Hee luitjes,
Ik wil graag een klein programmaatje maken die automatisch de titels van een boel mp3's kan veranderen. Ik heb namelijk veel muziek en het kost nogal veel tijd om dat met de hand te veranderen. Ik heb tijdens mijn studie wat Delphi onderwezen gekregen en dus leek het me wel wat om het zo te proberen.

Het doel is om meerdere mp3's te selecteren/openen en de namen weer te geven in een lijst. Daarna zou ik als het kan in de titel willen zoeken naar een teken, in dit geval '-' en alles voor en inclusief dat teken te verwijderen en i.p.v. dat een in te vullen tekst neer te zetten. Mijn allereerste vraag is natuurlijk is dit mogelijk?

Daarnaast ben ik het natuurlijk al zelf aan het proberen en ik kom een eindje er zijn alleen dingen die ook werken die ik nog niet helemaal snap en dat zou ik graag willen begrijpen.

Allereerst heb ik een TOpenDialog op mn form gesleept en bij een button genaamd open staat:
Code:
procedure TForm1.openFilesButtonClick(Sender: TObject);
var i: integer;
begin
if OpenDialog1.Execute then
for i := 0 to OpenDialog1.Files.Count - 1 do begin
namesListBox.Items.Add(OpenDialog1.Files[i]);
end;
end;
Nu werkt het wel en kom ik in het scherm en wordt de naam samen met het pad weergegeven in een lijst. Alleen hoe krijg ik alleen de naam van het bestand en niet het hele pad erbij?