Results 1 to 5 of 5

Thread: XTEA: test vectors?

  1. #1
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046

    XTEA: test vectors?

    Iemand zin om te helpen? Ik zag ergens dat iemand sukkelde met een encryptie algoritme dat ik nog niet kende. Ik implementeer wel eens zelf een encryptie dingetje, in de hoop heel misschien ergens toevallig een keuze te kunnen maken die wat performantie kan opleveren, met een beetje hulp van de Delphi compiler. In het geval van XTEA blijkt dit wel heel erg eenvoudig te zijn, maar als ik zoek op test vectoren, blijken ze dat onmogelijk moeilijk te maken en ik krijg er koppijn van. Voor zover ik zie klopt het wel, maar toch voor alle zekerheid: iemand zin om na te kijken of er geen foutje is ingeslopen?xtea.pas

  2. #2
    Senior Member pcoenen's Avatar
    Join Date
    Apr 2001
    Location
    Tesssenderlo, België
    Posts
    239
    @develyoy

    Bij de IPC componenten van Cromis.net (de website is spijtig genoeg niet meer beschikbaar) kan je ook gebruik maken van XTEA als encryptie. Ik dien daar ook een KEY mee te geven. Weet jij wat een goede minimum lengte is voor een key?

    Groeten,
    Pascal

  3. #3
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Staan ze toevallig hier: http://torry.net/authorsmore.php?id=7711

    Gr.Peter
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  4. #4
    Senior Member pcoenen's Avatar
    Join Date
    Apr 2001
    Location
    Tesssenderlo, België
    Posts
    239
    Klopt, dit zijn de Cromis IPC componenten. Deze versie is nog zonder de XTEA ondersteuning.

  5. #5
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    Wat je me nu vraagt. Ik heb gewoon de referentie-code proberen vertalen... Zoals ik het zie neemt XTEA een key van 128 bits, wat ik dan maar
    Code:
    type TTEAKey=array[0..3] of cardinal;
    heb gedefinieerd. Als het over een systeem gaat dat intern XTEA (of wat dan ook) gebruikt, maar er vanalles rond zet zodat het strings als input neemt, dan lijkt me dat je goed zit met iets van minstens 16 tekens (16x8=128).

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •