Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 28 of 28

Thread: php framework

  1. #16
    Ik denk dat je gewoon betaalt voor het geheel.
    1+1=b

  2. #17
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    Bij d4php betaal je inderdaad voor de IDE de rest is open source.
    Je kunt overigens in d4php ALLE php frameworks gebruiken maar alleen de VCL en (nog heel beperkt) Zend werken two way in de designer:sleur en pleur.
    Maar d4php is wel de enige goede sleur en pleur ide.
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

  3. #18
    Quote Originally Posted by GolezTrol View Post
    Ik denk dat je gewoon betaalt voor het geheel.
    Neen, er is ergens een link naar een lid van CG die aan Delphi werkt (Nick denk ik) die zelf zegt dat je betaalt voor de compiler en de IDE gratis. En het is niet omdat de IDE gratis is dat ze daar niet hun best moeten voor doen om het bugvrij te houden (het was een post ivm enkele terugkerende bugs in de IDE)
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  4. #19
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    Nee Henk, Delphi voor PHP betaal je alleen voor de IDE. je kan de opensource php vcl ook in andere PHP editors gebruiken, alleen werkt sleur en pleur dan nooit niet En die bugs vallen wel mee.
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

  5. #20
    Ik heb D4PHP voorlopig aan de kant gezet. Ik wilde een goede debugger voor een bestaande PHP applicatie omdat ik helemaal niets van PHP af weet. Helaas bleek het voor dat doel een miskoop. De applicatie had zijn eigen Smarty templates installatie. Ten eerste om onafhankelijk te zijn van de installatie op de web server. Ten tweede omdat die versie een belangrijke bugfix bevatte.
    Tot m'n stomme verbazing kon ik met D4PHP niet debuggen omdat D4PHP ervan uit gaat dat alleen zij gerechtigd is om eigen interne Apache, PHP en Smarty installaties er op na te houden. Ik kan het nog steeds niet geloven.

    Maar net ging het licht weer schijnen: gratis Eclipse/PDT geinstalleerd, half uurtje tutorial en de eerste bugs (automatisch gedetecteerd) zijn al gefixed. Lijkt net Delphi, de echte dan. Wat een opluchting. Volgens mij is de Zend Debugger als plugin voor remote PHP web pagina's ook gratis te downloaden.

  6. #21
    En bekijk Waterfront PHPEdit. Deze is gratis voor persoonlijk gebruik, maar biedt ook een debugger aan (al moet je daarvoor ook wel de mogelijkheid hebben tot tweaken van je apache server).
    1+1=b

  7. #22
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Ik kan totaal geen link vinden van Waterfront PHPEdit. En als deze er is met een crack of serialkey. Heb je daarvoor een link?
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  8. #23
    Het lijkt me logisch dat we hier geen serials en cracks gaan uitdelen. Daar hoef je op NLDelphi ook niet meer om te vragen (ook niet via PM of mail, trouwens).

    Bovendien zei ik dat 'ie gratis is voor persoonlijk gebruik. Er is dus geen crack nodig. Als je er geld mee wilt gaan verdienen, dan kost ie 89 euro, dus dat is ook nog wel te overzien.

    Het enige dat niet klopt aan mijn verhaal is de naam. Het is namelijk Waterproof PHPEdit.
    1+1=b

  9. #24
    Member
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    Netherlands
    Posts
    638
    Een mooie tool voor php die ik zelf regelmatig gebruik is vs.php. Dit is een php editor met debug mogelijkheden die je binnen visual studio kan gebruiken. Het is geen gratis pakket maar de licentie kosten zijn maar $100.
    Alex "leXTer" van der Vliet
    Delphi Programmer

    And may the source be with you.

  10. #25
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Quote Originally Posted by GolezTrol View Post
    Het lijkt me logisch dat we hier geen serials en cracks gaan uitdelen. Daar hoef je op NLDelphi ook niet meer om te vragen (ook niet via PM of mail, trouwens).
    Het enige dat niet klopt aan mijn verhaal is de naam. Het is namelijk Waterproof PHPEdit.
    Dat weet ik ook wel, maar google gaf mij niet de juiste link. Maar die heb je inmiddels gegeven. Mijn dank daarvoor Ik ga erna kijken.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  11. #26
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Ik heb de evaluatie PHPEdit gekeken via de filmpjes op het scherm. Deze geven wel een beeld weer wat het kan, maar wat ik dan mis is het VCL gedeelte. Het editten kan ik in principe in elk scherm (zolang ik maar een goede verbinding naar de server hebt). Voordeel van dit pakket is wel dat je geen PHP op je desktop moet zetten om het hele geheel laten draaien.
    Goed er moet nu eenmaal een verschil zijn tussen D4PHP en de PHPEdit.

    Trouwens is het pakket niet gratis. PHPEdit kost 89 euro.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  12. #27
    Zoals ik eerder schreef, hij is gratis voor thuisgebruik. Pas als je er geld mee wilt gaan verdienen moet je ervoor betalen.

    Als je vind dat je recht hebt op een gratis licentie, dan moet je een motivatie e-mailen naar de makers. Deze beoordelen dan persoonlijk of je die inderdaad krijgt. Informatie hierover is te vinden op de pricing pagina op de website. Ik heb dit destijds geprobeerd en inderdaad netjes een licentiebestandje gemaild gekregen. De site spreekt overigens over studenten, maar dat heb ik toen niet als zodanig in mijn mailtje omschreven. Ik heb vooral uitgelegd dat ik een hobbyist was die driftig onbetaald aan het proggen was voor een online community, en dat was blijkbaar voldoende argumentatie.
    1+1=b

  13. #28
    Ben zelf goed bekend met CakePHP in combinatie met Aptana studio.
    Aptana is gebaseerd op eclipse, de basis versie is gratis en compleet. Ze bieden wel extra's aan, maar die zijn niet heel interessant.
    WM.
    What about weapons of mass construction?

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •