Results 1 to 3 of 3

Thread: Koppelen met PIN-apparaat

  1. #1

    Koppelen met PIN-apparaat

    Ik ben gevraagd om aan een delphi-applicatie een koppeling met een PIN-apparaat te maken, met als enige doel het te betalen bedrag naar het PIN-apparaat te sturen en te wachten op een akkoord of afwijzing van de transactie. Ik heb even gegoogled, maar het lijkt nog al een jungle te zijn. Wie heeft ervaring en/of tips?

  2. #2
    Je ziet door de bomen het bos niet meer en denkt in de jungle te zijn aangekomen.
    Om door het bos te komen van punt 'Delphi' naar de andere kant 'Pinapparaat' is het zinvol te weten hoe deze pad-einden er uit zien. Zo kan je de navigatie instellen.

    Dus:
    - wat zijn de mogelijkheden van Delphi?
    - wat zijn de mogelijkheden van het pinapparaat.

    Omdat Delphi voorlopig een gegeven is, kunnen we die vraag even in de wacht zetten.
    Rest de vraag wat met het pinapparaat mogelijk is?
    - is het een bedraad of onbedraad apparaat?
    - welke protocollen kan het apparaat aan.
    (welk apparaat is het - merk, type?).

    Al zo maak je een pad door de jungle. Al zo kunnen we je (misschien) verder helpen.

  3. #3
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    De PIN-apparatuur die ik in het verleden ben tegenkomen "Spraken" allemaal RS-232 en
    het protocol was ook redelijk eenvoudig bij de fabrikant op te vragen.

    In de praktijk betekent dit dus dat je aan een PIN-pad moet komen, doorgaans geleverd
    door CCV, inclusief technische documentatie waarin het protocol beschreven staat, een
    oudewetse COM-poort (mag een USB-uitvoering zijn) en een paar uurtjes puzzeltijd.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •