Results 1 to 3 of 3

Thread: Windows 32 en 64 bit andere UI??

  1. #1

    Windows 32 en 64 bit andere UI??

    Ik heb een applicatie (Firemonkey) welke ik voor zowel Windows 32bit als Windows 64bit compileer. Nu ziet de runtime W32-versie er vele malen gelikter uit dan de W64-versie (vettere fonts, toolbars tonen in grijstint, dat soort dingen). W64 geeft een zeer kaal beeld (kleine letters, toolbars zijn wit (krijgen geen kleur), kortom, ziet er zeer onaantrekkelijk/saai uit).

    Heb 4 screenshots toegevoegd, 2x2 van hetzelfde form, 2 zijn 32bits-versie, andere 2 zijn 64bits-versie.
    Applicatie is ontwikkeld in XE8, op Windows 8.1.

    Dacht dat het misschien aan geinstalleerde packs kon liggen, heb daarom op een andere PC (Windows 10) Delphi XE10 (Berlin), update 1 geinstalleerd. Applicatie gecompileerd (paar aanpassinkjes), zelfde effect!! Onder 32bit runtime oogt het smooth, onder 64bit is het zeer kaal.

    Design-time ziet het er allemaal "Delphi-normaal" uit, maakt niet uit of ik kies voor 32 of 64bit, dan verandert er niets aan de UI. Het treedt alleen runtime op.
    Er worden geen extra packages runtime geladen (option "Link with runtime packages" staat uit, info geeft ook aan "0 runtime packages").

    Vreemde is, als ik een nieuwe applicatie maak, dan ziet die er zowel onder 32bit als 64bit hetzelfde uit. Het moet dus iets zijn BINNEN de applicatie, maar heb geen idee wat.
    Packages heb ik volgens mij uitgesloten door op een andere PC (windows 10) te gaan werken (pure basisinstallatie Delphi, niks eraan toegevoegd).

    Iemand enig idee waar ik moet zoeken? Ik zou graag zien dat de 64bit-versie er hetzelfde uitziet als de 32bit (runtime).
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	32bitKnipsel.PNG 
Views:	143 
Size:	23.4 KB 
ID:	7380   Click image for larger version. 

Name:	32bitKnipsel2.PNG 
Views:	133 
Size:	9.9 KB 
ID:	7381   Click image for larger version. 

Name:	64bitKnipsel.PNG 
Views:	128 
Size:	21.1 KB 
ID:	7382   Click image for larger version. 

Name:	64bitKnipsel2.PNG 
Views:	134 
Size:	7.1 KB 
ID:	7383  
    Add one binary to 1, and suddenly
    you end up with 10.

  2. #2
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Iets met manifest of zo? De een High dpi aware, en de andere niet?

    De .dproj is vrij leesbare XML, eens wat puzzlen daarin geeft misschien een hint?

  3. #3
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Voor 32B en 64b mag er totaal geen verschil zijn. Beide komen uit de zelfde units. Er wordt alleen gekeken naar welke {$DEFINE} op moment wordt gebruikt. Kijk naar wat Marcov zegt.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •