Results 1 to 7 of 7

Thread: Noob-vragen; ontsluiting van 100.000 records

  1. #1

    Question Noob-vragen; ontsluiting van 100.000 records

    Hi allemaal,

    Het is weer een tijdje geleden dat ik met Delphi aan de slag was. Nu weer eens aan het klussen met XE7.
    Voor Android wil ik een simpele app creëren waarin ik 100.000 regels wil ontsluiten. Ik zou graag jullie advies horen.

    Wat ik wil:
    Ik heb een CSV-file met 100.000 regels. Iedere regel bestaat uit 4 kolommen. De gebruiker kan door middel van een zoek-veld filteren op de regels.

    Wat ik me dan afvraag:
    - Hoe zouden jullie de 100.000 regels in de applicatie laden? Vanuit een bestand in, bijvoorbeeld, een TStringList? Of vanuit een zoek opdracht de textfile doorlopen en hits presenteren?
    - Is er een mogelijkheid om de regels in de app te integreren en dus niet als separaat bestand te hebben?
    - De mogelijke hits moeten gepresenteerd worden in de app. De 4 kolommen moeten getoond worden met daarachter een knopje om eventueel naar het klembord te kopiëren. Welke componenten zouden jullie daarvoor gebruiken? TStringGrid? Of toch iets anders?

    bvd voor de reactie,
    Joost
    blablabla

  2. #2
    Hoe zouden jullie de 100.000 regels in de applicatie laden? Vanuit een bestand in, bijvoorbeeld, een TStringList? Of vanuit een zoek opdracht de textfile doorlopen en hits presenteren?
    Denk dat ik daar een memory dataset voor zou gebruiken, heb je direct alle filters e.d. ingebouwd.

    Is er een mogelijkheid om de regels in de app te integreren en dus niet als separaat bestand te hebben?
    Of dit voor Android ook werkt weet ik niet maar ik kwam op stackoverflow deze resource file oplossing tegen.

    De mogelijke hits moeten gepresenteerd worden in de app. De 4 kolommen moeten getoond worden met daarachter een knopje om eventueel naar het klembord te kopiëren. Welke componenten zouden jullie daarvoor gebruiken? TStringGrid? Of toch iets anders?
    Volgens mij gebruik je daar inderdaad een stringgrid voor, maar dat weet ik niet 100% zeker.

  3. #3
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Ik vind 100.000 regels voor een mobiel best wel veel.
    Maar net zoals luigi ben ik het mee eens om te importeren naar een memdataset van firedac. Dan kan je gebruik maken van livebindings.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  4. #4
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    FPC heeft een csv dataset afgeleide ingebouwd, maar er moeten er ook legio zijn voor Delphi.

  5. #5
    Misschien dat je het CSV bestand ook eenmalig kunt omzetten naar een formaat dat firedac kan lezen (binary/xml). Dan hoef je niet iedere keer die conversie uit te voeren.

  6. #6
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    maar 100.000 * 4 velden * (geschat) 30 karakters = 11,4 mb. Is dat niet een beetje veel voor een mobiel?
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  7. #7
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    30 karakters is een beetje veel denk ik, en je kan er ook nog zlib compressie overheen halen.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •