Results 1 to 8 of 8

Thread: Weg met Delphi!

  1. #1

    Weg met Delphi!

    1. Dit is vast al eens gevraagd, maar kan ik Delphi deregistreren als ik 'm eenmaal geregistreerd heb? Ik heb namelijk, letterlijk onder het stof, een grote doos Delphi 7 Architect gevonden waar ik wellicht nog een hobbyist of een maintainer van legacy software blij mee kan maken. Licenties overdragen zou moeten mogen, maar kan het ook?

    2. Indien 1, wil iemand 'm hebben? -edit- Delphi is al weg, PM'en hoeft niet meer.

    3. Ik heb ook nog een exemplaar van Delphi COM Programming. Destijds erg blij mee, maar de laatste 10 jaar toch niet meer zo erg gelezen.

    Antwoord op vraag 1 mag hier. De andere twee beter via PM.
    Last edited by GolezTrol; 04-Sep-17 at 12:06.
    1+1=b

  2. #2
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    1. Volgens mij niet... ik kan niet eens een (legale) installatie van Delphi 7 meer registreren.
    Ik krijg dan een foutmelding dat de server niet werkt of zoiets, wat wel kan kloppen want Borland
    is al jaren niet meer de eigenaar.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  3. #3
    Tja. Ik heb 'm inmiddels aan iemand toegezegd, dus die mag het gaan proberen.

    Mocht het niet lukken vanwege een dubbele registratie, dan is het wellicht nog op te lossen met een mailtje naar Embarcadero of Barnsten. Als de licentieserver inderdaad niet beschikbaar is, dan wordt het lastiger. :-)
    1+1=b

  4. #4
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Op zich loop je niet echt tegen problemen aan als je Delphi 7 niet registreerd krijgt: je krijgt alleen de tekst "Unregistered" in het splash-screen bij het opstarten:
    Click image for larger version. 

Name:	Delphi7Unregistered.jpg 
Views:	99 
Size:	9.7 KB 
ID:	7630
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  5. #5
    Voor Delphi 7 maakt een unregistered versie inderdaad niet uit.

    Maar was er niet een latere Delphi versie die, als die niet geregistreerd was (nog in de proefperiode), executables genereerde, die na een bepaalde tijd ook meldingen konden geven "made with an unregistered version" o.i.d.??

  6. #6
    Quote Originally Posted by VideoRipper View Post
    Op zich loop je niet echt tegen problemen aan als je Delphi 7 niet registreerd krijgt
    Ok, thanks! Ik ken iemand die daar denk ik wel blij mee is.

    rvk, Zou kunnen, maar ik weet niet van een Delphi die dat doet. Er zijn wel component sets die dat soort beveiliging hebben.


    Het boek is overigens nog beschikbaar.
    1+1=b

  7. #7
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Volgens mij is ie de eerste (twee?) maand een soort trial, na verloop van tijd begint ie wel te mekkeren.

  8. #8
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Volgens mij heb ik jarenlang met "Unregistered" in mijn splash-screen gezeten.
    Kan het helaas nu niet meer controleren.

    Mocht het toch een probleem zijn, dan weet ik zeker dat Barnsten je wel kan helpen (of ze het willen is een tweede).
    TMemoryLeak.Create(Nil);

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •