Results 1 to 5 of 5

Thread: Watchdog timer

  1. #1

    Watchdog timer

    Ik heb een paar zelf gemaakte Appjes (Android) in gebruik die vele uren per dag actief zijn.
    Helaas heb ik inmiddels een paar keer mee gemaakt dat zo'n App vast kan lopen en dan niets meer doet.

    Bestaat er geen mogelijkheid om een Watchdog timer ofzo te gebruiken die zo'n app weer opnieuwe opstart als deze niet meer draait ?

  2. #2
    Je zou één van de vele automate applicaties kunnen gebruiken (zoals AutomateIt).

    Maar je kunt misschien ook bij het opstarten een repeating alarm zetten met een intent om je programma op te starten.

    Ik weet echter niet of beide oplossingen werken als je programma wel loopt maar "vast zit".
    In dat geval zou je b.v. met AutomateIt wel een programma kunnen killen om het daarna weer op te starten.

    Je kunt natuurlijk ook uitvogelen waarom je App vast loopt.

  3. #3
    Ik moet nog eens goed kijken naar "AutomateIt" want zoals ik lees kan je daar van alles mee doen.

    Ik had al een knipperend vlakje in mijn Appje geplaatst die aangestuurd wordt door een timer.
    Als de App vast loopt, dan knipperd dit vlakje niet meer. Zou dat komen omdat de timer dan niet meer loopt of dat het scherm niet meer ververst wordt ?

    Weet iemand hoe ik eenvoudig een 'piep toontje' kan laten horen ?
    Dan kan ik eens testen of er nog iets werkt in de App.
    Last edited by MMSoft; 20-Oct-16 at 21:31.

  4. #4
    Quote Originally Posted by MMSoft View Post
    Als de App vast loopt, dan knipperd dit vlakje niet meer. Zou dat komen omdat de timer dan niet meer loopt of dat het scherm niet meer ververst wordt ?
    Tasker is een andere bekende.

    Hoe weet je overigens dat je app is vastgelopen? Als je hem weer start, zit ie dan echt vast? Het kan ook gewoon zijn dat Android besloten heeft heen uit het geheugen te halen of gewoon te stoppen.

    Of heb je iets speciaals gedaan waardoor je programma altijd blijft lopen (want als je dat niet doet kan je programma niet op de achtergrond lopen omdat Android hem zal stoppen).

  5. #5
    Hoe weet je overigens dat je app is vastgelopen?
    Omdat het vlakje niet meer knippert, en ik geen data meer krijg te zien.
    Als je hem weer start, zit ie dan echt vast?
    Door de ontgrendel toets lang in te houden, kom ik in een scherm waarin ik de App gedwongen kan stoppen, dat doe ik en als ik deze App dan weer start dan werkt deze weer.

    Ik heb in de App het uitschakelen van het scherm geblokkeerd, maar dat heb ik in een andere App ook gedaan, en daar heb ik geen problemen mee.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •