Page 10 of 11 FirstFirst ... 8 9 10 11 LastLast
Results 136 to 150 of 151

Thread: Mijn Delphi project: radio automatisering pakket

  1. #136
    Weer wat verder.
    Ik heb de mogelijkheid toegevoegd dat je ook blokken kunt plannen(eventueel met een verplichte tijd, commercial blokken). Indien je dubbelklikt op zo'n blok/groep, dan wordt deze in hetzelfde scherm geopend als de playlist. Indien je weer op 'back' drukt links boven, dan kom je weer in je playlist.
    Ook; indien je er een time schedule aan koppelt, dan wordt op basis van de tijd automatisch de plaats van die groep in de playlist berekent. Indien je geen verplichte tijd opgeeft, dan wordt de groep geplaatst op de geselecteerde (drop) positie.

    Op 6:57:00 uur heb je zo'n(verplichte) groep. In die groep staan geen items wat de 00:00:00 ook aangeeft. Indien er wel items in staan, wordt de totale duur van de groep items daarin weergegeven. Ook heeft een groep eigenschappen als FadeOut of cut hoe hij de lopende plaat moet stoppen.
    Click image for larger version. 

Name:	Knipsel.jpg 
Views:	320 
Size:	100.6 KB 
ID:	7565

  2. #137
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Ik weet dat je veel threads gebruikt, maar maar je ook gebruik van anonymous threads?
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  3. #138
    Vooral de Async(procedure).AWait(procedure) is in trek

    Overigens heb ik nog wat nieuwe zaken erin gebouwd. Men kan ook streams plannen: Indien er zo'n item in de playlist staat, wordt er op de betreffende regel ook de tijd nog te gaan weergegeven. Het item bewerkt zichzelf als het ware met een nieuwe caption. Indien de tijd bereikt is, dan wordt dit item gestart en eventueel nog een start/stop commando uitgevoerd. Dit heb ik dan weer gedaan met een cronjob.
    Click image for larger version. 

Name:	Knipsel.jpg 
Views:	325 
Size:	93.9 KB 
ID:	7578

    Ook heb ik cuepoint detectie erin gebouwd op basis van het start en eind volume.
    Click image for larger version. 

Name:	Knipsel1.PNG 
Views:	245 
Size:	43.1 KB 
ID:	7579

  4. #139
    Het is weer tijd voor een update.
    Ik heb de laatste tijd het volgende toegevoegd:

    Ondersteuning voor DirectSound, ASIO en WASAPI;
    Ondersteuning voor het afspelen van Audiostreams(internet audio stream en/of audio bestanden extern op een server);
    Ondersteuning voor het afspelen vanuit een LineIN ingang.
    Het opslaan van een complete playlist in een ZIP bestand(inclusief audio) en weer kunnen inlezen + encryptie;
    Het 'mixdownen' van een playlist zodat je een complete playlist als een audio bestand kunt opslaan;
    AudioFX in de mix editor(tempo changes e.d.);
    Duidelijke weergaven(rood) als de audio bestanden niet meer aanwezig zijn in de soundunit;

    Click image for larger version. 

Name:	Knipsel.PNG 
Views:	158 
Size:	21.6 KB 
ID:	7595
    Click image for larger version. 

Name:	Knipsel2.PNG 
Views:	201 
Size:	32.8 KB 
ID:	7596
    Click image for larger version. 

Name:	Knipsel3.PNG 
Views:	203 
Size:	62.9 KB 
ID:	7597

  5. #140
    Nog een update. Ik heb de breaks voorzien van borders zodat duidelijk is dat dat een groep betreft. Daarnaast staat er nu [Auto starttimer] deze naam kun je zelf aanpassen en ook de tijd welke er achter getoond staat, dit is de tijd nog te gaan tot dat blok wordt gestart. Dat is afhankelijk welke optie je kozen hebt(Manual, Manual End, Auto en AutoEnd) zo is AutoEnd lopende plaat afkappen(al dan niet met een fadeout) en het eerste blok item starten en auto is de lopende plaat uit laten spelen en op het XFade punt het eerste blok item starten.

    Click image for larger version. 

Name:	screen.PNG 
Views:	263 
Size:	79.4 KB 
ID:	7605

  6. #141
    Nog een update. Ik heb het tekenen van de playlistitems 'overgenomen' van het standaard gedrag van het TcxGrid waardoor je wat meer vrijheid hebt in het weergeven van items. Daarnaast heb ik er nog een normalisatie procedure ingebouwd om audio te normaliseren indien gewenst.

    Verder kun je aangegeven of een groep met een verplichte tijd een bepaalde tijd voor dat de groep de uitzending overneemt, moet gaan knipperen zodat het groene 'ledje' rood en groen gaat knipperen. Het tandwieltje geeft aan dat het een verplicht tijdsgroep is. Er kan ook een Fade teken staan zodat de lopende plaat blijft spelen en daarna de groep wordt gestart of een handje voor als een groep handmatig gestart wordt.

    Click image for larger version. 

Name:	Knipsel.jpg 
Views:	250 
Size:	95.8 KB 
ID:	7608

  7. #142
    Ondertussen knutsel ik vrolijk door. Ik ben bezig om de digitale mixer erin te hangen. Met de config kun je straks de instellingen per kanaal wijzigen.
    Click image for larger version. 

Name:	vumeter.PNG 
Views:	216 
Size:	83.2 KB 
ID:	7611

  8. #143
    Om nog even wat verder te gaan: Ik heb in 2,5 uur tijd de pitch control in de mix editor gebouwd.(inclusief de grafische weergaven hiervan).


    Op naar volume editing, time stretching en audio ducking.

  9. #144
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Ik zal graag eens met jouw editor willen spelen (maar dan puur de editor)
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  10. #145
    John,

    Die editor is afhankelijk van playlisten en dergelijken. Als je puur alleen met de editor wil spelen, dan moet ik de editor in een losse exe hangen en met een open dialog functie daar files in kunnen laden. Natuurlijk mag je 'n keer langskomen om er mee te kunnen spelen(met koffie ). Overigens: Ik ga nog een multitrack editor erin bouwen op basis van een Direct2D canvas. Als de basis daarin goed staat, dan gebruik ik deze ook als basis paintengine voor de mix editor zelf ipv de huidige GDI+ engine.

  11. #146
    Hoi Patrick

    Al een tijdje volg ik dit topic . Je had een tijd geleden voor mijn internet radio station het pakket geeinstalleerd , en op eens hele tijd geen feedback van je gehad. Geen idee waarom . Maar we hebben nog steeds interesse er in trouwens, ik zag dat er heel wat nieuwe dingen bij gekomen waren , wij willen graag het testen voor je . situatie is nog steeds het zelfde voor mijn station

    Goos

  12. #147
    Hi Folks,

    Weer even een update:

    - Drag & drop vanuit explorer(waarbij het een optie is om deze direct toe te kunnen voegen aan je soundunit/database);
    - Input vanaf de audiokaart rechtstreeks doorsturen naar een output;
    - HTTP Live Streaming;
    - Support voor AAC+ (HE-AAC);
    - Support voor RMS;
    - Connecties met andere playout systemen;
    - Eind tijd navigator wordt weergegeven;
    - XML in /output voor communicatie met overige systemen / webservices;
    - Webportal in aanbouw;


    -Click image for larger version. 

Name:	2017-11-12 21_01_05-.jpg 
Views:	239 
Size:	98.0 KB 
ID:	7668

  13. #148
    Netjes man!! Respect dat je zo'n project bouwt.. Echt heel mooi! Zou het wel eens in werking willen zien en stiekem een kijkje onder de kap haha.. Zelf oud radio amateur, en radio i.c.m. Delphi heeft me altijd geinteresseerd..

  14. #149
    Zo, natuurlijk is er gewoon verder 'geknutseld' met hierbij wat wijzigingen.

    - Ik heb de complete hardware aansturing aangepast dat het voor mij maar een implementatie betreft voor verschillende hardware. Scheelt een hoop afzonderlijk code klop werk
    - Alle playlist items zijn nu zelf ook events. Zo kun je aan alle items commando's/triggers koppelen. Op deze manier kunnen meerdere triggers op hetzelfde moment worden uitgevoerd.
    - Het is mogelijk om na een X aantal weken automatisch titles(audio) te verplaatsen naar een andere categorie. Bijvoorbeeld: Na 3 weken moeten de titles in HIT verplaatsen worden naar RECURRENT.
    - Ik heb de cartplayer module opnieuw gebouwd. Nu is het mogelijk om onbeperkt aantal players in het scherm te hangen.
    - Een playlist header of te wel een TOH(Top of hour) kan op zijn beurt ook eenmalig een of meerdere triggers wegsturen.
    - Ook het door kopiëren van items tussen de players zelf kan ik erin gebouwd.
    - De nowplaying kan zowel in .TXT, XML of JSON worden geëxporteerd.
    - Het inlezen van extern gemaakte playlisten en het hierbij samenvoegen van breaks/reclameblokken heb ik gerealiseerd.
    - Ook is de mogelijkheid gebouwd waarbij je meerdere import folders kunt koppelen aan categorieën. Bijvoorbeeld: \\Import\Audio\ moet naar de categorie: IMPORT. \\Import\NOS\ moet naar de categorie: NOS. Hierbij kun je normaliseren, Automatisch mixpunten laten berekenen, converteren naar een ander bestandsformaat. e.t.c.
    - Ook is er FTP functionaliteit toegevoegd, waarbij je deze kunt koppelen aan een of meerdere categorieën. Indien er een title in de betreffende categorie wordt gesleept, wordt deze automatisch weggestuurd naar de achterliggende FTP Server.
    - Ook de DBChanges heb ik aangepast. Nu is het een kwestie van de nieuwe SQL Files in een folder te slepen en deze worden automatisch verwerkt.
    - Autorecording: Waarbij alleen het audio wordt opgenomen en alles binnen blokken niet wordt opgenomen.

    Momenteel ben ik bezig met het volgende:
    - Een eigen scheduler.
    - Mix Editor waarbij je fragmenten kan selecteren en deze kan slepen naar je database en of players.
    - MultiTrack editor voor het maken van producties.

    Click image for larger version. 

Name:	Knipsel.PNG 
Views:	146 
Size:	34.7 KB 
ID:	7771
    Click image for larger version. 

Name:	Knipsel2.jpg 
Views:	207 
Size:	103.3 KB 
ID:	7772

  15. #150
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Kan niet anders zeggen dat het er geweldig uitziet. En dat allemaal met VCL
    Jammer dat het niet te porten is naar lazarus. Dan heb je windows / mac/ linux in 1 source en (waarschijnlijk) een nog groter bereik.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

Page 10 of 11 FirstFirst ... 8 9 10 11 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •