Page 4 of 11 FirstFirst ... 2 3 4 5 6 ... LastLast
Results 46 to 60 of 151

Thread: Mijn Delphi project: radio automatisering pakket

  1. #46
    Zo even een flinke schop naar boven.
    Ik heb het hele pakket opnieuw geschreven in Delphi XE7 met een nieuwe GUI erbij. Hierbij het resultaat(zie bijlage)
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	2015-06-28 18_39_35-.jpg 
Views:	408 
Size:	100.2 KB 
ID:	7019  

  2. #47
    Ziet er strak uit!

    Hier ben je ook al een tijd mee bezig he?
    Ik heb toen de discussie ook een beetje gevolgd op Radiofreak. Prachtig hoe iedereen je zat op te jutten.

    Succes nog!
    Niemand houdt meer van hard werken dan diegene die ervoor betaalt.

  3. #48
    Verschillende keren opnieuw begonnen. Iets met nieuwe inzichten. Zo loopt er nu ook een proof of concept in een ander project voor een mix-editor ala dalet/omniplayer.
    Ik heb het express van het radio forum getrokken, omdat ik inderdaad werd bedolven onder vragen e.d.Click image for larger version. 

Name:	2015-06-29 22_49_57-Audio.png 
Views:	181 
Size:	11.1 KB 
ID:	7020
    Last edited by PSterk; 30-Jun-15 at 00:45.

  4. #49
    Quote Originally Posted by PSterk View Post
    Ik heb het express van het radio forum getrokken, omdat ik inderdaad werd bedolven onder vragen e.d.
    Ik zag het gebeuren inderdaad. Iedereen wou een gratis pakket dat beter was dan Dalet. En wel zo snel mogelijk!

    Ik ben er ook mee bezig geweest, op een simpele manier, alleen voor mezelf. Om te leren programmeren. Ik heb ook ooit eens 2 pakketten gekocht van swiftsoft. Toen ik er nog 1 bij wou kopen stopten ze er mee. Maar om heel eerlijk te zijn, het was ook een verouderd pakket. Voor een mp3-pakket moest je behoorlijk dokken.

    Hoe doe je dat trouwens met de Mixeditor? Ik liep toen vast bij te lange tracks van bv een half uur. Mijn bitmaps waren dan te groot. Ik had Image's in een ScrollPanel.
    Misschien dat ik het project nog weer eens oppak maar dan in Lazarus.

    Ik volg je! Zonder de druk zoals van Radiofreak!
    Niemand houdt meer van hard werken dan diegene die ervoor betaalt.

  5. #50
    Ik vind het tegenwoordig leuk om alles zelf te tekenen met GDI.
    Ben nog even verder gegaan om e.e.a. in 'channels' te plaatsen(dat worden er uit eindelijk 4).

    Click image for larger version. 

Name:	2015-06-29 22_49_57-Audio.png 
Views:	137 
Size:	6.6 KB 
ID:	7021

    Over het MMTools waar jij het over hebt, daar heb ik geloof ik nog de source code van. Delen van die library zoals de TMMWaveOut, TMMWaveIn heb ik geport naar XE7. Het waren inderdaad behoorlijk prijzige componenten, maar zoals je zelf al aangeeft nu ook wel uit de tijd temeer ook, omdat je nu X nieuwe audio formaten hebt waar dat pakket niet meer mee overweg kan. (ik heb niet zoveel zin om de support in MMTools daarvoor in te bouwen ).

    Aanpassing twee:
    De 'channels' worden nu ook goed ge-resized zodra je het scherm groter maakt.

    Click image for larger version. 

Name:	2015-06-30 11_20_48-Audio.png 
Views:	184 
Size:	30.9 KB 
ID:	7022

    Ik zit ook nog te denken om GDI te vervangen voor DirectX of Graphics32.
    Last edited by PSterk; 30-Jun-15 at 12:51.

  6. #51
    Zo, weer een stukje verder.

    Ik heb een z.g.n. 0 lijn getekend waar Track A eindigt en Track B begint.
    Click image for larger version. 

Name:	image.png 
Views:	174 
Size:	20.5 KB 
ID:	7025

    Daarnaast heb ik ook nog de mogelijkheid tot in en uit zoomen toegevoegd:

    Ingezoomd:
    Click image for larger version. 

Name:	image1.png 
Views:	164 
Size:	21.3 KB 
ID:	7026

    Uitgezoomd:
    Click image for larger version. 

Name:	image2.png 
Views:	130 
Size:	14.0 KB 
ID:	7027

    Nu verder gaat met het afspelen van de audio en de pixels omzetten naar tijd weergaven.
    Last edited by PSterk; 01-Jul-15 at 10:45.

  7. #52
    Ik zit ook nog te denken om GDI te vervangen voor DirectX of Graphics32.
    Kun je dan niet beter OpenGL overwegen? Volgens mij is dat tegenwoordig prima ondersteund op de meeste graphics kaarten en kun je (als je ooit zou willen) ook makkelijker naar andere platformen.

  8. #53
    Nog even wat kleine updates wat betreft het onthouden van de positie van channel b:

    Click image for larger version. 

Name:	2015-07-01 22_00_23-Audio.png 
Views:	153 
Size:	15.4 KB 
ID:	7028

    Na resize scherm:
    Click image for larger version. 

Name:	2015-07-01 22_03_12-Audio.png 
Views:	127 
Size:	9.8 KB 
ID:	7029

    Verder nog even met de volume curves bezig.

  9. #54
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by Benno View Post
    Kun je dan niet beter OpenGL overwegen? Volgens mij is dat tegenwoordig prima ondersteund op de meeste graphics kaarten en kun je (als je ooit zou willen) ook makkelijker naar andere platformen.
    Is daar niet eens al een vraag over geweest? Kan me vaag herinneren dat ik ooit een voorbeeld geprepareerd heb in opengl.

  10. #55
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by marcov View Post
    Is daar niet eens al een vraag over geweest? Kan me vaag herinneren dat ik ooit een voorbeeld geprepareerd heb in opengl.
    Reply to self, nee, het was blijkbaar alleen visueel ongeveer hetzelfde (meerdere sporen log data visualizeren met opengl om verstoringen makkelijk te zien) zie http://lists.freepascal.org/pipermai...er/042684.html

  11. #56
    Is er ook een demoversie ergens te downloaden ? Ik zou zou het wel leuk vinden om het programma eens te proberen.

  12. #57
    Is openGL niet wat overkill voor zoiets simpels?

    Ik heb 4 bitmaps gemaakt waarvan ik elke keer een deel kopieer naar een image.
    Bij het in en uitzoomen maak ik de 4 bitmaps opnieuw, aan de hand van de 4 buffers die ik in nog het geheugen heb.
    Het in- en uitzoomen (dus het opnieuw opbouwen van een waveform + het tonen van een gedeelte ervan) kost 100 ms.
    Bij het scrollen merk je helemaal geen vertraging.
    Niemand houdt meer van hard werken dan diegene die ervoor betaalt.

  13. #58
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by AppY View Post
    Is openGL niet wat overkill voor zoiets simpels?
    Er is geen echte gouden regel voor. Als je op een dag met GDI ergens tegen aanloopt is de moeite die erin gestopt is wat zonde. Als je er niet tegen aanloopt hoef je de berg van je eerste opengl of directx applicatie niet te nemen.

    Soms kan opengl programmeertechnisch eenvoudiger zijn. Veel scrollen zo goed als gratis (denk meer aan 50-100us om aan de schuiver te zitten, zelfs met moderne geintegreerde video), alleen eens in de zoveel tijd eens een nieuwe dataset uploaden (5ms of zo).

    Daar ben je dan direct geheel vanaf. Je kan zelfs transformaties (kleurveranderingen b.v. selectie, amplitude enz) uitvoeren zonder een nieuwe bitmap generatie, niets.

  14. #59
    Heb je daar misschien ook een website voor die de basics uitleggen? Het liefst i.c.m. Lazarus. Ik heb je 'voorbeeld' uitgeprobeerd en dat gaat best lekker!

    edit:
    Ik heb al wat gevonden en er zit zelfs een voorbeeld bij lazarus.
    Last edited by AppY; 02-Jul-15 at 23:44.
    Niemand houdt meer van hard werken dan diegene die ervoor betaalt.

  15. #60
    Ik gebruik in een testje projectje overigens de Delphi unit van opengl welke je kunt vinden op www.delphigl.com.
    Of gebruik jij een andere AppY?

Page 4 of 11 FirstFirst ... 2 3 4 5 6 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •