, 15:07
  3. programma slaat vast na aanroep netwerk
    By Pvdl in forum Algemeen
    Replies: 11
    Last Post: 04-May-04, 22:41
  4. Tekenen op een achtergrond
    By MaartenV in forum Algemeen
    Replies: 4
    Last Post: 11-Apr-03, 12:23
  5. Installeren programma vanaf webpagina
    By Greta in forum WebDelphi
    Replies: 21
    Last Post: 11-Mar-03, 12:40

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •