Results 1 to 3 of 3

Thread: REST & JSON beginners vragen

  1. #1

    REST & JSON beginners vragen

    Hallo hallo,

    In mijn applicatie wil ik met een Magento API "praten". Nu is het me in het verleden wel gelukt om met behulp van de WSDL importer een verbinding te maken met Magento, alleen wil ik het nu denk ik met een REST client doen en JSON i.p.v. XML. Nu heb ik een "paar" vragen over REST + JSON

    1) Klopt het dat JSON alleen uit strings bestaat? En zo ja, hoe kan ik dan weten welk datatype het is? Is dat gewoon een kwestie van weten?

    2) Welke componenten kan ik het best gebruiken? De ingebouwde REST componenten of bijvoorbeeld gewoon Indy HTTP en de rest zelf schrijven.

    3) Is het de bedoeling dat ik van iedere JSON object een Delphi object of record maak?

    Bij voorbaat dank!

  2. #2
    JSON zelf is tekst. Als het goed is praat je tegen een API waarvan je een spec hebt waarin staat wat je aan moet leveren.

    Als ik een rest client bouw dan gebruik ik meestal of Indy of Synapse. Als je een server maakt zou ik gewoon je kbmMW inzetten, met HTTP transport.

    Je laatste vraag is een keuze. Door er objecten van te maken kun je ze op een fatsoenlijke manier verder verwerken. Ook hier zou ik zeggen kijk eens naar je kbmMW. Daar zit uitgebreide object marshalling/de-marshalling in. De aankomende update heeft ook weer de nodige uitbreidingen op het Marshalling vlak. Leuke is dat als je de kbmMW route gebruikt dat je dezelfde objecten kunt marshallen naar JSON of XML of... en dat ook in een mix.

    Aangezien je een enterprise licentie hebt zou ik zeggen zet hem in.

  3. #3
    Dank je wel Benno het is helemaal duidelijk!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •