Results 1 to 7 of 7

Thread: Problemen met ontwikkelen in RAD Studio

  1. #1

    Problemen met ontwikkelen in RAD Studio

    Hallo,

    Op dit moment ben ik bezig met een onderzoek naar welke problemen ontwikkelaars ervaren bij het ontwikkelen van Delphi code in RAD Studio.
    Ik heb een Google form gecreëerd (in het engels, omdat ik zoveel mogelijk ontwikkelaars wil bereiken) Zouden jullie me willen helpen door het beantwoorden van een paar vragen? Google form

    mvg,
    Reinier

  2. #2
    Het zou ook wel netjes zijn om de achtergrond van het onderzoek te vermelden, waar het vandaan komt (achterliggende organisatie?), en wat er met de informatie gedaan wordt.
    1+1=b

  3. #3
    Quote Originally Posted by GolezTrol View Post
    Het zou ook wel netjes zijn om de achtergrond van het onderzoek te vermelden, waar het vandaan komt (achterliggende organisatie?), en wat er met de informatie gedaan wordt.
    Voor mijn afstudeerstage heb ik de opdracht om een Plug-in voor RAD studio te schrijven. Deze plug-in moet een aantal problemen oplossen waar delphi developers tegenaanlopen tijdens het ontwikkelen. In de vragenlijst heb ik de huidige problemen kort beschreven zodat daar feedback op gegeven kan worden. De bedeoling is dat ik hierdoor een beter beeld kan vormen van wat precies de problemen zijn die de plug-in moet oplossen.

  4. #4
    Ik neem aan dat je alle mogelijkheden van GExperts en DDevExtensions e.d. al wel allemaal in kaart gebracht hebt en geen overlappende oplossingen gaat maken.

  5. #5
    Ja, daarom vraag ik ook even naar welke plug-ins er al gebruikt worden. Het lijkt me inderdaad niet handig om een functionaliteit opnieuw te schrijven.

  6. #6
    een deel van je vragen kun je volgens mij ook niet oplossen met een plugin.

    Vaak dezelfde code kopieren heeft meer met architectuur te maken dan met een plugin. Hetzelfde met hergebruik van code van je collega's. Reviewen van code is ook iets wat je in het proces doet en niet iets specifiek voor een plugin.

    Als ik jou was zou ik eens een marktonderzoekje doen. Gitlab heeft bijvoorbeeld voorziening voor een review proces. Atlassian heeft er producten (diensten) voor en ook github zou zoiets hebben. Een plugin die flexibel kan interfaces met die diensten zou mogelijk wel nuttig zijn en een (commerciele) kans hebben.

    Ik heb je vragenlijst ingevuld, maar zoals ie nu is heb je er volgens mij niet veel aan. Ik denk dat je nog even terug moet naar de tekentafel voor een poging 2. Het feit dat je initiatief neemt voor poging 1 is wel lovenswaardig, succes met de verdere uitwerking.

    Studeer je af bij Marco Geuze?

    P.s. er zijn ook wat dedicated groepen op Facebook en linkedin mbt delphi. Op die manier kun je het wat internationaler trekken.

  7. #7
    Bedankt voor je reactie.

    Ik ben inderdaad naast de vragenlijst ook nog aan het onderzoeken naar wat er beschikbaar is in andere diensten, en hoe ik deze eventueel zou kunnen gebruiken.
    Deze vragenlijst help me daarin ook, omdat verschillede mensen aangeven wat ze nu gebruiken om hun problemen op te lossen.

    Ik studeer daar inderdaad af
    Ik snap inderdaad dat de vragenlijst hier en daar nog wat verbeterd kan worden. Of ik binnenkort nog een 2e naar buiten breng weet ik nog niet. Zoals ik al aangaf heeft deze vragenlijst me geholpen, en dat was de bedoeling.

    in ieder geval wil ik iedereen die dat gedaan heeft bedanken voor het invullen van deze vragenlijst.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •