Results 1 to 5 of 5

Thread: Animatie in componenten in Delphi

  1. #1

    Animatie in componenten in Delphi

    Ik wil een component maken zoals te zien in Skype: TOptionsPanel.
    Click image for larger version. 

Name:	OptionsPanel.png 
Views:	113 
Size:	7.9 KB 
ID:	6940

    Nu als je klikt op een item in de panel, dan krijg je een lijst te zien, die word geanimeerd ofwel de items sliden naar beneden .. degene die Skype gebruiken begrijpen wel wat ik bedoel mijn vraag is hoe je zoiets voor elkaar krijgt.. Is dat te bewerkstelligen met een timer? of zijn er andere mogelijkheden voor? Ik heb in tms en devexpress ook al verschillende componenten gezien die een glow weergeven zoals je ziet in windows 7 buttons.. nu kan ik wel mouse over en mouse enter en mouse leave messages opvangen waarmee je een highlight kan nabootsen, maar dan heb je nog altijd een directe kleur verandering..

    Dus is een timer gebruiken een goede oplossing?

  2. #2
    Senior Member Antoine's Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    Molenwaard
    Posts
    2,399
    Qua design zou ik toch echt naar W8 style gaan. Geen glow maar platte kleuren. Dat is nu echt hot...
    " De waarde van het leven is niet in geld uit te drukken "

  3. #3
    Oke thnx voor de input.. ik zit zelf momenteel nog altijd op windows 7 .. ben een man van het startmenu vind dat metro mooi, maar dat start scherm went bij mij niet.. dus ik blijf op 7 tot windows 10 er is .. zodra de release candidate uitkomt van win 10 (of is die er al?) eens kijken wat daar voor gui in zit, of ze nog altijd metro gebruiken

  4. #4
    Senior Member Antoine's Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    Molenwaard
    Posts
    2,399
    Dit geeft je misschien een eerste impressie. Er veranderd niet veel. Ik heb wél het idee, dat W7 een comeback maakt qua interface dan...

    Gr
    " De waarde van het leven is niet in geld uit te drukken "

  5. #5
    Dankje dat had ik ook al begrepen idd, ik wist al dat t startmenu terug zou komen.. nu zie ik dat de earo interface ook deels terugkomt in de vorm van Metro.. Dat geeft me al wat ideen ..

    Ondertussen even aangemeld voor Technical Preview bij MS. Nu de windows 10 iso downloaden en installeren, dan kan ik al eens kijken
    Last edited by Reidinga; 01-Apr-15 at 16:36.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •