Results 1 to 8 of 8

Thread: mIRC notify?

  1. #1
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269

    mIRC notify?

    Ivm de NLDelphi chat heb ik mIRC gedownload. Ik heb het met mIRC nu voor elkaar gekregen om de channel vensters niet in het MDI window te laten openen maar gewoon los, maar hij doet nog steeds niet helemaal wat ik wil. Ik wil dat als iemand een message stuurt dat het venster een melding oid geeft, liefst in de stijl van MSN Messenger (blauw knipperen), zodat ik niet constant hoef te kijken of er iemand joined en gaat lopen blaten...

    Er zit wel een leuke agent ingebouwd die alles gaat lopen vertellen, maar dan moet ik elke keer die agent hiden als ik 'm niet in beeld wil houden, dat zie ik ook niet zo zitten...


    Is dit uberhaupt mogelijk met mIRC, en zoja, hoe?
    Qui custodiet ipsos custodes

  2. #2
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127
    Psycho,

    Ik heb dit probleem met trillian ook, het schijnt dat marcel wel een flashing notify
    krijgt bij een getypte regel

    Dus wat dat aangaat... lekker trillian downloaden.
    is echt de moeite waard om er even naar te kijken als je dat al niet gedaan hebt.

    Richard
    RLD

  3. #3
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ja, al naar gekeken, maar ik vind trillian eerlijk gezegd niks. mIRC is lekker compact, snel en standaard...


    Ach, ik heb van 't weekend toch uitgevonden hoe ik smilies in een richedit krijg, dus wie weet maak ik gewoon simpelweg m'n eigen IRC client
    Qui custodiet ipsos custodes

  4. #4
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Originally posted by PsychoMark

    Ach, ik heb van 't weekend toch uitgevonden hoe ik smilies in een richedit krijg, dus wie weet maak ik gewoon simpelweg m'n eigen IRC client
    Hebbe, hebbe! Natuurlijk met sources!

    Maar ik zal thuis ff kijken naar de verschillende instellingen van mIRC.
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  5. #5
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    http://www.nldelphi.com/forum/showth...&threadid=1629


    Daar staat hoe je images erin krijgt. Ik heb zelf dan nog een stukje code liggen om smilie-codes te vervangen door #0, de index en positie op te slaan en alles na de huidige positie op te schuiven (aangezien #0 1 lang is en '' 2), vervolgens deze array sorteren op positie, de string te splitsen op #0 en elk gedeelte toevoegen aan de richedit gevolgd door de bijbehorende smilie... met behulp van HyperStrings gaat dit geheel nog aardig ook...

    Sterker nog, toen ik nog TRichView freeware gebruikte gingen de smilies zo enorm snel dat als je 100 smilies stuurde MSN er ruim 4 seconden over deed op een 1.8 Ghz en mijn app maar 15 ms . Jammer dat het nu met de TRxRichEdit een stuk trager gaat, maar daar valt ook nog wel wat aan te schaven vermoed ik zo... of de nieuwe shareware TRichView aanschaffen (heb de freeware moeten opgeven vanwege een gebrek aan functionaliteit)


    Als ik thuis kom kan ik de code wel eens opzoeken, ik maak er eventueel wel een simpele demo van, is leuk materiaal voor op m'n website
    Qui custodiet ipsos custodes

  6. #6
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Ik bedoelde natuurlijk die IRC-client

    Notify in mIRC:
    Right-click in de titlebalk van het sjet-window en "flashing" aanvinken!
    Als je "beeping" aanvinkt begint ie nog tegen je te piepen ook!
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  7. #7
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Naast alle door Mark genoemde voordelen van mIRC kun je er ook nog allerlei leuke scriptjes in laten runnen die dan automagisch allerlei sjet output kunnen genereren!
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  8. #8
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ah, is goed, als ik nog eens een IRC client maak release ik de source wel ofzo...


    Anyways, dat het zo simpel kan zijn he. Toch flauw dat ze 'm net daar verstoppen . Wat die scriptjes betreft; ik ken ze, maar doe er niks mee. Het enige waar ik wat mee doe is een alias om makkelijk m'n nickname te bevestigen en #NLDelphi te joinen, ik heb liever een simpele chat-client die iets overzichtelijker werkt dan al dat scripting gedoe van mIRC... ieder z'n keus he
    Qui custodiet ipsos custodes

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. DLL gebruiken in mIRC
    By Pastasaus in forum Algemeen
    Replies: 9
    Last Post: 07-Oct-03, 17:43
  2. mirc en delphi dll's
    By Tommy in forum Algemeen
    Replies: 6
    Last Post: 31-Dec-02, 00:37
  3. Dr Watson op Windows NT bij notify Window
    By Marcel in forum Algemeen
    Replies: 9
    Last Post: 18-May-02, 17:05

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •