Results 1 to 10 of 10

Thread: C++ Builder Starter en Delphi Starter voortaan gratis?

  1. #1

    C++ Builder Starter en Delphi Starter voortaan gratis?

    Hallo,

    Als ik het volgende bericht lees zouden C++ Builder Starter en Delphi Starter voortaan gratis zijn:

    http://community.embarcadero.com/blo...tarter-edition

    Of lees ik het nu verkeerd?
    Groetjes,

    Don

    Newbie in Delphi.

  2. #2
    Daar lijkt het wel op, dat zou heel goed nieuws zijn. Wordt al heel lang geroepen dat dat nodig is om nieuwe ontwikkelaars aan te trekken.
    Maker van Picto-Selector (met Delphi natuurlijk) - http://www.pictoselector.eu
    Gratis visualisaties voor uw kind - Meer dan 28000 plaatjes / 1800 emoji / webfonts / QR codes

  3. #3
    *+E13818MU01F0F* Norrit's Avatar
    Join Date
    Aug 2001
    Location
    Landgraaf
    Posts
    967
    Als je ziet wat je met een Starter editie kunt is het al waanzin dat dit niet al gratis was in het verleden.
    https://www.embarcadero.com/products...oduct-editions

    Krijg beetje het 'te laat' gevoel hierbij, zeker als het is om nieuwe Delphi zieltjes te winnen.
    Objective reality is a delirium caused by lack of alcohol in blood

  4. #4
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Nee, het is wel gratis, maar er staat een datum limiet op dat je het kan downloaden. Je kan na die datum een abonnement nemen bij Blaise Pascal. Daar krijg je dan een ingang om alsnog die versie te kunnen downloaden. Deze info heb ik van de chief editor van het magazine.

    Overigens vind ik het wel raar dat dit nu niet voor altijd is.
    De sluitingsdatum is mij niet bekend.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  5. #5
    En we weten inmiddels allemaal hoe het met "gratis" producten gaat

  6. #6
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    En een andere grote vraag kan zijn:

    Als er een nieuwe Delphi / C++ versie uitkomt, zoals 10.2, wordt daar ook een starter editie van gemaakt of moet men weer jaren teren op de Berlin versie?
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  7. #7
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160
    Hoera, er is weer een gratis versie! Voor spelerij met niet-DB code best leuk, kan ik toch nog een beetje met Delphi bezig blijven zo hier en daar.

    De licensing op Commercial Usage van de Starter Edition is grappig. Tot $1000,- omzet (!) per jaar is het gratis, daarna moet je professional kopen. Tegen een speciaal tarief van $€1,802.90. Je zal maar een hobby-appje hebben wat net rond die grens verkoopt, dat is dan best spannend!

  8. #8
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by Gabberkooij View Post
    Daar lijkt het wel op, dat zou heel goed nieuws zijn. Wordt al heel lang geroepen dat dat nodig is om nieuwe ontwikkelaars aan te trekken.
    Dan moet er met name doorlopend een gratis versie zijn. Er zijn wel vaker promoties geweest, maar naar verloop van tijd houden die op.

    En dan is het klungelig tegen iemand op een forum te moeten zeggen "wacht maar met delphi leren tot er weer een promotie is, en hoop dat die niet tijd gelimiliteerd is"

    Aan de andere kant voldoet het aan de minimale requirements wat mij betreft. Met zeos lijk je een app te kunnen maken voor een vereniging oid. Zonder dat neem ik helemaal niet serieus, omdat dat zowat het enige serieuze scenario is met een longterm view waarbij je vroeg of laat niet tegen de fee aanloopt.

  9. #9
    Die $1000 is een beetje raar ja, de Visual Studio licentie heeft het over een miljoen, dat is best veel. Ik zou voor Delphi 50.000 logischer vinden, dan wordt het echt je werk en is een betaalde licentie logisch.
    Maker van Picto-Selector (met Delphi natuurlijk) - http://www.pictoselector.eu
    Gratis visualisaties voor uw kind - Meer dan 28000 plaatjes / 1800 emoji / webfonts / QR codes

  10. #10
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by Gabberkooij View Post
    Die $1000 is een beetje raar ja, de Visual Studio licentie heeft het over een miljoen, dat is best veel. Ik zou voor Delphi 50.000 logischer vinden, dan wordt het echt je werk en is een betaalde licentie logisch.
    Ja. En dat zou centen op kunnen leveren voor Embarcadero. Een startup die een goede eerste sale heeft gehad is meer genegen dingen te kopen. Ik zou er 10-25k van maken, zeg 10-20x de verkoop prijs.

    Het probleem is echter dat waarschijnlijk net als ik, Idera/emb/whatever niet echt gelooft dat dit soort acties echt nieuwe massa's betalende gebruikers inbrengt. Delphi is daarvoor te ver in het aftakelings proces.

    En dan is de kans er alleen maar dat het de betalende/upgradende klanten raakt en het geld kost.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •