Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 18 of 18

Thread: Gui Parent (Tpanel) laten invullen door DLL

  1. #16
    Senior Member screner's Avatar
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    Oss
    Posts
    141
    Oke... Dus wanneer ik een update van een dll uitvoer moet ik dus rekening houden met de compiler versie.

    Ik zit overigens ook nog met een focus probleem. Ik krijg de dll niet gefocused, ook niet wanneer ik een hook toepas. Heb het eveneens in een mdi- app geprobeert, maar slecht resultaat. Iemand een idee hoe ik de messages die de app vangt kan doorverwijzen naar de messagehandler van de dll, en wel zo dat deze ze ook leest alsof ze vanuit windows worden verzonden?

  2. #17
    Senior Member screner's Avatar
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    Oss
    Posts
    141
    Vreemd, Pas wanneer er een dialoogvenster vanuit de DLL wordt aangeroepen, bijvoorbeeld via showmessage ('blablabla') ontvang ik een focus op de DLL. Ook wanneer ik een subform (TFORM) heb aangeroepen ontvang ik, na het sluiten van form of dialog de focus op de DLL.

    Iemand een idee?

  3. #18
    Senior Member screner's Avatar
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    Oss
    Posts
    141
    Nou, na een tijdje diverse testen gedaan te hebben ben ook ik tot de conclusie gekomen om toch maar over te stappen op runtime packages...

    Het werken met Forms in dynamische Dll's is te doen, echter het afhandelen van messages maakt het werken en bouwen veel te omslachtig. En dat is jammer. Ik blijf vooral steken in het afhandelen van shortcuts, taborder e.d..

    Of iemand moet nog een briljant idee hebben, maar na ruim een maand pionieren in de Dll's kom ik hier niet verder mee. Wat heb ik gedaan:

    -keyboardhook;
    -wndproc;
    -messages verzenden naar de dll vu *.exe
    -form onkeypress / onkeyup;
    -com;
    - en combinaties van bovenstaande;


    Kleine resultaten geboekt waarmee ik wel alle keyaanslagen vanuit de exe in de DLL's kon afvangen, maar daarmee wordt de ontwikkeling van de DLL's te complex en schiet het zijn doel voorbij om vooral flexibel en simpel te ontwikkelen. Ik moet hiervoor de volledige onmessage handler herschrijven en dat gaat me iets te ver..

    Als iemand nog suggesties heeft dan hoor ik dat graag, maar voorlopig ga ik me orienteren op de packages....

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •