Results 1 to 5 of 5

Thread: binary data in XML message aan webservice?

  1. #1

    binary data in XML message aan webservice?

    Ik wil een webservice opzetten (TidHTTPServer lijkt me het simpelst) waarmee ik behalve tekst, ook binaire gegevens moet overzetten. Het gaat om documenten (WinWored, Excel e.d.) en images (.JPG en andere formats). De bedoeling is om in één message alle noodzakelijke gegevens over te hevelen: referentiegegevens (is tekst) en de inhoud (dus de binaire data), zodat ik de gegevens in één keer weg kan zetten als bestand met de opgegeven naam.

    In XML zou dat iets zijn als:

    Code:
    <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
    <document>
      <ref>73</ref>
      <datum>2014-03-17</datum>
      <naam>aanvraag_20140317_00000073_001.doc</naam>
      <data>(hier de inhoud as-is - als byte-array of zo)</data>
    </document>
    of in JSON:

    Code:
    {"document":  {
      "ref":73,
      "datum":"2014-03-17",
      "naam":"aanvraag_20140317_00000073_001.doc",
      "data":"(dan hier de data, als byte-array of zo)"
      }
    }
    Het gaat vooral om de server (dus mijn) kant. De andere kant (SharePoint omgeving) moet dat kunnen aanleveren; mogelijk moet ik daar ook de stub voor leveren maar zeker is dat nog niet.

    Heeft iemand een simpel voorbeeld hoe ik dat kan doen?

  2. #2
    Quote Originally Posted by WillemGrooters View Post
    referentiegegevens (is tekst) en de inhoud (dus de binaire data)
    Die binaire data zou je dan even om moeten zetten naar base64 zodat je die dus in de XML kwijt kunt.
    Voorbeeldje

    Quote Originally Posted by WillemGrooters View Post
    Het gaat vooral om de server (dus mijn) kant. De andere kant (SharePoint omgeving) moet dat kunnen aanleveren; mogelijk moet ik daar ook de stub voor leveren maar zeker is dat nog niet.
    Is het niet verstandiger eerst even te kijken WAT SharePoint aan kan leveren?
    Anders zit je straks te programmeren voor iets wat niet gebruikt kan worden.

    Is het voor SharePoint -> TidHTTPServer of TidHTTPServer -> SharePoint ??

  3. #3
    base64: Daar had ik al zo'n vermoeden van. Is dat (in Delphi7) ook zo simpel als in het voorbeeld?

    Het gaat om gegevens die vanuit een sharepoint applicatie geleverd worden, dus sharepoint --> tIDHttpServer; de gegevens kunnen zoals beschreven worden geleverd. Men heeft nu al een directe toegang tot 'onze' database via een (door ons geleverde) .dll, maar daar willen we vanaf, want een dergelijke harde koppeling levert meer problemen dan voordelen op. Eventueel maken we de vervamging zelf.

  4. #4
    Dat is in Delphi 7 inderdaad bijna net zo makkelijk als in het voorbeeld. In Indy heb je een encoderMime component die de omzetting voor je kan doen.
    Marcel

  5. #5
    Quote Originally Posted by WillemGrooters View Post
    Het gaat om gegevens die vanuit een sharepoint applicatie geleverd worden, dus sharepoint --> tIDHttpServer;
    ....
    de gegevens kunnen zoals beschreven worden geleverd.
    Men heeft nu al een directe toegang tot 'onze' database via een (door ons geleverde) .dll, maar daar willen we vanaf
    Als je van de geleverde .dll af wil is het handig om eerst eens precies te bekijken hoe je de bestanden aangeleverd krijgt.
    Je zegt TidHTTPServer. Trek jij die bestanden dan ergens vanaf of gaan zij die uploaden naar die TidHTTPServer?

    In dat geval ben jij niet degene die dus die XML in elkaar moet draaien maar degene die een XML (geleverd door SharePoint) moet ontcijferen.

    Uiteindelijk kun je natuurlijk ook naar de mogelijkheid kijken waarmee jij met Delphi directe toegang krijgt tot SharePoint en op die manier direct de gegevens kunt benaderen.
    (dan zit je niet met tussen-bestanden e.d.)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •