Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 18 of 18

Thread: webservice

  1. #16
    Firebird doet databases op file basis, dus dat zou in theorie nog kunnen, maar beelden in de DB zit bij mij niet lekker. Misschien als ik tot de nek in FB zat en wist hoever ik kon gaan, dat ik dat zou kiezen. Maar de vision systemen zitten vol met binaire protocollen en files, dus dat ligt simpelweg meer voor de hand en is meer recht toe recht aan.
    Ja maar in dat geval zijn er tig alternatieven natuurlijk.

    De grootste kbmMW setup waar ik weet van heb is een project van Kim zelf. Daar worden live beelden van furtilizers gezonden naar een centrale server. Per apparaat meerdere streams gelijktijdig. Data gaat daar via messaging naar de server, zodat het netwerk vol kan worden geduwd zonder hele hoge CPU inzet. Aan de serverkant worden die gevens opgeslagen in sqlite databases. Een soort shards dus maar op 1 server. Poosje terug was de totale hoeveelheid data ca 0,5PB. Opvragen en rapportages e.d. worden gedaan door kbmMW clients die hun info op basis van eigenschappen op kunnen vragen bij de server.

    Maar een dergelijke oplossing vergt uiteraard wel diepgaande kennis en ervaring, zowel van kbmMW als van architectuur in het algemeen.

  2. #17
    Mocht je met kbmMW aan de gang willen, er is op dit moment een tijdelijke actie met 75% korting. Dat betekent dat je een Enterprise licentie (dus inclusief kbmMemtable pro) aan kunt schaffen voor 157 euro. Dat is inclusief 6 maanden SAU (Service and Update), waarna je indien gewenst kunt verlengen steeds met 1 jaar.

    Enterprise is de meest uitgebreide versie van kbmMW.

  3. #18
    Senior Member
    Join Date
    Dec 2003
    Location
    Den Haag
    Posts
    210
    Aan webservices via SOAP wordt niet veel aandacht meer aan besteed. Tegenwoordig vindt meer ontwikkeling plaats in REST/JSON. Als je iets nieuws wilt opzetten, ligt SOAP niet voor de hand.

    De DataSnap van jaren geleden is de DataSnap van tegenwoordig niet meer. Een nieuw product van Embarcadero, RAD Server, is groten deels op DataSnap gebaseerd. RAD Server, EMS, DataSnap, het is even de vraag wat we nu precies onder DataSnap verstaan. Op zich vindt nog genoeg ontwikkeling plaats op dat vlak.

    Roberto Schneiders heeft in zijn artikelen gewoon de standaard instellingen genomen. In DataSnap wordt standaard sessie management op de server bij gehouden. Niet handig als je 10.000 keer ' Hello World' gaat overzenden. Zonder sessie management op de server zien de test resultaten stuk beter uit.
    http://www.danieleteti.it/datasnap-c...s-and-update1/

    Zoals anderen hier ook zeggen: het hangt vanaf wat je precies wilt. REST/JSON wordt door veel computertalen ondersteund. MARS-Curiosity is een open-source Delphi REST library. Het werkt trouwens ook met Delphi Professional Edition. Als je keer wilt spelen met deze materie, is het zeker een optie.

    Als je van tevoren weet dat je echt Gigabytes over het lijntje gaat jagen, en het moet allemaal supersnel: RealThinClient SDK is nog niet genoemd hier. Goede zaak dat keuzes mogelijk zijn, zullen we maar zeggen!

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •