Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 28

Thread: php framework

  1. #1

    php framework

    Nu ik voor mezelf een wat meer tijd heb, ben ik eens gedoken in de wereld van PHP Frameworks om makkelijk een php app te kunnen bouwen.
    Nu kom ik de volgende frameworks tegen en wil graag eens weten met welke jullie ervaring hebben (niet gebonden aan de onderstaande lijst) en welke jullie mij willen adviseren
    Deze heb ik zelf al gevonden (google doet wonderen):


    Mijn uiteindelijke doel is een makkelijk framework om mijn eigen applicaties op te kunnen bouwen zonder een al te hoge leer curve. Wat ik zelf zo heb kunnen zien, gaat op dit moment mijn voorkeur uit naar CakePHP vanwege de eenvoud en absoluut niet naar Symphony omdat je die op de server moet installeren en ik daar bij mijn webhost wel toegang toe heb, maar niets wil installeren
    Check out ackspace.nl for a dutch hackerspace

  2. #2

  3. #3
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Waarom PHP vast in steen zetten? Moet je niet eerst naar de requirements kijken?

  4. #4
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Quote Originally Posted by GolezTrol View Post
    Misschien VCL for PHP?
    Is dit niet hetzelfde als Delphi for PHP, maar dan voor unix? Hier staat een GPL license op terwijl Delphi for PHP een commercieel product is.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  5. #5
    en hebben jullie ervaring met vcl4php??
    Check out ackspace.nl for a dutch hackerspace

  6. #6
    @JKuiper, volgens mij is de IDE een commercieel product en de VCL zelf niet.
    @Eagle, helaas. 0,0 ervaring
    1+1=b

  7. #7
    hey. das jammer. precies wat ik vraag heb je niet. jammer
    Check out ackspace.nl for a dutch hackerspace

  8. #8
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Quote Originally Posted by eagle00789 View Post
    en hebben jullie ervaring met vcl4php??
    Ook ik heb er geen ervaring mee. Ik wil er wel eens naar kijken, maar eigenlijk doe ik het nog steeds met platte tekst en eigen functies voor de opmaak.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  9. #9
    dan gaan we gewoon zelf een kijken wat we kunnen doen met 1 van deze frameworks...
    Check out ackspace.nl for a dutch hackerspace

  10. #10
    Die VCL is open source (updates enzo komen ook van sourceforge). Delphi for PHP maakt gebruik van die open source VCL.

  11. #11
    dat maakt het dan wel meteen wat interresanter
    Check out ackspace.nl for a dutch hackerspace

  12. #12
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Quote Originally Posted by Benno View Post
    Die VCL is open source (updates enzo komen ook van sourceforge). Delphi for PHP maakt gebruik van die open source VCL.
    Als dat zo is, vind ik de prijs van een Delphi voor PHP best hoog
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  13. #13
    Als dat zo is, vind ik de prijs van een Delphi voor PHP best hoog
    Tja je betaald voor de IDE. Daar hebben ze dan wel weer wat leuke dingen inzitten, onder andere debug functionaliteit. Dat blijft in een kladblok omgeving toch lastig.

  14. #14
    Dat is bij Visual Studio niet anders tenslotte, daar krijg je de compiler ook gratis in het framework. Ook over de Delphi compiler is die discussie eens gevoerd, maar dat zag Borland toch niet zo zitten
    Marcel

  15. #15
    Je betaalt toch voor de compiler, de IDE is iets wat je er gratis bovenop krijgt?
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •