Results 1 to 9 of 9

Thread: De taal verspringt van Nederlands naar Engels

  1. #1
    Senior Member
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Eindhoven
    Posts
    344

    Question De taal verspringt van Nederlands naar Engels

    Goede avond,

    ik heb een Delphi6 applicatie draaien op een hosting omgeving. Het blijkt dat op het moment dat er geswitcht wordt naar een ander programma (of internet) de taal (van de data) geregeld van Nederlands op Engels springt. Dit is uiteraard vervelend met datumnotaties en dergelijke. Ik heb de database al overgezet van Paradox naar MySQL, maar het probleem blijft hetzelfde. We zijn erachter gekomen dat als we vervolgens naar Nu.nl gaan, hij weer terugspringt op Nederlandse taal. Voor mij erg vreemd dus. Ik zoek allang naar een oplossing, maar vind geen sluitende oplossing.

    De systeembeheerder geeft aan dat hij geen oplossing heeft, hebben jullie een idee?

    Groetjes en alvast bedankt,

    Willem-Jan
    Maak er iets moois van!!!

  2. #2
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    Quote Originally Posted by Willem-Jan View Post
    Goede avond,

    ik heb een Delphi6 applicatie draaien op een hosting omgeving. Het blijkt dat op het moment dat er geswitcht wordt naar een ander programma (of internet) de taal (van de data) geregeld van Nederlands op Engels springt.
    Wel, het lijkt erop dat de locale van de laatst bezochte http pagina daarvoor verantwoordelijk is.

    Nu.nl gebruikt bijvoorbeeld ondermeer dit: <meta property="og:locale" content="nl_NL" /> en waarschijnlijk ook iets als <html lang="nl"/>
    Andere websites zullen de locale <html lang="en"> gebruiken of ook een meta property voor de content locale.

    Je moet je applicatie dus expliciet altijd dezelfde locale laten gebruiken en bovendien wellicht expliciet UTF8, omdat anders een locale switch tot informatie verlies in je database leidt. Ook de mysql database moet je dus wellicht converteren naar UTF8.

    Er wordt in ieder geval ergens de state van de locale bijgehouden in je code en niet terug gezert. Dat is een bug, denk ik.
    Welke componenten zijn verantwoordelijk voor het parsen? Indy spul? Dan zou ik daar zoeken of er wat in zit mbt locale.

    Een goedkope tijdelijke oplossing is de applicatie na pageswitch altijd naar een dummy pagina met <html lang="nl" /> te laten gaan.
    Last edited by Thaddy; 27-May-15 at 08:24.
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

  3. #3
    Senior Member
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Eindhoven
    Posts
    344

    Thumbs up

    Ok, dank je Thaddy. Ik snap het niet helemaal, maar ik ga het bekijken.
    Ik gebruik geen Indy spul.
    Maak er iets moois van!!!

  4. #4
    Werkt UpdateFormatSettings:=False misschien?

  5. #5
    Heb je eigenlijk bij de keyboard instellingen de Engelse taal overigens al weggehaald.

    Als je beide Nederlands en Engels geïnstalleerd hebt kun je tussen deze talen (en regio-instellingen) switchen met Shift+Control. Misschien kan een website dit ook "afdwingen". Het verwijderen van alle andere talen en bij Nederlands alleen de US-international of US keyboard indeling laten staan verwijderd ook die hinderlijke keyboard-shortcut in de taakbalk en zorgt ervoor dat je nooit meer "per ongeluk" om kunt schakelen.

    Click image for larger version. 

Name:	nh8PZku.png 
Views:	98 
Size:	54.8 KB 
ID:	7001

  6. #6
    Jan
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Mijdrecht
    Posts
    906
    Wat voor hosting omgeving is dat ?

  7. #7
    Senior Member
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Eindhoven
    Posts
    344
    Hoi mannen,

    Bedankt voor de antwoorden. Ik ga er over 2 weken mee verder. Ik mag er eerst 2 weekjes over nadenken in de zon met een biertje erbij
    Lekker vakantie dus.

    @Mesa het programma draait op een omgeving die niet op locatie is. Het is een virtuele server die ergens in een datacentre in Amsterdam staat
    Maak er iets moois van!!!

  8. #8
    Jan
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Mijdrecht
    Posts
    906
    Ik bedoelde meer de omgeving, windows 2008 of 2012, Linux ?

  9. #9
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    Quote Originally Posted by mesa57 View Post
    Ik bedoelde meer de omgeving, windows 2008 of 2012, Linux ?
    Meest waarschijnlijk een windows server versie (zie, het is een D6 applicatie), lijkt me niet dat er een wine emulatielaag op linux tussenzit
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •