Results 1 to 6 of 6

Thread: MSDN OS abonnement alternatief

  1. #1

    MSDN OS abonnement alternatief

    Hallo hallo,

    Om mijn applicatie op diverse windows OS'en te kunnen testen, overweeg ik het om een MSDN OS subscription te nemen. Nu vroeg ik me af of er misschien goedkopere alternatieven zijn, bijvoorbeeld de gewone versies van windows aanschaffen. Het verdient mijn voorkeur om alle actieve windows versies, zowel desktop als server, te ondersteunen met mijn software.

    Wat is wijsheid?

    Bij voorbaat dank!

  2. #2
    Je kunt toch de Windows trials gebruiken om je programma te testen?
    https://www.download3k.com/articles/...-Legally-01181

    Nota bene van Microsoft zelf krijg je dan de VM-images:
    https://developer.microsoft.com/en-u...dge/tools/vms/

    Ik denk echter dat XP en Vista niet meer mogelijk is maar krijg je die wel onder MSDN OS subscription nog? (volgens mij ook niet meer)

  3. #3
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Ik vind het een goed alternatief. Maar is het echt legaal?
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  4. #4
    Ik was ook wel even benieuwd, maar Windows 95 kan ik inderdaad niet meer vinden in mijn MSDN, Vista nog wel. Ik heb al jaren een MSDN abonnement en dat bevalt me goed. Inderdaad, vooral om even snel iets te kunnen testen op een server of desktop. Ik denk niet dat de Windows Trials daarvoor zijn bedoeld, bovendien zal die 90 dagen altijd net verlopen zijn als ik ze nodig heb .
    Marcel

  5. #5
    Dank je wel Rik! Ik wist niet van het bestaan van deze mogelijkheid. Weet je toevallig of er ook server versies beschikbaar zijn?

    Ik vind het een goed alternatief. Maar is het echt legaal?
    Van de Microsoft website
    These virtual machines expire after 90 days. We recommend setting a snapshot when you first install the virtual machine which you can roll back to later.

  6. #6
    De genoemde versies zijn hoofdzakelijk bedoeld om je software te testen in combinatie met IE. Maar ik zie verder nergens genoemd dat dat ook de enige test-doeleind mag zijn.

    Voor Windows Server (verschillende versies) zijn er ook een trials beschikbaar.
    https://www.microsoft.com/en-us/eval...ws-server-2016
    Die is dan weer om Windows Server te evalueren.
    Maar kijken of je eigen software er op kan draaien noem ik eigenlijk ook evalueren

    Deze versies hebben allemaal een verlooptijd. Dus je zult in de VM alles terug moeten draaien tot voor de activatie want anders loop je het risico hem weer opnieuw te moeten installeren. Maar om de 180 dagen even een kale install draaien is ook niet zoveel moeite. Meestal hoef (en wil) je, i.c.m. je eigen software, niet allerlei andere software installeren.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •