Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 27 of 27

Thread: Verschil in scherm resoluties

  1. #16
    Of je werkt met een scaled layout zodat alles groter wordt op een grote scherm. Of je werkt met juiste anchor instellingen zodat knoppen op de goede (logische) plaats blijven staan.

  2. #17
    Ik heb de App nu op een andere GSM staan, en nu wordt een gedeelte van het Scherm niet benut.

    Of je werkt met een scaled layout zodat alles groter wordt op een grote scherm. Of je werkt met juiste anchor instellingen zodat knoppen op de goede (logische) plaats blijven staan.
    Ik ga eens zoeken of ik hier meer gegevens over kan vinden (info hierover is erg welkom).

  3. #18
    Wil je dat alles groter wordt op het scherm (scaled)?? Grotere knoppen, grotere tekst. Ik vindt dat normaal niet zo mooi want het lijkt dan nét een app ontwikkeld voor een klein scherm die een beetje opgeblazen wordt.

    Ik vind het mooier om gewoon goed met de layout te werken. Als je bijvoorbeeld een knop rechtsonder hebt staan dan open je de anchors in de object inspector en zet je Bottom en Right op true en Top en Left op false. Als je dan naar een groter scherm gaat dan blijft die knop rechtsonder op het scherm staan. Dit doe op de correcte manier voor alle visuele elementen.

    Voor een knop in het middel zul je denk ik wat code toe moeten voegen. Je kunt wel de Left en Right op true zetten maar dat wordt de knop uit elkaar gerekt. (Hoewel dat misschien ook wel kan staan in je ontwerp maar dat hangt van de App af)

  4. #19
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    Voor een knop in het midden uitlijnen, zie Anchors := [akCenter]?.
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  5. #20
    Quote Originally Posted by NGLN View Post
    Voor een knop in het midden uitlijnen, zie Anchors := [akCenter]?.
    Ha, die truc kende ik nog niet (werk ook niet zoveel met anchors, ik doe het meeste dynamisch in code).

    Maar op die SO pagina staat inderdaad ook een leuk plaatje van hoe dat er dan uit zou moeten zien.

  6. #21
    Eerst maar eens beginnen met "scaled layout"

    Ik heb een form met een grootte van 533 bij 320, en FullScreen op True (zodat het gehele display gebruikt wordt).
    Daarop heb ik een "ScaledLayout" geplaatst, die het gehele form bedekt.
    Op deze "ScaledLayout" heb ik 5 Labels geplaast.

    Nu zou ik verwachten dat deze labels verder uit elkaar worden gezet als het beeldscherm van de GSM groter is, maar dat
    gebeurd niet.
    Moet ik nog iets instellen ?

    Samsung Galaxy S2:
    Click image for larger version. 

Name:	Samsung Galaxy S2.jpg 
Views:	110 
Size:	12.8 KB 
ID:	7308

    Huawei P8:
    Click image for larger version. 

Name:	Huawei P8.jpg 
Views:	104 
Size:	14.0 KB 
ID:	7307

  7. #22
    Heb je de TScaledLayout.OriginalHeight en TScaledLayout.OriginalWidth wel op 533 en 320 gezet. Anders weet ie niet wat de originele grootte was en hoe er geschaald moet worden.

  8. #23
    Het blijft hetzelfde als voorheen, op een groter scherm worden de rechter en onderste Labels niet verder naar rechts/Onder geplaatst
    Last edited by MMSoft; 07-Jul-16 at 19:40.

  9. #24
    Je hebt van die TScaledLayout toch wel de Align op alClient gezet?

    The label and the button are scaled according to the dimensions of the form that contains the layer aligned as the client so that the layer occupies the entire surface.
    http://docwiki.embarcadero.com/Libra....TScaledLayout

  10. #25
    Dat was inderdaad het probleem, nu werkt het !

    Ik probeer deze instelling met code in te stellen, maar dit werkt niet:
    ScaledLayout1.Align := alClient;
    ScaledLayout1.Align := Client;
    ScaledLayout1.Align.alClient;
    ScaledLayout1.Align.alClient := True;

    Hoe is dit met code mogelijk denken jullie ?

  11. #26
    Compileren al die regels goed ??????

    alClient is verouderd. Het is nu TAlignLayout.Client (volgens dit).
    Dus deze zou goed moeten zijn:
    Delphi Code:
    1. ScaledLayout1.Align := TAlignLayout.Client;

  12. #27
    Compileren al die regels goed ??????
    Nee, de dat geeft de ene fout melding na de andere (ik wou alleen laten zien wat ik geprobeerd had).

    Delphi Code:
    1. ScaledLayout1.Align := TAlignLayout.Client;
    Dat werkt inderdaad prima.

    Iedereen de mee gedacht heeft bedank !

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •