Page 8 of 8 FirstFirst ... 6 7 8
Results 106 to 120 of 120

Thread: Navigatie systeem

  1. #106
    F9 is runnen met debugger (of het icoontje bovenin met de groene pijl en wit schermpje eronder).
    Shift+Ctrl+F9 is runnen zonder debugger (het groene pijltje bovenin)

    Ik krijg eigenlijk nooit een foutmelding op de mobiel zelf.
    Meestal zonder debuggen wordt het programma beëindigd.
    En met debuggen krijg je in de IDE de foutmelding (af en toe een exception of segment 11 error o.i.d.)

    Ook kun je je cursor ergens op zetten en op F4 drukken om tot die plaatst te lopen.
    Daarna kun je met F8 door de source heenstappen (of met F7 in procedures gaan).
    Ook kun je met gewone breakpoints werken (F5 toggle).

  2. #107
    Dit zijn de laatste regels voor het mis gaat:

    Module Load: libqdutils.so. No Debug Info. Base Address: $00000000. Process Test_GPS.apk (5439)
    Module Load: libmemalloc.so. No Debug Info. Base Address: $00000000. Process Test_GPS.apk (5439)
    Module Load: gralloc.msm7627a.so. No Debug Info. Base Address: $00000000. Process Test_GPS.apk (5439)
    Module Load: libsc-a2xx.so. No Debug Info. Base Address: $00000000. Process Test_GPS.apk (5439)
    [Switching to Thread 5582] Process Test_GPS.apk (5439)
    First chance exception at $4092A09E. Exception class Segmentation fault (11). Process Test_GPS.apk (5439)
    First chance exception at $4092A09E. Exception class EAccessViolation with message 'Access violation at address 4092A09E, accessing address 0000001C'. Process Test_GPS.apk (5439)

  3. #108
    Ja, die Segmentation fault (11) ben ik ook al een paar keer tegen gekomen.

    Kun je eens je programma Test_GPS.apk op de telefoon compleet verwijderen en dan opnieuw proberen (dus door de IDE automatisch het programma neer te laten zetten op de telefoon).

    Als ie dan nog steeds crasht zou je met F4 of het zetten van een breakpoint kunnen laten lopen tot in de Create en daar met F8 over alle regels heen stappen om te zien waar die mis gaat.


    Helaas kan ik XE8 niet installeren want je hebt wel rechten op de voorgaande versies maar niet op de mobiele-toevoeging daarvan (ten minste dat gaf ie aan).

  4. #109
    Als je het er mee eens bent (je hebt er tenslotte veel tijd in gestopt) dan denk ik eraan om de eerste versie te gebruiken want die werkt goed... (we kunnen hier later natuurlijk altijd nog verder mee gaan).

    Wat voor mij echt belangrijk is, is dat ik een kaart zou kunnen tonen op het scherm...
    Ik ben nu druk bezig om een hele scherm opbouw structuur te maken meer meerdere Forms.
    En één Form heb ik gereserveerd voor de 'kaart', maar dat wordt nog een hele klus denk ik....

    Click image for larger version. 

Name:	1.jpg 
Views:	142 
Size:	72.7 KB 
ID:	7428

    Click image for larger version. 

Name:	2.jpg 
Views:	151 
Size:	82.4 KB 
ID:	7429

    Click image for larger version. 

Name:	3.jpg 
Views:	126 
Size:	61.4 KB 
ID:	7430
    Last edited by MMSoft; 15-Nov-16 at 17:31.

  5. #110
    Ik heb even geen tijd om erin te duiken maar:

    Voor het renderen van een osm-kaart
    http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Rendering

    met name de client-side libraries
    http://wiki.openstreetmap.org/wiki/R...side_libraries

    Bijvoorbeeld:
    http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Mapsforge
    mapsforge (website) provides a free, open-source, offline vector map library for Android and Java-based applications. With the easy to use API you can build your own map application with just a few lines of code.
    Ik denk dat een offline vector map library dus overweg zou moeten kunnen met een gedownloade osm-file.

    Een voorbeeld van een App die mapsforge gebruikt:
    https://aprsdroid.org/osm/

    Ik heb echter (nog) geeeeen idee hoe je dit direct in Delphi zou kunnen gebruiken.

    Overigens kun je tegenwoordig met Google Maps toch ook met Offline maps werken?
    Ik weet alleen niet wat het grootste gebied is dat je kunt downloaden (en kunt gebruiken voor e.v. navigatie als dat al kan).

  6. #111
    De Reisplanner Form werkt nu ook, de volgende stap is het tonen van een kaart...
    Wie kan/wil mij daarbij helpen (want dat is te hoog gegrepen voor mij) ?

    Click image for larger version. 

Name:	Screenshot_2016-11-19-23-50-01.jpg 
Views:	161 
Size:	76.4 KB 
ID:	7439

  7. #112
    Ik ben bezig geweest met mapsforge maar heb die niet aan de gang gekregen. Na veel moeite heb ik uiteindelijk de .pas files kunnen genereren voor gebruik met de .jars van mapsforge (met java2op.exe) maar op één of andere manier krijg ik deze niet goed aanroepen in Delphi, helaas.

    Misschien iemand met veel Delphi/Android/JNI.bridge kennis hier? Of ergens anders op aarde want volgens mij wordt Delphi niet echt veel gebruikt voor Android.

  8. #113
    Quote Originally Posted by rvk View Post
    Ik heb wel wat simpele perl-code gevonden om heel summier een kaartje te tekenen maar dat is bij lange na niet zo mooi als de google maps e.d. http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Osmrender.pl
    Zou dit mogelijk zijn in Delphi ?

    Maar nog niets kant en klaars voor Delphi (overigens wel betaald bijvoorbeeld deze).
    Dat ziet er zeer goed uit. Ik zie 2 prijzen 500,- en 220,- welke zou ik dan nodig hebben ?
    Ik zie van alles, maar kan deze opzet ook navigeren ? Want dat wordt het volgende natuurlijk...

  9. #114
    Quote Originally Posted by MMSoft View Post
    Zou dit mogelijk zijn in Delphi ?
    Ja, dan moet je dat perl script naar pascal vertalen

    Quote Originally Posted by MMSoft View Post
    Dat ziet er zeer goed uit. Ik zie 2 prijzen 500,- en 220,- welke zou ik dan nodig hebben ?
    Weet ik niet precies. De één is TECNativeMap en de andere is een complete suite.
    Maar ik weet niet eens hoe deze werkt en precies is wat je wilt.
    Ik zag dat deze n.l. ook met downloaden van Tiles werkt.
    Dan kun je nét zo goed Google Maps offline maps laten downloaden en Maps opstarten.
    (is dat overigens geen idee?)

    Quote Originally Posted by MMSoft View Post
    Ik zie van alles, maar kan deze opzet ook navigeren ? Want dat wordt het volgende natuurlijk...
    Die mapsforge was volgens mij handiger.
    Overigens zijn er natuurlijk ook andere offline map apps in de store.
    Die zou je misschien kunnen installeren om dan te laten zien wanneer je de map wilt laten zien.

    Ook zou het mogelijk zijn om een kleine shell om die mapsforge heb te zetten in java en die dan aan te roepen. Dan zit je niet met de problemen van direct aanroepen van mapsforge. Alleen dat vergt weer kennis van Java/Android programmeren.

  10. #115
    Dan kun je nét zo goed Google Maps offline maps laten downloaden en Maps opstarten.
    (is dat overigens geen idee?)
    Stel dat er offline maps op de smartfone staan, zouden deze dan gemakkelijk getoond kunnen worden ?
    En de volgende stap wordt natuurlijk dat er een route berekend moet kunnen worden, zijn daar ook oplossingen voor ?

  11. #116
    Heb je al eens in Maps een offline map gedownload?
    Probeer maar eens.

    Als ik dat hier doe dan kan ik de map gewoon zien offline en ook navigatie starten.

    De offline maps zijn echter wel maar 1 maand "geldig" als je ze niet update.
    Dus 1x per maand moet je de map opnieuw updaten.

    Je zou vanuit een ander programma natuurlijk locatie weer kunnen geven en navigatie starten.

    Verder zijn er natuurlijk ook legio andere offline navigatie-apps.

  12. #117
    Ik heb er nu de kaart van Nederland opstaan.
    Hoe zou ik deze in mijn eigen App kunnen gebruiken (want dat is de bedoeling) ?
    Ik vindt overigens dat de termijn van 1 maand wel heel erg kort is.

  13. #118
    Quote Originally Posted by MMSoft View Post
    Hoe zou ik deze in mijn eigen App kunnen gebruiken (want dat is de bedoeling) ?
    Het enige nadeel is dat Maps opstart als je op de knop drukt (maar ik neem aan dat dat met alle externe apps is).

    Je kunt met intents automatisch de navigatie starten. Je kunt ook alleen de locatie opgeven (geo of direct streetview starten (maar dan heb je natuurlijk wel internet nodig).
    Zie voor meer intents:
    https://developers.google.com/maps/d...id-api/intents

    Delphi Code:
    1. uses
    2.   Androidapi.JNI.GraphicsContentViewText,
    3.   Androidapi.Helpers,
    4.   Androidapi.JNI.Net;
    5.  
    6. procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
    7. var
    8.  url: String;
    9.  Intent: JIntent;
    10. begin
    11.   // [url]https://developers.google.com/maps/documentation/android-api/intents[/url]
    12.   // url := 'google.navigation:q=a+street+address'; // navigatie
    13.   // url := 'google.navigation:q=latitude,longitude'; // navigatie
    14.  
    15.   url := 'google.navigation:q=51.000,52.000'; // mijn volgende locatie
    16.  
    17.   Intent := TJIntent.JavaClass.init(TJIntent.JavaClass.ACTION_VIEW, TJnet_Uri.JavaClass.parse(StringToJString(url)));
    18.   Intent.setPackage(StringToJString('com.google.android.apps.maps')); // voor het geval niet standaard
    19.   SharedActivity().startActivity(Intent);
    20. end;

  14. #119
    Quote Originally Posted by MMSoft View Post
    Ik vindt overigens dat de termijn van 1 maand wel heel erg kort is.
    De offline kaart wordt overigens 15 dagen voor verlopen automatisch ge-update.
    (maar het is handig dat je dat zelf ook controleert dat dat echt gebeurd)

    Now offline maps do not expire after thirty days.
    Open google map menu offline areas
    Tap on the gear icon. Select the options
    Automatically update offline areas and
    Automatically download offline areas checked in box.
    Now downloaded areas update automatically before expiry date.
    Whenever device connect to WIFI fifteen days prior to the expiry date.

  15. #120
    Info opgevraagd over 'TECNativeMap', deze blijkt helaas niet geheel offline gebruik te kunnen worden...

Page 8 of 8 FirstFirst ... 6 7 8

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •