Results 1 to 2 of 2

Thread: Voorbeeld IIS uitlezen met WMI

  1. #1

    Voorbeeld IIS uitlezen met WMI

    Ik heb een Windows 7 machine met daarop een Internet Information Service draaien (IIS 7.5 volgens mijn gegevens).

    Ik wil graag deze IIS via een RAD XE6 applicatie benaderen en bijvoorbeeld de status van de Application Pools opvragen of een lijst uitlezen met de websites en de status van deze sites (started/stopped).

    Waarschijnlijk kan ik een lijst met sites of pools opvragen via Windows Management Instrumentation (WMI). Maar als ik een en ander opzoek op internet kom ik bij allerlei informatie, maar alleen over het opvragen van processen, diskspace, memory, enz. Ik weet ook niet of er op de IIS machine iets geinstalleerd moet worden.

    Weet iemand hoe ik bovengenoemde informatie van de IIS kan opvragen (met een stukje voorbeeldcode of link)? Als ik een klein werkend gedeelte heb, zal de rest wel lukken, maar even het principe lukt me nog niet.

    Bedankt.
    Frank
    Environmental alert: stop fixing those bugs with ddt..!

  2. #2
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    Heb je al naar een 'WMI Browser' gezocht?
    https://technet.microsoft.com/en-us/.../cc181099.aspx
    WMI (en WBEM, het verschil tussen de twee zou ik zelf ook nog eens moeten opzoeken) is eigenlijk een 'open' platform, waar je aan allerhande dingen kan die providers erop voorzien, en IIS is dacht ik zo'n provider. Als ik het me goed herinner werkt dat met namespaces en dan een object class die je moet queryen...

    Maar. WMI is traag. En als ik het me juist herinner, dan heeft IIS gewoon ook zijn eigen IIS admin type library die je kan importeren. Kijk eens naar deze:
    https://msdn.microsoft.com/en-us/lib...(v=vs.90).aspx
    Heel misschien vind je zo de COM Type Library in de lijst die je kan importeren, ik heb hier nu geen IIS om het zelf na te gaan.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •