Results 1 to 13 of 13

Thread: Zandloper SQL komt steeds terug

  1. #1

    Zandloper SQL komt steeds terug

    Hallo,

    Ik heb een programma met behoorlijk wat tabellen, als het programma op gestart is verschijnt er om 4 ?á 5 seconden een sql zandloper?
    Heb alle tabellen al nagelopen of deze niet op automatisch refresh staan en alle timer staan op 5000 een paar op 1000.

    Weet iemand waar ik nog meer moet kijken zie ik een instelling over het hoofd?

    BVD


    Groetjes Mike



  2. #2
    TCrapCodeProducer JackBigMac's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1,293
    Je zou ff SQLMonitor kunnen opstarten en daarna je app. Dan zie je welke queries er worden uitgevoerd.
    It is in change that we find purpose.

  3. #3

    Thumbs up waar kan ik dat doen?

    Bedankt JackBigMac voor je snelle reactie, maar ik ga waarschijnlijk een hele domme vraag stellen. Waar zit de sql monitor, in delphi of BDE? Moet je deze instellen als het programma loopt of voor dat je compileerd?


    BVD

    Mike

  4. #4
    TCrapCodeProducer JackBigMac's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1,293
    Gewoon, in je Start-menu, waarschijnlijk: Start-->Programs-->Borland Delphi 6.
    Deze start je op, daarna run je je app. Je kan in SQLMonitor nog instellen welke SQL-commando's je wil zien.
    It is in change that we find purpose.

  5. #5

    Delphi 5

    Ik heb delphi 5, bij start_-> Program files-> Delphi 5 staat sql mopnitor er niet tussen, als ik delphi opstart zie ik nergens Sql monitor staan, wel onder F1(help)
    Zie SQL monitor staat , die SQLmonitor helpfile kan ik niet openen!
    Je zou zeggen dat ik het wel ergens heb!

    Is het mogelijk dat delphi 5 geen SQL monitor heeft?


  6. #6
    TCrapCodeProducer JackBigMac's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1,293
    Bij mij (Delphi 6) staat SQL Monitor ook onder het menu in de Delphi IDE: Database --> SQL Monitor.

    Ik weet niet zeker of deze in Delphi 5 zit. Ik dacht het wel. Het kan ook nog zijn dat SQL Monitor alleen in de Enterprise-versie zit.
    It is in change that we find purpose.

  7. #7
    Zit wel in D5 maar aleen in de Enterprise-versie. In mijn D5 Pro staat er geen SQL Monitor in het menu Database
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  8. #8
    Welke database gebruik je? Heeft die server geen SQL monitor?
    Marcel

  9. #9

    Kan het ook niet vinden

    Kan helaas de sql monitor ook niet vinden, ik gebruik gewoon de standaard database van delphi!

    Het probleem is nog steeds aanwezig, volgens mij zijn de TIMERS, TABELLEN degenen die dit kunnnen veroorzaken, weet iemand nog iets anders die aanspraak doet op de SQL?

    bvd

    Gr. Mike

  10. #10
    Als het elke 4 á 5 seconden gebeurd, dan zou ik eens critisch kijken wat er in de OnTimer Event staat van alle Timers die op 5000 (=5 seconden) staan.
    De beste manier om te leren is door fouten te maken.
    80 procent van alle leugens die jij en ik vertellen blijft onopgemerkt

  11. #11

    Re: Kan het ook niet vinden

    Originally posted by Mike
    ik gebruik gewoon de standaard database van delphi!
    Wat bedoel je met de standaard database van Delphi? Er worden bij Delphi nogal wat databases meegeleverd, maar er is niet echt één standaard database.
    Marcel

  12. #12

    Timers

    Zal ik doen, het was trouwens om de 2 seconden(heb verkeerd ingetypt), maar ik zal de timers die op 1000 staan ff veranderen in en langere tijd, evenueel ook die van 5000!.

    Bedankt alvast.


    Gr. Mike

  13. #13
    Los je met het wijzigen van je Timer Interval het probleem op of is het symptoom bestrijding ?
    De beste manier om te leren is door fouten te maken.
    80 procent van alle leugens die jij en ik vertellen blijft onopgemerkt

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. ADO SQL insert open en terug
    By Siemons in forum Databases
    Replies: 11
    Last Post: 29-Feb-04, 22:22
  2. Date-time in SQL (zonder Delphi parameters)
    By Baldo in forum Databases
    Replies: 16
    Last Post: 14-Jan-04, 16:23
  3. Replies: 7
    Last Post: 31-May-03, 16:01

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •