Results 1 to 6 of 6

Thread: Modernize or Become Extinct

  1. #1
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357

    Modernize or Become Extinct

    is de titel van de nieuwe cyclus Embaridera webinars. Tikje aanmatigend en beledigend IMHO van de makers van Delphi.NET.

  2. #2
    Tikje aanmatigend en beledigend IMHO van de makers van Delphi.NET.
    Hoe bedoel je?

  3. #3
    Mijn ervaring is dat je dan dus sowieso niet met Delphi moet gaan werken, als je iets voor Android wilt maken.

    Een simpele RecyclerView voor Android (een listview waarbij je de items kunt verplaatsen) zit er niet in. Je moet vreselijk moeilijke dingen doen met java (in Delphi) om dat te kunnen doen, maar ik heb het niet voor elkaar gekregen. Nou... dan kan ik het nét zo goed direct in Android Studio programmeren.

    Delphi voor Mobile is misschien handig om tegelijk voor Android en iOS te programmeren maar het zijn dan dus alleen maar een paar simpele componenten. Hoezo "Modernize"?

    Voor een Delphi met Firedac, in een klein intern netwerkje, mag je al gelijk zo'n € 8.000,- neertellen.

    Ook Delphi for Linux (alleen server-apps) moet je de enterprise versie hebben.

    Op zich ben ik een grote fan van Delphi als het gaat om de IDE en VCL. Maar al het andere... Nee, dan moet je niet bij Delphi zijn.

  4. #4
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by Benno View Post
    Hoe bedoel je?
    1. Delphi.NET: ze hebben niet bepaald altijd op het goede paard gewed qua toekomst voorspellen.
    2. Je klanten bedreigen met uitroeien is niet bepaald netjes.

  5. #5
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Quote Originally Posted by marcov View Post
    Je klanten bedreigen met uitroeien is niet bepaald netjes.
    Naar mijn weten staat "Extinct" voor "Uitsterven" (als in niet sterk genoeg voor Darwin) en niet
    "Uitroeien" (als in mensen die opzettelijk iets tot een vroegtijdig einde brengen).
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  6. #6
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by VideoRipper View Post
    Naar mijn weten staat "Extinct" voor "Uitsterven" (als in niet sterk genoeg voor Darwin) en niet
    "Uitroeien" (als in mensen die opzettelijk iets tot een vroegtijdig einde brengen).
    Doet voor de basis premisse verder niks af. Je klanten een stel dino's noemen om ze dezelfde oude opgepoetste troep te verkopen met een subscription is ook niet netjes.

    En al helemaal niet als je een trackrecord hebt van trends fout beoordelen, en halfslachtige oplossingen bieden die zelfs als de trend doorzet het niet halen.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •