Results 1 to 7 of 7

Thread: Database toegang met D2010

  1. #1

    Database toegang met D2010

    Hallo allen,

    jaren geleden hebben we een pakket gemaakt met Delphi 6. Voor de database toegang hebben we toen gekozen voor ZEOS componenten. Deze ondersteunde toen nieuwere versies van MySQL dan dbexpress. We hebben recent Delphi 2010 Enterprise aangeschaft en willen het in Delphi 6 gebouwde pakket migreren naar 2010 en ook overgaan op een nieuwere versie van MySQL. Ook willen we andere type databases kunnen ondersteunen. oa. Oracle/MSSql. Het probleem is echter dat ZEOS 7.0 nog in Alpha fase is voor Delphi 2009. Het zal dan ook nog wel even duren voordat dit stable is voor 2010. Wat is wijsheid? Alles omschrijven naar DBexpress? Andere componenten zet?

    Alvast bedankt!

  2. #2
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Het voordeel van DBExpress is dat je je datacomponenten kan laten staan en alleen maar een connectie naar de juiste databaseserver te maken voor je gegevens. De TSQLQuery werkt dan voor MySQL, Oracle en msSQL, mits je enterprise hebt en de goede clientlibraries. Je grote voordeel is 1 applicatie voor meerdere connecties. Nadeel (is misschien) het gebruik van de Tdataprovider en TClientdataset.
    Maar je zal nooit alles eruit halen wat specifiek voor je databaseserver is.

    Ik wil geen verkooppraatje houden en ik heb ook geen abonnement, maar je zal eens kunnen kijken naar http://www.devart.com/dac.html
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  3. #3
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Zeos 7.0 werkt prima voor mij.

    Het zijn maar labeltjes. Het kan zijn dat de "alpha" problemen in een heel andere richting zitten.

  4. #4
    @marcov
    Gebruik je het ook onder D2010 en in productie?

  5. #5
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Nee, D2009, maar dus wel unicode.

    En in productie, maar het is inhouse dus bescheiden schaal.

    De documentatie/voorbeelden zijn niet veel waard overigens. (van 6.6 ook niet)

  6. #6
    @marcov
    Gebruik je de 7.0 alpha die je kan downloaden of die uit svn?

  7. #7
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Ik heb de download versie gebruikt. Besloten die te gebruiken tot er problemen opdoken, en geen problemen tegengekomen. (al is mijn gebruik niet echt "zwaar" te noemen)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •