Page 9 of 11 FirstFirst ... 7 8 9 10 11 LastLast
Results 121 to 135 of 151

Thread: Mijn Delphi project: radio automatisering pakket

  1. #121
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Wat is Delphi toch een geweldig product
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  2. #122
    Heel mooi pakket!!! Is te zien dat er uren al dan niet (jaren?) maanden aan werk in zitten

  3. #123
    Bijna 2 jaar. En er komen elke dag nieuwe functies en optimalisaties bij.

  4. #124
    Update:

    Ik heb nu ook ondersteuning ingebouwd zodat er met verschillende databases gewerkt kan worden. In dit geval SQL Server en SQLite. Dat gaan er meer worden, zonder een regelcode in Delphi te wijzigen:

    Click image for larger version. 

Name:	Knipsel.jpg 
Views:	220 
Size:	89.2 KB 
ID:	7517

  5. #125
    Netjes hoor! Ben je van plan om dit project ook naar buiten te brengen? Dus als commerciële applicatie? Ik ken Dalet, en bij de lokale radio waar ik draaide gebruikte we Carmen. Nu vond ik Carmen wel bruikbaar, maar behoorlijk beperkt en outdated.. Het zag er uit alsof het gemaakt was voor Windows 3.1 .. Ik weet dat er genoeg (gezonde) concurrentie op de markt is, maar ik denk dat er genoeg hobbyisten en lokale radio stations zijn die dit programma zouden willen gebruiken.

    Ps: Ga je ook shoutcast ondersteuning inbouwen? Ik heb zelf wel een (hele simpele) shoutcast server gemaakt, die speelt mijn harddisk af, heb verschillende lopen met verschillende muziekstijlen.

  6. #126
    Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen.

    P.S. Streaming support is al aanwezig:
    Click image for larger version. 

Name:	Knipsel2.PNG 
Views:	207 
Size:	46.3 KB 
ID:	7518

  7. #127
    Ziet er top uit

  8. #128
    Hallo en waar ik kan de demo downloaden?

  9. #129
    Momenteel nog nergens. Ik wil even benadrukken dat dit topic bedoeld is om de vorderingen weer te geven. Vragen over downloads mag het beheer wat mij betreft verwijderen. Indien er demo's beschikbaar zijn, dan zal ik zelf deze mededeling plaatsen.

  10. #130
    Gebruik je vcl styles? Zo ja heb je dan geen last van flicker bij resizen? Als ik grotere programma's maak met vcl styles krijg ik flicker bij resizen. Vooral als panels/groupboxen top aligned zijn of als ik componenten plaats op de statusbalk.

  11. #131
    Nee. Ik gebruik o.a. de DevExpress skins in combinatie van de bijgeleverde GDI+ api

  12. #132
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Voor welke onderdelen gebruik je precies GDI+? Ik ken het eigenlijk niet zo goed; ik heb er in XP tijden wel eens mee geëxperimenteerd, maar het toen als "te traag" opgegeven, en daarna er nooit meer na gekeken.

  13. #133
    Marco,

    Ik gebruik GDI+ o.a. voor het tekenen van de Mix Editor en het weergeven van de grafische data van de audio bestanden.

  14. #134
    Er is weer nieuws!

    Ik heb in een aantal dagen tijd de basis ontwikkelt m.b.t. de LogEditor(Playlist Manager).
    Deze bevat momenteel de volgende functies:

    - Het aanmaken van een of meerdere klokken. Meerdere klokken worden aangemaakt door middel door het opgeven van een start/stop datum. Van de start tot en met de stop datum worden dan 24 uurs klokken aangemaakt.
    - Drag en drop vanuit de systeem manager voor het handmatig aanmaken van muziek in de klok.
    - Mogelijkheid om de playlist te reorderen door middel van drag & drop binnen de playlist.
    - De mix editor gekoppeld aan de log editor zodat je alle overgangen kunt bewerken en of voicetracks in kunt spreken en of jingles erin kunt plaatsen.
    - Het koppelen van een DJ. Een DJ heeft een hardware profiel. Zodat de mengtafel(indien ondersteund) ingesteld wordt met het wisselen van de uren en DJ naar zijn of haar instellingen.
    - Het kopieeren van klokken inclusief playlistitems naar een andere datum/tijd.
    - Verwijderen van klokken.
    - Het berekenen van de ETA tijd.

    Verder heeft de mix editor de mogelijkheid gekregen om z.g.n. 'Witjes' of te wel stiltes eraf te knippen.
    Click image for larger version. 

Name:	Knipsel.jpg 
Views:	191 
Size:	94.2 KB 
ID:	7564

    Verder ben ik nog bezig om de mogelijkheid toe te voegen om commercial breaks in de log editor te programmeren en het koppelen aan de Navigator / singleplayers. De playlisten worden opgeslagen per radio station, dus er is een mogelijkheid om met meerdere stations te draaien met een software pakket, het printen van klokken(buma/stemra/sabam e.d.) en de dagformat/uurformat editors.

  15. #135
    Heel mooi hoor! Tof om te zien!!!

Page 9 of 11 FirstFirst ... 7 8 9 10 11 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •