Results 1 to 7 of 7

Thread: netwerk project vraagje

  1. #1

    Question netwerk project vraagje

    Hi Mensen,

    Ik ben bezig met een project dat als server/client werkt en daarmee verbind ik veel pc's met de mijn client projectje alleen moet ik hierbij Poort bij de Router open maken en ik vind het een oudere manier en veel werk en daarom wil ik weten of er een andere manier zoals Teamviewer gebruikt dat je alleen ID en password nodig hebt om met andere client vebinding te maken zonder ip/port.


    Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat ?

    dank u

  2. #2
    Heb je al geprobeerd om een meer gangbare poort te gebruiken? Er zijn standaard poorten die "meestal" open staan welke je kan gebruiken, ik ben er zelf geen fan van als applicaties poorten gaan openen op mijn modem/router. Misschien kan je in plaats van het openen van een poort, een functie maken waar ze zelf een poort kunnen invoeren?

  3. #3
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Services als TeamViewer gebruiken een tussenserver om met een externe desktop te kunnen
    verbinden, je maakt dus niet direct verbinding met de andere kant.

    Je kunt experimenteren met UPnP, maar je hebt nooit de garantie dat een router/modem dit
    ondersteunt (of dat UPnP uitgezet is).
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  4. #4
    maar je hebt nooit de garantie dat een router/modem dit ondersteunt (of dat UPnP uitgezet is)
    de kans dat dat uitstaat is tegenwoordig volgens mij steeds groter. uPnp is zo ongeveer het grootste risico op je router.

    @Akama, je zou je server kunnen hosten in een datacenter, bv op een vps. Moet je nog steeds poorten open zetten, maar die omgevingen zijn daar op ingericht.

  5. #5
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    Een tijd terug las ik over "TCP simultaneous open" of "TCP hole punching", maar zelfs al denk ik dat ik de uitleg zo ongeveer begrijp, het lijkt me behoorlijk netwerk-hocus-pocus en nog altijd niet vanzelfsprekend om altijd werkend te krijgen. Dus iets centraal opzetten op het publiek internet en beide eindpunten naar laten verbinden is echt wel de meest voor de hand liggende oplossing. (Hoewel jammer genoeg met enige impakt op het budget.)

  6. #6
    Bedankt voor al jullie Reacties en ideeën , kent misschien iemand een voorbeeld. want ik zie niet hoe ik data van de client naar de server opstuur tenzij ze allebei verbonden zijn met een soort tunnel die data beheerd.

    dank u

  7. #7
    Heb het niet getest, maar is dit misschien iets. https://sourceforge.net/projects/indy10clieservr/

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •