Results 1 to 4 of 4

Thread: Android Service for Berlin 10.1

  1. #1

    Android Service for Berlin 10.1

    Ik volgde de tutorial van de YT link hieronder maar krijg op het toevoegen van een 'Android service' een error melding die mij een waarschuwing geeft.
    'Unit "Unit2.pas" is incompatible with the FMX framework used by the project. Adding it may result in complication errors or unexpected behavior. Continue?'

    Als ik 'Yes' klik en build naar mijn android phone, dan werkt de gehele service niet in de achtergrond totaal niet. En ik hoop niet dat het komt omdat ik Berlin heb en de tutorial in Seattle is.

    Heeft iemand hier ervaring mee, of wordt hier hard aan gewerkt door embarcadero?

    [Edit]
    De bedoeling is voor een notificatie te geven aan de android gebruiker over het aantal niet verzonden berichten in de applicatie. Dus het zou handig zijn als er een background service draait die nooit uit gaat als de app wordt uitgezet.

    https://youtu.be/bxgmu5-sSMw?t=4m17s
    Last edited by GHofman; 03-Apr-17 at 17:49.

  2. #2
    Heb je, om te beginnen, wel gekozen voor "New Multi-Device Application" ??
    Want dat is FMX.

    Ik heb die stappen vanaf 4m17s hier even op Berlin gedaan en daar krijg ik geen foutmelding.
    (maar ook als ik vanuit een VCL App dit doe krijg ik geen foutmelding.)

    Bij welke minuut/seconden loopt het dan fout bij jou?

  3. #3
    Het is een New multi-device application, target platform android met alleen een unit1.pas in de host

    Vervolgens een AndroidService genaamd libRadService, target android (beide zelfde sdk en de lib is van te voren gebuild)

    op 5.42 nadat hij op Finish drukt krijg ik die melding.

  4. #4
    Euhm ja het probleem is opgelost. Ik zie nu in Developer settings dat mijn service nu wel draait...
    Ik heb nu wel weer een poging gedaan en nu werkte het wel.

    Nu hoop ik dat het geen glaskanon is, en mogelijk een keer goed gaat ne met de volgende build fout gaat.

    Dus ja, het is nog niet gefixed maar wel ok?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •