Page 3 of 3 FirstFirst 1 2 3
Results 31 to 32 of 32

Thread: Centreer een dialog op mainform

  1. #31
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    Hoe stel je dat vast? Bij mij word HookProc 528 keer aangeroepen voordat FDialog.Handle ongelijk aan 0 is.

    TOpenDialog en TSaveDialog tonen inderdaad explorer dialogs. En dat SetWindowPos met TCommonDialog.Handle als argument geen effect heeft verklaart de help:
    Quote Originally Posted by F1
    ... for an Explorer-style common dialog box, the system creates a dialog box that is a child of the default dialog box. ... The child dialog is created when the default dialog procedure is processing its WM_INITDIALOG message.
    Maar de truck met het gebruiken van de Parent in OnShow of zelfs in een overriden WndProc van TOpenDialog werkt ook niet, dus het blijft voorlopig toch een raar verschijnsel.
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  2. #32
    Ik heb een breakpoint gezet op de regel "Parent := GetWindowLong(FDialog.Handle, GWL_HWNDPARENT);" maar bij een open of save dialog komt hij (bij mij) nooit bij het breakpoint. Op mijn werk echter wel!.

    Ik vind het ook een raar verschijnsel zeker omdat het op de ene versie wel goed werkt en op de andere niet. Voorlopig is dit echter al een goede stap in de richting omdat de klant (nog) windows xp 32 bit gebruikt. Dus voorlopig is hij helemaal gelukkig.

    Ik wil iedereen heel erg bedanken voor zijn hulp, met name NGLN voor zijn werk... Mocht iemand nog tot een oplossing komen die ook voor Win 7 - 64 bit werkt dan hoor ik dat graag

Page 3 of 3 FirstFirst 1 2 3

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •