Page 8 of 8 FirstFirst ... 6 7 8
Results 106 to 107 of 107

Thread: Database keuze na Paradox

  1. #106
    punt 3 zou bij mij vallen onder ontwerp, niet onder optimaliseren.

    Iedere database heeft zijn eigen mogelijkheden en beperkingen. Zo kun je bij firebird oa het gebruik van een index forceren door een dummy vergelijking op te nemen die altijd true oplevert.

    Verder moet je zoals Goleztrol ook al aangaf een representatieve en goed gevulde testdataset hebben. Die set moet ook voldoende groot zijn.

    Multiplatform kan naar mijn mening dan ook alleen als je de eigenaardigheden van die ondersteunde databases kent. Automatische optimizers kunnen volgens mij nooit het optimum halen omdat ze van gemiddelden uitgaan.

    Runtime optimizers zijn al helemaal een buikpijn geval, omdat je geen controle meer hebt over wat er onderwater gebeurt.

    [EDIT]Jouw punt 2 is naar mijn mening altijd nodig. Een generieke query die voor alle databases optimaal is bestaat volgens mij niet (behalve eventueel select * from table, maar echte programmeurs gebruiken die natuurlijk niet ) [/EDIT]

  2. #107
    Registered User
    Join Date
    May 2009
    Location
    Maarkedal (Belgi?½)
    Posts
    9
    Misschien een beetje laattijdige reactie, maar ik wil het toch meegeven.

    Onlangs hadden wij gelijkaardige problemen en we hebben dan gekozen voor Advantage Server van Sybase.

    Heel stabiel, snel en weinig aanpassingen moeten doen in de code.

    Ook goede tools zoals replication en dergelijke.

    Kijk gewoon eens op: http://devzone.advantagedatabase.com

    Niet blindstaren op de prijs, indien je een mailtje stuurt naar de sales maken ze een heel goede prijs naargelang het aantal licenties.

    De standalone versie is trouwens gratis, maar dan heb je wel geen replication en dergelijke.

    Veel succes.

Page 8 of 8 FirstFirst ... 6 7 8

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •