Results 1 to 3 of 3

Thread: OXml component gebruiken in C++ Builder Berlin Update 2 Starter

  1. #1

    OXml component gebruiken in C++ Builder Berlin Update 2 Starter

    Hallo,

    Ik heb een vraag, die eigenlijk een beetje off-topic is op een delphi-forum. Toch hoop ik dat iemand me kan helpen. Heb namelijk 2 weken geleden al een post gedaan op cppforum.nl, community.embarcadero.com en het forumgedeelte van OXml op sourceforge.net. Tot nu toe heb ik geen response gekregen. Dus probeer ik het nu op deze manier.

    Ik maak mijn programma's nu in Turbo C++ 2006 Explorer. Daarbij maak ik gebruik van de TXMLDocument component. Die zit niet in C++ Builder Starter. Dus ben ik op zoek gegaan naar een vervanger van deze component.
    Na veel zoeken heb ik OXml gevonden. Nu heb ik alleen een probleem met installeren van deze component onder C++ Builder Starter. Ik heb het bestand met componenten uitgepakt in de Documents map. Toen heb ik C++ Builder Starter opgestart en Component->Install component->Install into new package (Naar de map 'units' genavigeerd en alle units geselecteerd) Daarna een package name ingevuld en een package discription ingevuld en C++ builder package geselecteerd. Vervolgens op Finish geklikt en VCL Framework geselecteerd. En vervolgens krijg ik de melding dat de component is geinstalleerd.

    Nu mijn vraag: Hoe werkt het verder? Moet ik nog een path opgeven naar de includes (eindigend op .hpp) of naar de .dcu's ? Ik heb geen flauw idee hoe het werkt. Ook snap ik niet hoe ik OXml kan gebruiken. Op de site van de maker staan alleen voorbeelden in Delphi.

    De site van de maker is: http://www.kluug.net/oxml.php

    Hoop dat iemand me kan helpen met dit probleem.
    Groetjes,

    Don

    Newbie in Delphi.

  2. #2
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    In principe bevatten dcu's een abstracte (relatief taal onafhankelijke) beschrijving van de headers. Het zou dus kunnen dat het path van DCUs in je UNIT path zetten genoeg zijn.

    De source zet je dan in je browse path (voor het geval je er met de debugger doorheen wil lopen of gewoon in de source wil springen om iets op te zoeken).

    Geef in het vervolg ook een duidelijk (fout)melding van wat er fout gaat als je het probeert. Dat geeft wat houvast bij beantwoorden van de vraag.

  3. #3
    Hoi Marco,

    Ik heb op een gegeven moment de handdoek in de ring gegooid. Snap niet hoe ik het aan de praat moet krijgen. Ik heb volgens mij de paths goed staan. Ik snap niet hoe ik een simpele XML-file met Oxml kan laden en daar dan de data uit kan halen. Met TXMLDocument en de XML Binding Wizard in Turbo C++ 2006 Explorer gaat dit vrij eenvoudig. Dit heb ik geleerd van een Youtube filmpje. (https://www.youtube.com/watch?v=yuCYk58zu5s) Dat is eigenlijk alles wat ik wil doen.
    Ik wil namelijk een XML bestand van een web service gebruiken. Ik heb de auteur van het Youtube filmpje een email gestuurd. Hij zei dat hij er geen ervaring mee had. En dat TXMLDocument niet in C++ Builder Starter zit en dit een beperking is van die versie.
    Groetjes,

    Don

    Newbie in Delphi.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •