Results 1 to 7 of 7

Thread: Internet database met delphi...

  1. #1

    Unhappy Internet database met delphi...

    Hallo mensen,

    Ben vrij nieuw hier ;-)

    Ik ben bezig met een client app te ontwikkelen, met toegang tot een (internet) mysql database.

    Ik gebruik, vanwege de beperking tot directe toegang van de provider, het component DbxWebSQL te vinden op http://www.yahem.com/, echter deze heeft een IDE Running / 30 days beperking, ik kan ook nergens vinden waar deze aan te schaffen.

    Na veel zoeken en lezen, kwam ik uit op ZEOS, maar weet niet of deze dezelfde mogelijkheden heeft?

    Weet iemand een goed alternatief? Het enige wat ie moet kunnen is gewoon sql lezen en updaten, dus de feitelijke verbinding maken dmv. een php tunnel. Voor de rest werk ik met dataproviders en clientdataset's.

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Welkom op NLDelphi

    Hmm, dat is een mooi setje componenten! Maar het is nog niet heel erg af denk ik, gezien de shareware download "Not available yet".

    Nee, volgens mij biedt Zeos niet een soortgelijke mogelijkheid. Je zult altijd iets aan de serverkant moeten installeren als je geen directe toegang tot je database hebt.

    Is het een optie voor je om je database via webservices aan te spreken? Die webservice draait dan op je server, die kan dan wel bij je database.
    Marcel

  3. #3
    Hi,

    Ik gebruik de componenten van http://www.devart.com/products-vcl.html om met een
    client apps naar een mysql te gaan, werkt goed.

  4. #4
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Maar de devart tools zoekt naar een databaseserver ergens op het net met de poorten, die de databaseservers gebruiken (3306 voor MySQL). Dat werkt bij een ISP niet, want die poorten hebben ze geheel afgeschermd. Bij ahem doen ze iets nieuws, waardoor je via een request van je http(s) data krijgt en kan versturen. Op zich een mooie tool voor hobbyisten die geen eigen server tot hun beschikking hebben, maar wel een ISP met een database.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  5. #5

    DbxWebSQL

    Beste allen,

    Ik heb DbxWebSQL in begin 2007 ontwikkeld. Plan was na genoeg feedback om het ter beschikking te stellen voor een klein bedrag. De support Forum bleef leeg en dus kon/wilde ik het niet officieel aanbidden met eventuele slechte reacties achteraf. Intussen kreeg ik van een paar mensen (Australie, Dubai etc) verzoek om uitbreiding en/of bug oplossing. Inmiddels een paar dank emails verder heb ik besloten om de site te actualiseren (binnenkort ).
    Voor liefhebbers wil ik wel een een versie beschikbaar stellen zonder IDE beperking. Als tegen resultaat inschrijven op het forum en dus ook je positive/negatieve ervaring hier posten.

    Reclame: DbxWebSQL is zoals ik het op de site ook heb vermeld een makkelijke manier om desktop applicaties toegang te geven zonder zorgen te maken over poorten en vaste ip nummers. Mits de belangstelling groeit kan DbxWebSQL ~70% sneller gemaakt worden (is een schatting), encryptie etc. zijn opties die goed mogelijk zijn.

    Ik hoop hiermee wat duidelijkheid te hebben gebracht.

    Mvg,

    R.H. Sahin
    Last edited by GolezTrol; 28-Sep-08 at 23:02.

  6. #6
    De beschrijving ziet er wel leuk uit, al vertoont het -voor mij als leek- wel wat overeenkomsten met DataSnap.
    In ieder geval bedankt voor de moeite van deze toelichting en voor de aanbieding.
    1+1=b

  7. #7
    Gericht aan allen...

    (en zeker naar de maker ;-))

    Ik gebruik de DbxWebSQL dll sinds mijn eerste post, en ik kan vertellen, naar volle, zo niet zeer enthousiaste tevredenheid.
    Met een paar parameters heb je binnen 'n minuutje verbinding met je (internet) mysql database, zonder eerst een hoop te moeten installeren en implementeren, je hele applicatie aan te passen, en met exact dezelfde werkwijzen als TClientDataset.

    Ik hoop dat nog meer mensen deze zullen testen, en zich bij het forum aansluiten, het is het aanraden zeker waard.
    Mochten er mensen zijn die problemen hebben met verbinding maken / te gebruiken in hun applicatie, schroom niet om me 'n berichtje te sturen!

    Met vriendelijke groet,
    'n tevreden gebruiker.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •