Page 1 of 8 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 15 of 120

Thread: Navigatie systeem

  1. #1

    Navigatie systeem

    Bestaan er componenten en of hulp software/maps, om zelf een (eenvoudig) navigatie systeem te maken ?
    Ik ben dus opzoek naar kaarten en software en/of uitleg hierover.

    Heeft iemand van jullie daar ervaring mee ?

  2. #2
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,703
    Ik heb zo geen directe oplossing, maar als je deze zoektermen gebruikt in Google kom je denk ik al een stuk verder.

    Overigens vrees ik dat je snel en eenvoudig kunt vergeten (de snelste manier is waarschijnlijk Google Maps integregeren, maar dan moet je wel continu on-line zijn)
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  3. #3
    Met eenvoudig bedoel ik niet dat het eenvoudig wordt om dit te maken (en zeer zeker niet voor mij want zonder hulp gaat mij dit zeer zeker niet lukken), maar dat het er eenvoudig uit mag zien.

    Ik kwam dit tegen: http://www.tmssoftware.com/site/webgmaps.asp
    Is dit wat ik zoek denken jullie ?
    Last edited by MMSoft; 16-May-16 at 16:02.

  4. #4
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,084
    Quote Originally Posted by MMSoft View Post
    Is dit wat ik zoek denken jullie ?
    Hoe weten wij nu wat jij zoek, je heb een idee zet dat eerst eens goed op papier.

    Ik wil rijk worden, storten jullie allemaal €100 op mijn rekening
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  5. #5
    Wat ik wil gaan maken, en waarom:

    Ik gebruik al jaren een TomTom XL, deze heeft een perfecte reis planner, waarbij je heel snel diverse adressen in kunt zetten.
    Helaas wordt deze al wat ouder, en heeft deze niet het eeuwige leven.
    De nieuwe TT's hebben een zeer lastige reis planner, die voor mij niet bruikbaar is omdat ik altijd snel (vaak tijdens het rijden) meerdere adressen in moet voeren (Taxi chauffeur speciaal vervoer, deeltaxi).
    Met behulp van deze reis planner kan ik bepalen dat ik niet te vroeg/laat kom bij enkele adressen verder in mijn rit planning i.v.m. Deeltaxi vervoer.
    Daarom zou ik heel erg graag zelf er een proberen te maken die ik dan precies zo zou kunnen maken als ik graag wil.

    Nu is dat voor mij heeeeel erg hoog gegrepen, maar wie niet waagt....
    Last edited by MMSoft; 16-May-16 at 16:16.

  6. #6
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,084
    Quote Originally Posted by MMSoft View Post
    vaak tijdens het rijden
    Hier zit het cruciale punt, een reis invoeren doe je stilstaand.
    En dan werken de huidige routeplanners prima.
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  7. #7
    Ik gebruik deze dagelijks en geloof mij, met deze oude TT is het een fluitje van een cent, en met die nieuwe is het veeeel te omslachtig (als je weet dat je later op de dag naar een paar adressen moet is het prima, maar als je de ritten binnen krijgt en meteen weg moet is dat even iets anders).

    En als de route er in zit, dan moet ik tijdens het rijden zo nu en dan even kijken hoe laat ik op adres x aankom, bij de oude is dat 2 klikken op het scherm en bij die nieuwe is dat zo ontzettend omslachtig dat je zou moeten stoppen om van alles te doen (al een paar keer contact gehad met TT maar ze blijven bij hun nieuwe opzet).

    Ik weet precies hoe ik het wil hebben, en dat zou ik graag voor elkaar zien te krijgen maar dat gaat mij niet lukken zonder hulp (voor mij is programmeren een hobby)....

    Als eerste zou het al geweldig zijn als ik een systeem zou kunnen maken die mij naar één adres zou kunnen navigeren, lijkt jullie dat mogelijk ?
    Last edited by MMSoft; 16-May-16 at 16:42.

  8. #8
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Openstreetmap komt natuurlijk direct op als bron van de kaarten. Maar als je naar de hardware requirements voor openstreetmap kijkt, dat is niet eens sjouwbaar, laat staan draagbaar.

    En alleen het inrichten van zoiets is al behoorlijk wat werk, laat staan bedrijven en aan Delphi/Lazarus koppelen.

  9. #9
    Als ik nu de App Navigon bekijk, dan gebruikt deze bestanden met de extentie .maps
    Heeft iemand een idee hoe je dit bestand uit kunt lezen en dit zichtbaar kunt maken op het scherm ?

    (ik weet dat het een bijna onhaalbaar project is, maar hopelijk is er iemand die mij op weg kan helpen)

  10. #10
    heb je al eens een online oplossing overwogen? Google heeft navigatie. Ik denk dat ze ook wel een api op die service hebben zodat je zelf snel binnenkomende locaties door kunt zetten.

  11. #11
    En dan via mijn GSM telefoon adressen naar mijn navigatie sturen ?
    Het moet juist zo eenvoudig mogelijk zijn (zoals dat nu met de XL is), op deze manier wordt het nog lastiger.

  12. #12
    je wil je navigatiekastje toch vervangen omdat die oud aan het worden is?

    Je zou je gsm kunnen gebruiken, maar een kleine tablet is denk ik handiger. Is zo'n oplossing voor jouw branche niet gewoon te koop?

  13. #13
    Ja inderdaad ik wil graag een navigatie maken die ik precies zo kan laten werken zoals ik het wens (en dat op mijn GSM of een klein Tablet).
    Nu ben ik afhankelijk van wat TomTom of andere leveranciers denken hoe het moet (en daar heb ik een heel ander idee over).

    Natuurlijk ben ik al druk aan het zoeken geweest, en er zelfs een paar gekocht, maar deze werken erg (onnodig) omslachtig in de praktijk.
    Het ergste is nog dat ze er wel waren/zijn, maar dat deze niet meer gemaakt/ondersteund worden.

  14. #14
    Ik snap niet dat je in het klassieke navigatie concept (los kastje) blijft hangen.

    Voor jouw toepassing in de taxi zou ik als ik toch ga knutselen iets maken waarbij de opdrachten vanuit jullie dispatch meteen in de routeplanner komen. Als je daar wat administratie aan koppelt heb je er ook meteen voordeel van achteraf. Maar zoals gezegd kan ik me niet voorstellen dat het voor de taxi branche nog niet bestaat.

    De functionaliteit zoals beschreven bestaat al wel. Onder andere brandweer en ambulance gebruiken dat op hun board tablets. Die hebben daar ook meteen alle updates over wegwerkzaamheden enzo

  15. #15
    Daar kan ik helaas niets aan veranderen, het enige is om zelf iets te maken zoals ik het graag wil hebben....

    Lijkt je dat mogelijk ?, anders houdt het helaas op.....

Page 1 of 8 1 2 3 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •