Results 1 to 11 of 11

Thread: Van pag1, naar pag2, naar pag3, naar pag1

  1. #1

    Van pag1, naar pag2, naar pag3, naar pag1

    Beetje verwarrend vraagje mischien, maar hier het volgende:

    Ik probeer het volgende te schrijven:
    Een hoofdpagina die opent, en een mogelijkheid heeft een pagina2 te openen.
    Pagina2 opent met een druk op de knop pagina3.

    Tot zover geen probleem natuurlijk want dit is slechts een pagina.show achter een knop.

    Maar nu komt het:
    Pagina3 bevat een knop, die als je die indrukt, je weer terugstuurt naar pagina1.
    Met hide kom je niet verder terug dan pagina2.

    Ik hád het volgende idee:
    In de usersession een boolean aanmaken die, als ie true is (setten in pagina3, onder de sluit knop) pagina2 ook sluit tijdens de OnRender actie.
    Het laat zich raden dat dat het niet doet.
    Het geheel verplaatsen naar OnAfterRender heeft blijkbaar ook geen zin.

    Heeft iemand anders nog een idee?
    'We the willing, led by the unknowing, are doing the impossible for the ungrateful. We have done so much for so long, with so little, we are now truly qualified to do anything with nothing. ' - Unknown -

  2. #2
    Wat gebruik je voor je website? ASP.NET / WebModules / (...)
    Marcel

  3. #3
    Intraweb.
    Delphi 7 dus.
    'We the willing, led by the unknowing, are doing the impossible for the ungrateful. We have done so much for so long, with so little, we are now truly qualified to do anything with nothing. ' - Unknown -

  4. #4
    Ook sprongen van pagina 1, naar pagina 2, en dan van pagina 2 naar pagina 3, waarbij pagina 3 wél in pagina 1 gecreeerd wordt moet mogelijk zijn..
    'We the willing, led by the unknowing, are doing the impossible for the ungrateful. We have done so much for so long, with so little, we are now truly qualified to do anything with nothing. ' - Unknown -

  5. #5
    Ik ken Intraweb niet, maar hoe open je daar een pagina? Ik neem aan dat er toch een mogelijkheid zal zijn een pagina te openen (b.v. www.NLDelphi.com), op diezelfde manier kun je dan toch ook je eigen pagina's openen?
    Marcel

  6. #6
    Nee..

    In feite werkt intraweb als volgt:
    Een intraweb pagina is eigenlijk niets anders dan een delphi applicatie. Men schrijft de interface en functionaliteit in Delphi, en Delphi bouwt er een stukje webservice omheen. Wanneer men de applicatie nu opstart, dan kunnen anderen contact maken met het IP en de 'pagina' openen.

    Nu hoor ik je denken: Dat kan met iedere webserver.

    En idd. Het enige verschil is echter dat je hier geen echte HTML pagina's hebt.

    Zelfs als je gebruik maakt van sjablonen, kun je alleen het programma aanroepen, en niet die sjabonen. Het programma maakt dan weer gebruik ván die sjablonen.

    As for that URL: Dat ziet er ongeveer als volgt uit:
    http:// 127.0.0.1:8888/prog.exe/1/fhoae87fhaso8f7hasdo8f7hasdo8f7hasdo8
    (Of zoiets. Ik kan nu geen echte URL neerplakken omdat ik niet achter de machine zit...)

    Maar zoals je ziet, is hier verder weinig uit te halen wat betreft pagina opvragen...
    'We the willing, led by the unknowing, are doing the impossible for the ungrateful. We have done so much for so long, with so little, we are now truly qualified to do anything with nothing. ' - Unknown -

  7. #7
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725

    Re: Van pag1, naar pag2, naar pag3, naar pag1

    Originally posted by Matrix
    Beetje verwarrend vraagje mischien, ...
    Inderdaad. Ik heb je originele vraag nu toch al zo'n keer of 5 herlezen, maar ik snap nog steeds niet wat je wil bereiken. Je kan pagina' s openen, en je kan navigeren naar een andere pagina. Wat lukt er dan precies niet?
    Je vermeldt ook iets over "sluiten van pagina 2", maar daar raak ik niet wijs uit.
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  8. #8
    Om de vraag helemaal uit te leggen, moeten we een stukje Intraweb techniek in:

    Het basisprincipe van Intraweg is, is dat men met puur Delphi code een website kan schrijven. Hier komt dan geen enkele sript taal aan te pas.

    Net zoals in een normale taal, bestaan er forms, die adn vertalen naar pagina's.

    Het mooie in PHP, ASP en andere script talen, is dat men dan ook pagina's schrijft, en die als het ware gewoon bij naam aan kan roepen. dit wordt bijoorbeeld:

    index.php = pagina die opent aan begin.
    login.php = pagina waar men kan inloggen.
    dologin.php = authenticatie en cookie uitwisseling.
    main.php = hoofdscherm na inloggen.

    In php wordt de ene na de andere pagina aangeroepen, maar kan men ook gewoon naar main.php. Als cookie nog aanwezig is hoeft men dan niet in te loggen.

    Intraweb heeft deze mogelijkheid niet op die manier.
    Het hoofdform maakt pagina's aan zoals het dat in Delphi doet:

    MySecondForm = TForm.create;

    en dan vervolgens:

    MySecondForm.show;

    Maar stel nou dat eronder een MyThirdForm.create; had gestaan, en ik van MySecondForm direct naar MyThirdForm had gewild?

    Maak ik 'm in mijn hoofd object aan, dan kan ik 'm niet in MySecondForm aanroepen. En MyThirdForm moet ook in het hoofdform angeroepen worden.
    Sterker nog, er zijn nog 6 andere forms.... ;-)

    Maar ik vroeg mij dus af of iemand mij met een structuur hierachter kan helpen.
    'We the willing, led by the unknowing, are doing the impossible for the ungrateful. We have done so much for so long, with so little, we are now truly qualified to do anything with nothing. ' - Unknown -

  9. #9

    Hoe? Nou zo...

    Voor het geval mensen zich het nog afvragen:

    Omdat iedere pagina eigenlijk vanuit (zo'n beetje) alle andere pagina's beschikbaar meot zijn, is het een goed idee om alle pagina's op een plek te instantiëren die overal bereikbaar is. Ikzelf vond het eerst geen goed idee, daarom had ik het niet voorgesteld, maar nu realiseer ik me eigenlijk dat er geen (nette) andere mogelijkheid is:

    De UserSession.

    De UserSession wordt aangemaakt bij het initialiseren van de (web) applicatie. In de klasses voor de pagina's is deze userSession altijd bereikbaar. Dit is dus handig als men informatie over de gebruiker bij wil houden.
    Ook kan men hier blijkbaar (scherm) objecten aanmaken!
    In de userSession Definieert men dus in de private ruimte de schermen, maakt men public properties aan, en tijdens het initialiseren van de sessie (constructor) instantiëert men de schermen. Als men nu een menu knop indrukt, dan ziet de code ervoor er dus ongeveer als volgt uit:

    UserSession.scherm1.show;

    Waarbij scherm1 dus een TIWAppForm klasse is.


    Figuurlijk zou je kunnen redeneren dat dit geen nette oplossing is, omdat het (zoals in mijn EComm project) dan zou zijn als de klant die de winkel in zijn zak heeft... Maar ja... Het werkt wel...
    'We the willing, led by the unknowing, are doing the impossible for the ungrateful. We have done so much for so long, with so little, we are now truly qualified to do anything with nothing. ' - Unknown -

  10. #10
    Na verschillende malen doorgelezen te hebben wil Matrix zoiets als onder bij google staat als je hebt gezocht. die balk met goooooooooooooooooooooogle (dit is met opzet gedaan voor de verduidelijking) helemaal onderin.
    tenminste als ik het goed begrijp
    Check out ackspace.nl for a dutch hackerspace

  11. #11
    Niet helemaal... daar komt het ook voor, maar war bij mij het probleem zich voordeed was zoals je bij veel sites tegenkomt het menu aan de linkerkant, of soms bovenin. Dat zijn links naar pagina's die over het algemeen altijd (bij bepaalde voldane voorwaardes) beschikbaar zouden moeten zijn.
    'We the willing, led by the unknowing, are doing the impossible for the ungrateful. We have done so much for so long, with so little, we are now truly qualified to do anything with nothing. ' - Unknown -

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. conversie van binair naar hexadecimaal
    By paulf in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 08-Sep-02, 22:39
  2. Pointer, Buffer, Pchar en conversie hiervan.
    By Richard in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 11-Aug-01, 01:35

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •