Page 1 of 3 1 2 3 LastLast
Results 1 to 15 of 31

Thread: Vraagbank voor beginners met Delphi

  1. #1

    Vraagbank voor beginners met Delphi

    Beste Mensen.

    Is het misschien een optie om een vraagbank te openen waar mensen die beginnen met delphi (Zoals ik zelf) hun vragen kunnen stellen. Dit zou voor mensen die beginnen met delphi een heel stuk makkelijker zoeken zijn. Plus De mensen die nu op het forum zitten hebben minder last van ons persoontjes die nog niet zoveel van delphi af weten

    Gr Control-X

  2. #2
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Wij hebben helemaal geen last van beginners! We zijn allemaal beginners geweest, dus ...

    Stel je vragen gerust, zoek alleen eerst even of wat je wil vragen al eens is behandeld!
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  3. #3
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Ik denk op zich dat ht wel een goed idee is om langzaamaan een soort van onderverdeling te maken in de onderwerpen. Gewoon omdat mensen die opz oek zijn dan makkelijker in een bepaalde categorie kunnen zoeken, maar dit heeft ook nadelen. Het grootste nadeel is dat het veel minder overzichtelijk wordt om alle topics bij te houden
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Je moet het niet gaan overdrijven inderdaad, maar een opdeling in 'Databases' en 'Overig' vind ik bijvoorbeeld een redelijke optie mocht dat aan de orde komen...
    Qui custodiet ipsos custodes

  5. #5
    Ik sluit me inderdaad bij Matthijs aan, we hebben absoluut geen 'last' van beginners! Ik heb ook het idee dat vragen op alle nivo's worden beantwoord op het forum, er blijft erg weinig 'open staan'.

    Als er een onderverdeling zou komen in het forum zou dat dus inderdaad naar onderwerp zijn. We hebben daar al eens een poll over gehad, toen was de behoefte nog niet echt aanwezig. Het aantal berichten is niet echt veel groter dan destijds dus ik hou het maar zo. Tenzij we er anders over gaan denken natuurlijk, dan hoor ik het wel...

    Dus Control-X: niet bang zijn om te vragen, gewoon doen.
    Marcel

  6. #6
    Is het misshien niet handig om bij het maken van een nieuwe thread een puldown menutje weer te geven waarbij een categorie kan worden opgegeven bijv Database, Layout, enz. Zo kan een gebruiker veel makkerlijker een vraag over een bepaald onderwerp terugvinden

  7. #7
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Op zich vind ik dat wel een goed idee. Alle berichten blijven bij elkaar staan, maar je kunt toch makkelijk zien of een topic gaat over een onderwerp dat jou interesseert. Ik denk alleen dat at niet tot de mogelijkheden van de forumsoftware behoort, dus dat wordt dan weer een hackje shrijven, maar dat moet marcel maar ff vertellen (of iemand anders die ookmet deze software werkt :-) )
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  8. #8
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Zit er idd niet standaard in, alhoewel een hackje schrijven op zich niet gek moeilijk is (zelf ook een extra veld toegevoegt aan mijn forum)....
    Qui custodiet ipsos custodes

  9. #9
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127
    Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk zou kunnen

    In het huidige forum zijn er momenteel al meerdere vraagbaken aanwezig, waarom
    zou je deze dan niet uitbreiden met de diverse geralateerde onderwerpen.

    Alleen het grote 'gevaar' / 'nadeel' is... je zoekt iets in een bepaalde hoek, maar iemand heeft het perongeluk in een verkeerde hoek geplaatst, kan je zoeken tot je
    een kilo'tje weegt, en het betekend voor Marcel 'nog' meer onderhoud aan het forum
    en het feit de kans dat er selectiefer gelezen wordt is groter, dus uiteindelijk zullen
    MISCHIEN minder threats beantwoord worden.
    Dus overweeg het nog maar eens een keertje.

    My 2 cents.

    Richard (die vandaag een laptop heeft opgeschroefd, waar achter af gezien nog
    garantie op zat die dus nu is verlopen. )
    RLD

  10. #10
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Nee, wat ze bedoelen is een extra optie om aan te geven waar het over gaat, en toch alle threads in de vraagbak dumpen. Aan de andere kant, er is al een 'subject' veld, als iedereen in het subject duidelijk aangeeft waar het om gaat (niet 'Help!', maar iets van 'ADO - Connect failure') dan scheelt dat enorm...
    Qui custodiet ipsos custodes

  11. #11
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127
    Aiiii,

    Net even iets anders begrepen, maar ik sluit me bij jouw aan en blijf tevens
    bij mijn standpunt.

    Richard
    RLD

  12. #12
    Als dat extra veld een pulldown menutje is verplicht je de gebruiker een waarde te selecteren die je zelf bepaald hebt en heb je niet alleen de topic naam "help" of "probleempje" maar krijg je "help, Layout" of "probleempje, database"

  13. #13
    Zo'n pulldown menu zit gewoon niet in de software. Dat is uiteraard zelf te schrijven, maar gezien het aantal updates van de forumsoftware hou ik de wijzigingen beperkt. Kortom: als we een splitsing gaan maken zou ik verschillende secties maken. Ik denk dat het er ook wel aan zit te komen, een collega wees me afgelopen week al op het probleem dat een niet beantwoorde vraag al snel van de eerste pagina verdwijnt waardoor de kans dat ie beantwoord wordt al snel kleiner wordt.

    Overigens zal dat geen indeling op nivo zijn, maar op techniek. Dus inderdaad bijvoorbeeld: Databases, WebDelphi, Overig. Als een thread dan eens in de verkeerde sectie wordt gestart is dat overigens niet echt een probleem. In een paar klikken is ie verplaatst.
    Marcel

  14. #14
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    ...en anders ondersteunt het forum nog altijd moderators

    Maar een globale indeling in dat soort categorieen vind ik inderdaad nog steeds geen gek idee...
    Qui custodiet ipsos custodes

  15. #15
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Thumbs up

    Ik sluit me aan bij de stelling van Marcel en Psycho

    Als je het inderdaad niet te grof categoriseert (mooi scrabble woord) dan blijft er
    inderdaad een redelijk overzicht.

    Richard
    RLD

Page 1 of 3 1 2 3 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 67
    Last Post: 15-Jun-04, 12:32
  2. Replies: 11
    Last Post: 15-Jan-04, 16:54
  3. Is dit mogelijk met Delphi?!?
    By hoi_jong in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 10-Oct-03, 13:21
  4. Access97 database benaderen met delphi......
    By The_Freak in forum Algemeen
    Replies: 4
    Last Post: 02-Dec-01, 16:07

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •