Page 1 of 3 1 2 3 LastLast
Results 1 to 15 of 37

Thread: Xamarin

  1. #1

    Xamarin

    Hallo hallo,

    Xamarin lijkt te doen wat Delphi mobile belooft en meer. Delphi mobile (XE5) kon het naar mijn mening niet waarmaken. Zo kon ik bepaalde controls niet in Delphi die wel in iOS zaten, ging het verkeerd zodra Apple een update uitbracht. Gezien de hoeveelheid boeken/video's die ik kan vinden over Xamarin lijkt het wel een serieuzere optie, maar ik vraag me of dit ook echt zo is? Zijn er hier programmeurs die ervaring hebben met Xamarin? En wat kost het eigenlijk? Ik heb nu een gratis versie, maar ik heb eigenlijk geen idee wat daarvan de beperkingen zijn.

  2. #2
    Xamarin stopt straks gewoon. Het is overgenomen door Microsoft:
    On March 18th, 2016, Microsoft’s acquisition of Xamarin officially closed.
    Lees de blog-post:
    https://blog.xamarin.com/xamarin-for-all/

    En Microsoft wil iedereen gewoon overhebben naar Visual Studio (die nu ook Xamarin bevat).

    'Xamarin Studio Community is free for individual developers, open source projects, academic research, education, and small professional teams."

    Ik weet eigenlijk niet hoe gelimiteerd de community versie is. Bij de professional versie staat wel "No usage restrictions" dus ik ga er wel vanuit dat er restricties zijn.

  3. #3
    Ik weet eigenlijk niet hoe gelimiteerd de community versie is. Bij de professional versie staat wel "No usage restrictions" dus ik ga er wel vanuit dat er restricties zijn.
    De Pro versie is nog steeds een stuk goedkoper dan Delphi

    Maar goed er zijn wel meer frameworks in de markt om Mobile makkelijker te maken, die een veel grotere userbase hebben dan Delphi voor mobiel ooit zal krijgen.

  4. #4
    Wordt het dan een onderdeel van Visual Studio? Hoe moet ik dat zien?

    De Pro versie is nog steeds een stuk goedkoper dan Delphi
    Wat is de prijs van de pro versie?

  5. #5
    Quote Originally Posted by luigi View Post
    Wordt het dan een onderdeel van Visual Studio? Hoe moet ik dat zien?

    Wat is de prijs van de pro versie?
    Xamarin is een plugin van visual studio.

    De pro versie kost 646 euro (https://www.microsoftstore.com/store...ctID.323838700)

    Maar zo te zien kom je al gauw voor de free versie in aanmerking.
    Maker van Picto-Selector (met Delphi natuurlijk) - http://www.pictoselector.eu
    Gratis visualisaties voor uw kind - Meer dan 28000 plaatjes / 1800 emoji / webfonts / QR codes

  6. #6
    Lekker duidelijk:

    Visual Studio Professional 2015 (Engels)
    € 646,00 incl. BTW
    Professionele hulpprogramma's voor individuele ontwikkelaars of kleine teams.

    en

    Visual Studio Community Edition
    which is free for individual developers, open source projects, academic research, education, and small professional teams.

    Ok... misschien is dit duidelijker:
    https://www.visualstudio.com/vs/community/

    For individuals
    Any individual developer can use Visual Studio Community to create their own free or paid apps.
    For organizations
    In enterprise organizations (meaning those with >250 PCs or >$1 Million US Dollars in annual revenue), no use is permitted beyond the open source, academic research, and classroom learning environment scenarios described above.

    Dus in bedrijven met <250PC en < $1 Miljoen omzet is het gebruik van de community versie gewoon toegestaan.
    (of ik moet dit verkeerd lezen)

    (https://www.visualstudio.com/license-terms/mt171547/)

  7. #7
    Dat is inderdaad een stuk goedkoper dan Delphi Zit ik alleen nog met die omzet van een miljoen, ff kijken wat de dollar/euro doet

  8. #8
    *+E13818MU01F0F* Norrit's Avatar
    Join Date
    Aug 2001
    Location
    Landgraaf
    Posts
    967
    Hier het linkje met een simpel vergelijk wat er in die verschillende VS versies zit:
    https://www.visualstudio.com/vs/compare/
    Objective reality is a delirium caused by lack of alcohol in blood

  9. #9
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Tis en blijft een beetje vreemd om een crossplatform environment te pakken voor mobile development van de kleinste speler in de mobiele markt. (*)

    (*) En ja Embarcadero/idera is kleiner, maar je hebt mij nooit firemonkey horen verdedigen.

  10. #10
    En wat is de grootste speler in de mobiele markt?

  11. #11
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by rvk View Post
    En wat is de grootste speler in de mobiele markt?
    Dat hangt van je metriek af.

    - aantal devices (Android/Samsung)
    - omzet verkopen devices (iOS)
    - omzet apps. In ieder geval iOS in de USA, geen idee wereldwijd.
    - maximale reikwijdte. (aantal devices- waar kan je een app op installeren, b.v. niet targetable zeer oude devices zoals android 2.x eraf).

    Het maakt b.v. uit of je een app wil verkopen of een maximale reikwijdte voor je app wilt.

    Maar in geen enkele is het Microsoft.

  12. #12
    Quote Originally Posted by marcov View Post
    Maar in geen enkele is het Microsoft.
    Ik denk dat er maar weinige zijn die cross-platform enigszins native code genereren (maar ik kan me vergissen).

    De meeste genereren HTML5 o.i.d. om cross-platform (Android & iOS) te gaan.

    Kun je eens wat (grotere) alternatieve noemen want ik ken ze niet (native/cross-platform).

    (Xamarin was ook geen Microsoft tot ze overgenomen werden)

  13. #13
    voordat xamarin werd overgenomen werd er al veel mobile mee ontwikkeld Marco. In C# op vs.

    Ik snap ook de discussie over native / niet native niet in de meeste gevallen. Veel apps en zeker de business apps vereisen geen native performance.

  14. #14
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    rvk: Als crossplatform "2" betekent en moeizaam gaat, moet je dat dan misschien niet doen, en gewoon of de beste kiezen, of twee platforms. Zowel de lichtste als de zwaarste apps doen dat sowieso al.

    Benno: dat klopt, maar we hebben het over beslissingen NU, niet toen. Native vs niet native hangt ervan af wat je wilt bereiken en wat je kunt. Achtergrond apps kunnen echter beter native zijn ivm batterij.

  15. #15
    Quote Originally Posted by marcov View Post
    rvk: Als crossplatform "2" betekent en moeizaam gaat, moet je dat dan misschien niet doen, en gewoon of de beste kiezen, of twee platforms. Zowel de lichtste als de zwaarste apps doen dat sowieso al.
    Ik heb zelf een kleine website voor het raadplegen van gegevens uit ons programma maar dat heb ik in jQuery mobile geschreven (dus te gebruiken op Android en iOS) en voor mijn doeleinden werkt dat goed. En ik weet ook dat het soms handiger kan zijn om b.v. apart in XCode en Android Studio te ontwikkelen zodat je per platform ook echt de design-regels kunt blijven hanteren (want dat zal met cross-platform ook niet helemaal lukken).

    Maar ik was gewoon nieuwsgierig naar de andere aanbieders van ontwikkel software, met name de native en cross-platform. Ik had even vluchtig op internet gezocht maar kon zo 123 geen andere aanbieders vinden (misschien niet zo goed gezocht)... Maar ik heb hier ook nog steeds geen namen van alternatieven gehoord dus ik neem aan dat Xamarin toch geen kleintje (kleinste?) was op het gebied van native/cross-platform (ondanks je opmerking).

Page 1 of 3 1 2 3 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •