View Poll Results: Met welke browser werken jullie?

Voters
32. You may not vote on this poll
  • Netscape

    0 0%
  • FireFox

    15 46.88%
  • Google Chrome

    6 18.75%
  • Internet Explorer

    5 15.63%
  • Safari

    1 3.13%
  • Opera

    4 12.50%
  • Camino

    0 0%
  • Flock

    0 0%
  • Een eigen fabrikaat browser ( waarom niet ? )

    0 0%
  • Andere

    1 3.13%
Page 1 of 6 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 15 of 82

Thread: Welke Browser gebruiken jullie?

  1. #1
    senior member PeterVercruysse's Avatar
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Rijsel
    Posts
    1,608

    Welke Browser gebruiken jullie?

    Laatst was ik nog bij een collega en die was aan het surfen met Netscape.

    Ik kan me de tijd niet meer herinneren dat ik nog bezig was met surfen met de Netscape Navigator want tegenwoordig werkt iedereen met FireFox of met Chrome.

    Maar het lijkt me wel een mooie topic voor een polling: welke browser gebruiken jullie en waarop?
    Gras groeit niet sneller door er aan te trekken

  2. #2
    Nog altijd FireFox, niettegenstaande ik soms langer bezig ben met updates te installeren dan te surfen.
    De verbazing begint waar de kennis ophoudt

  3. #3
    'Vroeger' gebruikte ik Firefox maar tegenwoordig Opera.

  4. #4
    Senior Member Lodewijk's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Netherlands
    Posts
    1,934
    Gebruik zelf Opera, niet de lichtste maar werkt wel fijn.

    Firefox vanaf gestapt, laatste keer dat ik dat gebruikte voelde het (na een of twee jaar) nog steeds erg beun aan allemaal. De hele 'feeling' van het programma gewoon niks

    iexplore alleen voor dingen als internetbankieren en die een of twee andere sites die in Opera niet goed willen. Moet zeggen dat dat gelukkig vrijwel niet meer voorkomt, dat een site het niet (goed) doet.

  5. #5
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    Ik gebruik alleen maar Internet Explorer, en dat is omdat die het snelst opstart en ik er vertrouwd mee ben. De andere browsers heb ik wel geïnstalleerd voor testdoeleinden, maar gebruik ik verder eigenlijk nooit. Hoewel ik de tab-naar-nieuw-venster-slepen-functionaliteit van Opera graag ook in een toekomstige versie van IE zou zien.

    Quote Originally Posted by PeterVercruysse View Post
    ...want tegenwoordig werkt iedereen met FireFox of met Chrome.
    Dat is nogal gedurft... Vanwaar dan eigenlijk nog deze enquete?
    Quote Originally Posted by Lodyx View Post
    iexplore alleen voor dingen als internetbankieren...
    Wat is daar dan de reden van?
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  6. #6
    Ik gebruik alleen maar Internet Explorer, en dat is omdat die het snelst opstart en ik er vertrouwd mee ben.
    Eigenaardig, bij mij start Chrome het snelste op, dan FireFox ( zonder updates ) en dan pas de Internet Explorer. De rest heb ik niet.
    De verbazing begint waar de kennis ophoudt

  7. #7
    Carpe Diem Leander's Avatar
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    Noord Brabant
    Posts
    125
    Ik gebruik Internet Explorer en omdat het goed werkt heb ik de andere nooit getest, ben wel benieuwd
    wat de voordelen en nadelen van andere browsers zijn.
    Met vriendelijke groet, With kind regards, Mit freundlichen grüßen,
    Leander

  8. #8
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Ik heb wel FireFox, maar bij mij zien de pagina's er niet uit; alles komt hier heel blokkerig over

    Oorsprokelijk (17 jaar geleden) begonnen met Netscape, maar nu nog steeds is IE7 mijn favoriet
    op mijn 10 jaar (of zo) oude machientje.

    Greetz,

    Peter.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  9. #9
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    FF is favoriet.
    Maar soms wil ik nog wel eens uitwijken naar IE, domweg omdat FF niet altijd op andere machines voorhanden is

    Peter
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  10. #10
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Op al mijn pc's / laptops staan als standaardbrowser FF. In het hele gezin merken wij dat FF het beste reageert op de sites, waar wij naartoe gaan. Ook is het grafisch beter onderlegd. Sinds een maand gebruiken we ook chrome. eerst voor testen, maar sinds kort voor één bepaalde site. Reden: Deze site maakt gebruik van iframes, waar 7 webcams op staan. We hebben ook nog onze eigen cam, dat op het totaal brengt naar acht. Omdat FF gebruik maakt van een plugincontainer en de flashplayer er rottig is opgebouwd, wilt deze nogals een vaak crashen. Ook de pc wordt erg traag. Door onze eigen cam in chrome op te starten, hebben we een performance winst van zeker 50%. Alles starten in chrome geeft hetzelfde resultaat als FF.
    Op één pc maak ik gebruik van drie bowsers: FF, chrome en IE. Alleen maar om Javascript te testen, die in IE nog klunzig omgaat met die taal.
    Bij mij staat dus:
    1. FF
    2. Chrome
    3. IE
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  11. #11
    Hee, 2 andere Opera gebruikers en toch 2 stemmen? Apart
    Flink wat jaren geleden was ik nog een enthousiast Firefox gebruiker, en ben toen voor de grap eens Opera gaan proberen. En tja, toen vond ik Firefox ineens traag, dus ben ik maar bij Opera blijven hangen. Ondertussen ben ik iets te gewend geraakt aan Opera om een andere browser te gaan gebruiken, want dat mis ik ineens tab pinning, tab stacking, mn snelkiezer en de synchronisatie van mn bookmarks en snelkiezer. Daarnaast ondersteund Opera sinds kort ook extensies, wat voor mij de sterkste reden was om af en toe Firefox nog te gebruiken.
    Wat andere browsers betreft: Safari krijgt het niet voor elkaar om zichzelf goed te installeren op mn pc (hij kan zn eigen bestanden niet vinden?), en Chrome probeer ik pas weer wanneer deze een fatsoenlijk installatieprogramma heeft (zodat ik bepaal waar die installeert). En tja, IE, ik blijf het maar een traag programma vinden in vergelijking met alle browsers die ik net noemde. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar IE9, en dan met name of de final nog steeds stukken Javascript vergeet uit te voeren (is iets van een optimalisatie die te veel optimaliseert in de beta's).
    It's just that nothing seems worth saving

  12. #12
    Hee, 2 andere Opera gebruikers en toch 2 stemmen? Apart
    @Marco Veldscholte: je hebt vergeten te stemmen.

    ik blijf het maar een traag programma vinden in vergelijking met alle browsers die ik net noemde. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar IE9
    Het lijkt me niet dat een nieuwer versie sneller gaat werken. Dat is zelden zo. Ik heb nog een oudere Windows-98 PC en een van de eerste versies van IE en ik heb niet de indruk dat dit veel trager werkt.
    De verbazing begint waar de kennis ophoudt

  13. #13
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Ik ben het met Rik eens, en vooral omdat IE een MS product is: de ervaring leert dat Microsoft
    applicaties steeds "Mooier" (afhankelijk van je smaak) en uitgebreider (nog meer onnodige features?)
    worden, maar ook evenredig trager

    Vandaar ook dat ik nog steeds met IE7 werk en automatische updates heb uitgezet: wanneer ik
    naar de perfomance van de PC van mijn ex-vrouw kijk (soortgelijke configuratie als de mijne), dan
    merk ik dat haar PC vele malen trager is dan de mijne... zij heeft automatische updates aan staan
    en gebruikt daardoor ook de laatste versie van oa. IE...

    Greetz,

    Peter.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  14. #14
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    Ik gebruik thuis zowel srware iron (chrome zonder google tracing etc) als firefox. Voor werk gebruik ik de top 5.
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

  15. #15
    Ben al meerdere jaren FireFox gebruiker. Het duurde even voordat ik was overgestapt, maar tegenwoordig het eerste wat ik doe is FireFox installeren.

    Het plugin gebeuren van FireFox staat mij enorm aan. Met de juiste plugins is hij enorm snel en ben je niet zo vatbaar voor foute code zoals bijvoorbeeld Internet Explorer. Tevens ben ik webdeveloper en de plugins voo FireFox werken ook fijn. Tevens kan ik er voor 95% van uitgaan dat als iets in FireFox werkt dat het ook in andere browsers werkt. Dat kan ik van bijvoorbeeld IE niet zeggen. Chrome en Opera wel eens naar gekeken maar zijn het niet voor mij. Enige nadeel vind ik het constante updaten van FireFox, maar hij blijft toch mijn favoriet. Met mijn configuratie (zie onderstaand) wil ik nog wel eens zien of andere browsers sneller zijn.

    Installatie:
    FireFox+
    AdBlock Plus, AutoFill forms, BugMeNot, CacheViewer, FireBug, FirePHP, FlagFox, Ghostery, GoogleSharing, Modify Headers, NoRedirect, PageSpeed, Redirect Remover en SkipScreen.

Page 1 of 6 1 2 3 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •