Results 1 to 6 of 6

Thread: kanopka controls

  1. #1
    Reader
    Join Date
    May 2002
    Location
    Holland
    Posts
    3,382

    kanopka controls

    De raize components kun je installeren in rad studio via de getit package manager.
    Ik moet zeggen dat er een paar hele mooie dingen tussen zitten. Bijvoorbeeld meer flexibiliteit wat betreft display en kleuren, wat normaal niet zo simpel is te bereiken.
    Als ik deze controls in een applicatie ga gebruiken, kan ik er dan enigszins zeker van zijn dat deze controls een blijvertje zijn?

    Groet !

  2. #2
    Quote Originally Posted by EricLang View Post
    Als ik deze controls in een applicatie ga gebruiken, kan ik er dan enigszins zeker van zijn dat deze controls een blijvertje zijn?
    Nee, daar kun je met packages van derden nooit zonder meer vanuit gaan.

    Tevens is het bij het uitbrengen van een nieuwe versie van Delphi maar de vraag of die controls ook gelijk te updaten zijn. En zo ja... of het dan bij een volgende versie gratis is.

  3. #3
    Quote Originally Posted by EricLang View Post
    Als ik deze controls in een applicatie ga gebruiken, kan ik er dan enigszins zeker van zijn dat deze controls een blijvertje zijn?
    Nee, daar kun je met packages van derden nooit zonder meer vanuit gaan.

    Tevens is het bij het uitbrengen van een nieuwe versie van Delphi maar de vraag of die controls ook gelijk te updaten zijn. En zo ja... of het dan bij een volgende versie gratis is.

  4. #4
    Reader
    Join Date
    May 2002
    Location
    Holland
    Posts
    3,382
    Ik dacht gelezen te hebben dat deze controls aangekocht waren en/of onderdeel zouden worden van het standaard component palet... Maar daar lijkt het nog niet op :-)

    @RVK
    Code:
    delete from forum where title = 'kanopka controls' and post = 3

  5. #5
    Op dit moment behoren ze nog tot de Bonus pack en alleen beschikbaar voor subscription.
    Ik had ook wel iets gelezen over integratie maar of dat dan voor elke versie is weet ik niet.

    Sowieso hou ik er niet zo van niet standaard onderdelen te gebruiken.
    In het verleden zijn er genoeg componenten "overleden".

    Pas op het moment dat het onderdeel is van het standaard palette kun je uitgaan van "een blijvertje".

  6. #6
    TDigitalTrain user Hans Brenkman's Avatar
    Join Date
    Mar 2002
    Location
    Weert
    Posts
    1,861
    Ik gebruik de Raize Componenten sinds versie 1.6. Zover als ik kan nagaan is die versie van ruim vóór 2000. Dus wel een set componenten die al lang bestaat, maar of dit een onderdeel blijft van Delphi ? Aangezien Embarcadero de Raize Components c.q. Konopka VCL Controls ingelijfd heeft, verwacht ik niet dat deze snel ter ziele zal gaan (en ik mag ook hopen van niet want ik heb deze veelvuldig in al mijn applicaties en tools gebruikt).
    Testen kan niet de afwezigheid van fouten aantonen, slechts de aanwezigheid van gevonden fouten.

    Het is verdacht als een nieuw ontwikkeld programma direct lijkt te werken: waarschijnlijk neutraliseren twee ontwerpfouten elkaar.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •