Page 1 of 3 1 2 3 LastLast
Results 1 to 15 of 32

Thread: Aanmelden gaat niet goed?

  1. #1
    TMSNUser Erwo's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Eelde
    Posts
    84

    Aanmelden gaat niet goed?

    Misschien is het heel simpel maar volgens mij gaat het aanmelden niet goed. Ik heb in de property inspector mijn emailadres en wachtwoord ingevoerd en ik heb een knopje met

    Code:
     
    NLDMSNP1.Logon;
    En ik zie mezelf niet online komen bij mijn andere account die ik op de msn messenger heb draaien.

    Er is niet toevallig een getting started van het NLDMSN component?


    Gr. Erwin
    end.

  2. #2
    TMSNUser Erwo's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Eelde
    Posts
    84
    Ik heb et al via een klasgenoot. Hij had ook de OnDebug toegevoegd en nu werkt ie wel.. Tjah moet je maar net ff weten.
    end.

  3. #3
    OnDebug is er alleen voor om te kijken wat er eventueel mis gaat tussen het component (client) en de MSN server. Dit kan nooit de oplossing zijn voor je probleem, hoogstends kan het je helpen een probleem op te lossen.

    Wat heb je precies gedaan om er voor te zorgen dat het aanmelden nu wel werkt?

    Verder is er geen getting started, heb daar niet zoveel zin en tijd voor. Misschien iemand anders?

  4. #4
    TMSNUser Erwo's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Eelde
    Posts
    84

    Aanmelden gaat niet goed?

    Heel vreemd. Als ik de code in de onDebug tussen haakjes zet (als commentaar dus) doet ie het ook gewoon, maar als ik de procedure weghaal en dus bij de property inspector het vakje bij onDebug leeglaat doet ie het niet.

    Deze code staat trouwens bij de Debug.
    Code:
    procedure TForm1.MSNDebug(Sender: TObject; DebugText: String);
    var SessionIndex : Integer;
    begin
      if Sender is TMSNSession then
      begin
        SessionIndex := MSN.Sessions.IndexOf(Sender as TMSNSession);
        Memo1.Lines.Append(Format('Session [%d]: %s', [SessionIndex, DebugText]));
      end
      else
        Memo1.Lines.Append('Main: ' + DebugText)
    end;
    end.

  5. #5
    TMSNUser Erwo's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Eelde
    Posts
    84
    Ook al weer opgelost, nou jah alweer. ik had auto online en autosync aanstaan en blijkbaar was autoonline sneller dan autosync. Als ik het goed heb moet namelijk eerst gesynchroniseerd worden en kan je pas daarna je status op online zetten.
    Nu zet ik handmatig de status op online. nu nog een vraagje. in verschillende threads hier op de nldmsn afdeling zie ik procedure zoals MSNAllListsDone. maar die zie ik niet in de propertyinspector staan. wel een userisonline maar dan krijg je alleen de online users. Hoe verkrijg je de hele buddylijst?

    Verder is dit echt een geweldig component!!!

    gr Erwin
    end.

  6. #6
    AutoOnline op true werkt hier goed icm AutoSyncLists op true zonder de OnDebug te gebruiken. Het kan soms even duren voordat hij correct is aangemeld, dit komt door de MSN server.

    Er wordt weldegelijk eerst gesynchronizeerd en vervolgens de status op online gezet:
    Main: > SYN 6 0
    Main: > CHG 7 NLN 32


    Over de buddy lijsten:
    Vroeger hield het NLDMSNP component de buddy lijsten zelf bij, maar dit is nu niet meer zo. Daarom moet je dit zelf doen als je gebruik wilt maken van de buddy lijsten.

    Als AutoSyncLists op True staat wordt er automatisch gesynchroniseerd met de server. Dit betekend dat de settings automatisch worden opgehaald. Voordat deze binnen komen wordt het event OnReceivingSettings getriggerd met het aantal buddy's en het aantal buddy groepen. Tevens wordt de SettingsVersion property van het component op de juiste waarde gezet. Vervolgens komen de gegevens binnen. Voor elke buddy in een lijst wordt het OnUserIsInList event getriggerd. Deze geeft je de user en in welke lijst(en) deze voorkomt als parameter

    Lokaal kun je deze gegevens opslaan samen met het versie nummer (SettingsVersion property). Voordat je je aanmeldt kun je de SettingsVersion property zetten zodat je niet elke keer dezelfde gegevens binnen krijgt. Dit is het hele idee achter dit systeem, echter gebruikt de officiele client (MSN Messenger) dit systeem niet en ontvangt dus elke keer alle settings.

    Ook kun je handmatig synchroniseren als AutoSyncLists op False staat. Hiervoor is de SyncSettings methode waaraan je mee geeft wat jou eigen lokale SettingsVersion is. Zijn de settings op de server geupdate, dan krijg je deze automatisch binnen. Je kunt ook 0 als SettingsVersion meegeven aan de methode SyncSettings om altijd de gegevens binnen te krijgen.

    Je kunt maar 1x synchroniseren nadat je verbonden bent met de server.
    Gebruik OnUserAddedToList en OnUserRemovedToList om updates door te voeren naar je eigen buddy lijsten.
    Als de settings op de server gelijk zijn aan je eigen settings (dus een gelijke SettingsVersion) dan wordt het event OnSettingsUpToDate getriggerd.


    Hierboven gebruik ik settings, maar dit zijn gewoon je buddy lijsten. Het heet zo omdat er meer gegevens door de server worden opgestuurd.

  7. #7
    TMSNUser Erwo's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Eelde
    Posts
    84
    Ben ik weer...

    Bedankt voor de uitleg, wordt het allemaal weer wat duidelijker.

    Maar heb nu weer een ander probleem

    Ik kan met mijn ene account niet inloggen en met mijn andere wel. Het zijn allebei gewone hotmail accounts. De ene die het wel doet heb ik net aangemaakt om te testen. De andere gebruik ik al jaren en ook met msnen.
    Een typfout lijkt me onwaarschijnlijk omdat ik het wel 10 keer ingetypt heb, en de wachtwoorden zijn hetzelfde. Dus ik verander alleen de gebruikersnaam en hij doet het niet. Het enige verschil tussen de 2 is dat degene die niet werkt groepen in de lijst heeft maar zover komt ie niet eens volgens mij...

    Dit geeft het debugvenster:
    Main: HTTPS: HandleOK
    Main: HTTPS: ProcessLogin
    Main: HTTPS passport authentication error
    Main: *** Disconnected

    Dit geeft volgens mij aan dat mn wachtwoord of gebruikersnaam niet klopt. Terwijl ik zeker weet dat hij goed is.

    Help....

    Gr Erwin
    end.

  8. #8
    Werkt het account wel met de officele MSN Messenger?

  9. #9
    TMSNUser Erwo's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Eelde
    Posts
    84
    Ja die gebruik in constant, maar nu wou ik hem bij mijn eigen versie proberen en dan doet ie het niet
    end.

  10. #10
    Vaag, ik heb zelf diverse accounts getest, meerdere hotmail adressen als niet hotmail adressen en dat werkte perfect.

    Zal even kijken of ik wat meer debug informatie kan toevoegen.

  11. #11
    Kun je misschien de voledige debug log naar mij mailen, let even op eventuele wachtwoorden.

  12. #12
    TMSNUser Erwo's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Eelde
    Posts
    84
    hmms volgens het forum kan ik niet naar je mailen vanaf het board
    ik had ff de debugcode hieronder gezet, maar ik heb et probleem intussen opgelost.
    Ik dacht een ff kijken op je .NET passport ook iets van een versie ofzow heeft.

    Dus ik op de site www.passport.com bezig geweest, ff me profiel bekeken en het bleek dus dat ik mijn postcode er niet in had staan. Dat vakje stond er nog niet toen ik lang geleden mijn profiel aanmaakte, maar nu was het een verplicht vakje. Ik alles ingevuld opgeslagen enz. Ik start mijn eigen messenger op en het werkt

    Dus als meer mensen hier problemen mee hebben, ff je profiel opzoeken en alles invullen wat verplicht is...

    Maar jah weer wat geleerd.

    Gr. Erwin

    ps. nog ff een heel klein vraagje: wordt er ook een event getriggerd als alle lijsten binnen zijn?
    Last edited by Erwo; 23-May-04 at 21:39.
    end.

  13. #13
    Als alle users binnen zijn, het aantal weet je door OnReceivingSettings te gebruiken.

  14. #14
    TMSNUser Erwo's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Eelde
    Posts
    84
    Weer wat gevonden. Als ik in mijn programma mijn eigen displayname opvraag bijvoorbeeld door
    Code:
    Label1.Caption := NLDMSNP1.Displayname;
    dan komt er steeds een spatie en een 1 achter te staan
    Erwin -> Erwin 1
    Bla -> Bla 1
    Dus volgens mij gaat er iets mis met de displayname verkrijgen van de server want in de Debug staat:
    Main: < USR 6 OK ******@hotmail.com Erwin 1 0
    Dus dat verklaart die 1.
    Maar hoe los ik dit op (volgens mij ligt het deze keer niet aan mij )
    Gr. Erwin
    end.

  15. #15
    Klopt, mijn fout. Vergeten aan te passen met de protocol update.

    Source op VCS server is inmiddels geupdate, vannacht wordt er een zip gemaakt dacht ik.

Page 1 of 3 1 2 3 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Similar Threads

  1. Canvas cleared niet (goed)
    By BasicontheWeb in forum Algemeen
    Replies: 1
    Last Post: 21-Oct-02, 16:17
  2. Programma gaat niet verder bij Shellexecute
    By arjan_hiemstra in forum Algemeen
    Replies: 2
    Last Post: 20-Oct-02, 19:01
  3. ophalen van items gaat niet goed.
    By Greta in forum DeX??
    Replies: 20
    Last Post: 08-Sep-02, 22:46

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •