Page 5 of 11 FirstFirst ... 3 4 5 6 7 ... LastLast
Results 61 to 75 of 151

Thread: Mijn Delphi project: radio automatisering pakket

  1. #61
    Tot nu toe tekende ik alles zelf. Ging best goed al zeg ik het zelf. Ik ben dan ook geen professional.
    In een test project met 1 file van bijna een uur en 3 tracks van 4 minuut, tekent hij alles binnen een seconde.
    Uitzoomen in iets meer dan 200ms en dat gaat steeds sneller tot 30ms.

    Voor Lazarus vond ik dit voor OpenGL. Toen kwam ik erachter dat het gewoon standaard in Lazarus zit...

    Maar goed, als het weer wat koeler is ga ik me daar eens in verdiepen.
    Niemand houdt meer van hard werken dan diegene die ervoor betaalt.

  2. #62
    Tijd voor een update:
    Er kunnen nu een vier tal sporen gebruikt worden. De bovenste twee zijn playlist tracks en de onderste twee kunnen worden gebruikt om jingles/voicetracks te mixen.
    Verder zijn de kleuren wat aangepast.

    Click image for larger version. 

Name:	2015-07-07 12_36_12-X_ 2124Y_ 435.png 
Views:	152 
Size:	38.0 KB 
ID:	7044

    Indien de gebruiker een track selecteerd(om bijvoorbeeld de positie aan te passen) dan wordt de achtergrond kleur wat veranderd zodat duidelijk is dat je met die track bezig bent.
    Click image for larger version. 

Name:	Naamloos2.png 
Views:	145 
Size:	37.2 KB 
ID:	7045

    Dat zelfde geldt voor de jingles.
    Click image for larger version. 

Name:	Naamloos3.png 
Views:	115 
Size:	23.6 KB 
ID:	7046

    Verder heb ik het geheel natuurlijk even in een component gegoten; scheelt weer bij het hergebruik
    Click image for larger version. 

Name:	2015-07-07 12_50_48-Project1 - Delphi XE7 - Unit1.png 
Views:	204 
Size:	47.0 KB 
ID:	7047
    Last edited by PSterk; 07-Jul-15 at 13:53.

  3. #63
    Nog een kleine update:
    Click image for larger version. 

Name:	2015-07-11 13_28_07-KRS Studio(Under development demo).jpg 
Views:	309 
Size:	105.9 KB 
ID:	7058

  4. #64
    Kleine update tussen door:

    Er is e.e.a. veranderd aan de mix editor:

    Toegevoegd:
    - Tijdsbalk bovenaan.
    - Kunnen instellen van volume, fadein/out begin start en eind start. Fadein/out moeten nog worden weergegeven in de vorm van volume curves.
    - Droppen van jingles/voice inserts vanuit de database(rood item of een ander kleurtje zie je zelf kan kiezen).
    - Afspelen waarbij de play locator gesynced is met het geluid.
    - Voicetracking.

    Click image for larger version. 

Name:	Naamloos.png 
Views:	204 
Size:	24.4 KB 
ID:	7070

  5. #65
    Ik blijf vinden dat ik graag een demoversie zou willen uitproberen om te kijken hoe het programma werkt een aanvoelt.
    Met screenshots van je applicatie kan ik niet echt/meer dan een indruk krijgen wat je mooie programma nu allemaal kan.

  6. #66
    Demo misschien 'n keer leuk tijdens de pannenkoeken of 'n keer mee gaan naar de radio of 'n keer 'n globale afspraak inplannen.

    Goed, ik ben inmiddels weer wat stappen verder:

    In de playlist weergaven heb ik het wat duidelijk gemaakt in/of met welke fader/button de track is gestart. Dit krijgt 'n kleur(A=blauw, indien fader B wordt de regel groen). Uiteraard is er rekening gehouden met dat je zowel A als B kan starten en B weer kan stoppen; dat niet de eerste regel verwijderd wordt, maar de tweede.

    Click image for larger version. 

Name:	s2.png 
Views:	176 
Size:	23.6 KB 
ID:	7111

    De mix editor heb ik ook aangepakt. Zo wordt de betreffende titel in een grijze header getekend, zijn de volume curves toegevoegd:
    Click image for larger version. 

Name:	s1.png 
Views:	167 
Size:	27.0 KB 
ID:	7112

    Ook de browser heb ik aangepakt, zo worden de totalen per categorie en de kleur(indien ingesteld) weergegeven. Daarom is ook het status management toegevoegd.
    Click image for larger version. 

Name:	s3.png 
Views:	196 
Size:	58.7 KB 
ID:	7113

    Een geheel nieuwe applicatie is een management applicatie welke je op de server kan laten draaien. Deze kan al het binnenkomende audio materiaal automatisch in de database plaatsen en allerlei andere geautomatiseerde taken uitvoeren.
    Click image for larger version. 

Name:	s4.png 
Views:	201 
Size:	25.6 KB 
ID:	7114

    Ook is de hardware ondersteuning uitgebreid van de Wheatstone koppeling en de ADLINK 7250.

  7. #67
    Senior Member AntonSteen's Avatar
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    IJsselmonde (Rotterdam)
    Posts
    352
    Ik volg dit project al enige tijd en respect hoe je er mee bezig bent, ziet er erg goed uit
    Lazarus als hobby, en dan niet in de kroeg
    http://www.wavdsteen.com

  8. #68
    Zie ik een foutje bij plaatje 3? Bij artiest staan de Track-ID's (neem ik aan) ipv de artiesten.

    Ziet er weer mooi uit hoor!
    Niemand houdt meer van hard werken dan diegene die ervoor betaalt.

  9. #69
    Het systeem probeert alle tags uit te lezen. Als deze ontbreken, dan wordt er geprobeerd om artiest-titel.filetype te scheiden.. Ik moet daarin nog wat in bijschaven.

  10. #70
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Ik vind het allemaal geweldig dat zelf tekenen en daarmee een goed resultaat te mogen bereiken.
    Jammer dat ik PSterk niet eerder heb ontmoet bij de conferentie in Leiden. Had graag wat woorden gewisseld hoe hij dat allemaal voor elkaar krijg.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  11. #71
    @jkuiper: Er komen vast nog meer conferenties en anders eventueel bij de NLDelphi pannenkoeken. Bedenk ik mij dat ik nog 'n mailtje aan je verschuldigd bent. Dat zal ik vandaag nog even regelen.

  12. #72
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Ik stel voor dat PSterk gewoon de source-code op dit forum zet...
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  13. #73
    Senior Member
    Join Date
    May 2011
    Location
    Oisterwijk
    Posts
    468
    Ziet er goed uit!

  14. #74
    Bedankt!.

    Het vergt nogal wat doorzettingsvermogen. Ik dacht: Nu ik toch bezig ben; teken ik ook maar gelijk de tijden in de header:
    Er zijn nogal wat situaties welke je moet afvangen zoals de fade tijden bijwerken bij het inkorten van een track:

    Click image for larger version. 

Name:	2015-09-21 16_32_20-71.png 
Views:	120 
Size:	10.8 KB 
ID:	7115


    Click image for larger version. 

Name:	2015-09-21 16_32_20-72.png 
Views:	110 
Size:	11.9 KB 
ID:	7116

    Click image for larger version. 

Name:	2015-09-21 16_32_20-73.png 
Views:	108 
Size:	12.5 KB 
ID:	7117

    Nu is de fade tijd weer 0, omdat de eind positie eerder is dan de eerst ingestelde fade uit tijd.
    Click image for larger version. 

Name:	2015-09-21 16_32_20-74.png 
Views:	105 
Size:	7.3 KB 
ID:	7118

    Schuif je nu de eind positie weer terug achter het ingestelde fade out punt, dan krijg je de de fade out tijd weer terug berekend tot de eind positie.
    Click image for larger version. 

Name:	2015-09-21 16_32_20-75.png 
Views:	97 
Size:	8.6 KB 
ID:	7119

    Zo blijft het leuk

  15. #75
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Ik heb zelf niet veel om te laten zien van de hoofdapps, maar ik heb wel een unit testje dat begint te vorderen.

    Het is opengl test applicatie ter verkening van de volgende grote revisie van het opengl canvas widget.

    De test laat een BMP zien met een overlay. De BMP staat model voor het kamerabeeld, de overlay voor de data die de meting genereert.

    De overlay bestaat uit signed distance fonts (met outline), lijnen, cirkels en 130.000 rechthoeken.

    Na laden een paar keer (langzaam!) op de linker "button1" duwen. Meermaal omdat de eerste keer veel initializatie overhead heeft. Rendertijd staat dan bovenaan in de rechter memo.

    Pan en zoom kunnen met de scrollbars gedaan worden en detail +/- pelt de lagen van de overlay, en maakt de kat zichtbaar.

    Evt kunnen de overlay elementen ook met de vinkjes uitgezet worden (wel ff op linker button1 duwen).

    De EXE file staat op http://www.stack.nl/~marcov/standalonegltest.zip alle extra zut zit in resources.

    Bij mensen met extreem belegen hardware zal dit niet lukken, opengl 3.2-3.3 hardware vereist (gebruikt geometry shader). DX10 kaarten van Nvidia en AMD zijn ok, Intel vanaf Ivy Bridge (aka de Ix 3000 serie)


    Om onverklaarbare redenen wordt op sommige hardware alle text overelkaar geprint, zoals gezegd work-in-progress. Als dat bij jou gebeurd, rapporteer aub met windows versie (32/64) en gpu.

Page 5 of 11 FirstFirst ... 3 4 5 6 7 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •