Page 2 of 8 FirstFirst 1 2 3 4 ... LastLast
Results 16 to 30 of 120

Thread: Navigatie systeem

  1. #16
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Bij tom tom werken daar hele knappe koppen, die jouw kunnen navigeren via een GPS systeem. Okk deze mappen zijn op een speciale manier gemaakt.
    Als een hobby programmeur dit voor elkaar krijgt, dan kan hij beter bij Tom TOM gaan werken.

    Het is complex en kost vreselijk veel tijd.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  2. #17
    Ik hoopte dat er componenten of zo voor waren, of dat hier al ooit iemand mee bezig is geweest.
    Maar als dat niet zo is dat houdt het hierbij natuurlijk (helaas) op.

    Iedereen die meegedacht heeft bedankt.

  3. #18
    Je zou eens kunnen zoeken op raspberry i.c.m. navigatie. Er zijn verschillende projecten op het internet...
    Al zul je waarschijnlijk geen Delphi / Lazarus project vinden maar met de taal Python.


    Gr,
    Fonzie

  4. #19
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,703
    Ik heb een aantal weken geleden gesolliciteerd bij een bedrijf in Tilburg dat precies hetgene maakt dat jij
    zoekt en volgens mij zijn hun oplossingen ook voor eigen rijders.
    Ze luisteren graag naar vragen van de klant en hebben veel ervaring in de personenvervoer-branche.
    Daarnaast zijn het gewoon aardige gasten.

    Heb je al eens contact opgenomen met dit bedrijf?
    Het is misschien zelfs goedkoper dan zelf lopen klooien, zeker als je het professioneel moet gebruiken.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  5. #20
    Dat Bedrijf ken ik wel, ik ben er kort geleden nog even geweest (enkele defecte BCT's afgegeven voor reparatie). Ze maken overigens geen 'Navigatie systemen'.

    Het gaat maar over 1 stuks (voor eigen gebruik) dus dat wordt iets kopen waaraan ik mijn erger omdat er betere/makelijkere navigatie systemen waren.
    Of iets proberen te maken (wat heeeel moeilijk gaat worden en waarschijnlijk niet eens gaat lukken).
    Last edited by MMSoft; 19-May-16 at 11:19.

  6. #21
    http://www.tmssoftware.com/site/tmsfmxwebgmaps.asp

    Is dit wat ik zoek denken jullie ?
    Zo ja: heeft iemand van jullie hier ervaring mee ?

  7. #22
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by Fonzie View Post
    Je zou eens kunnen zoeken op raspberry i.c.m. navigatie. Er zijn verschillende projecten op het internet...
    Al zul je waarschijnlijk geen Delphi / Lazarus project vinden maar met de taal Python.
    Openstreetmap gebruikt python als hoofdtaal helaas, en dat dringt in alle open source navigatie (en de hardware requirements daarvan) door.

  8. #23
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by MMSoft View Post
    http://www.tmssoftware.com/site/tmsfmxwebgmaps.asp

    Is dit wat ik zoek denken jullie ?
    Zo ja: heeft iemand van jullie hier ervaring mee ?
    Dat is een wrapper van google maps (online via telefoon dus)

  9. #24
    Quote Originally Posted by marcov View Post
    Dat is een wrapper van google maps (online via telefoon dus)
    Jammer, dan heb ik er niets aan...

  10. #25
    Ik ben eens hier naar aan het kijken: https://github.com/navit-gps/navit/releases/tag/v0.5.0
    Met welke kaarten/Maps werkt dit, en waar plaats ik deze (bij het PC programma) ?
    Last edited by MMSoft; 11-Aug-16 at 13:50.

  11. #26
    Bij dat voorbeeld (dat niet in Delphi geschreven is) probeer ik af te kijken hoe ze een kaart op het scherm plaatsen, en wil proberen om deze code om te zetten.
    Maar in welk gedeelte wordt de kaart op het scherm geplaatst denken jullie ?

    De routines staan hier: navit-0.5.0 -> Navit -> Android -> Src -> Org -> Navit Project -> Navit

    Dus wie is er goed bekend met Java en wil hier eens naar kijken ?
    Last edited by MMSoft; 12-Aug-16 at 11:35.

  12. #27
    Jan
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Mijdrecht
    Posts
    906
    Dat wordt C/C++ leren dan.

  13. #28
    Ik doe mijn best, maar wie kan mij vertellen in welk deel de kaart op het scherm geplaatst wordt ?

  14. #29
    Bestaat er iets van een Java viewer, waarmee ik de Java code (https://github.com/navit-gps/navit/releases/tag/v0.5.0)
    eens goed mee kan bekijken ?
    De routines staan hier, als ik mij niet vergis: navit-0.5.0 -> Navit -> Android -> Src -> Org -> Navit Project -> Navit

    Ik zou dit graag omzetten naar Delphi XE...

  15. #30
    Ik ben druk aan het zoeken naar gegevens hoe ik zo'n "OsmAnd" kaart, kan decoderen en zichtbaar maken.
    http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OsmAnd

    Hulp is erg welkom.

Page 2 of 8 FirstFirst 1 2 3 4 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •