Results 1 to 6 of 6

Thread: Onderdelenupdate 1709 voor W10

  1. #1

    Onderdelenupdate 1709 voor W10

    Vandaag de 'Onderdelenupdate 1709' voor W10 geinstalleerd. Duurde even, maar na anderhalf uur was het klaar.
    Nu kan ik met Outlook 2003 niet meer mail ontvangen ('Fout bij het uitvoeren van de bewerking') en kan ik Firefox niet meer als standaardbrowser instellen (kan kiezen tussen Edge, Internet Explorer of apps uit de Microsoft Store waar FireFox niet in te vinden is).
    Heeft iemand dezelfde ervaring en een oplossing gevonden?

  2. #2
    In mijn lijstje staat Firefox er wel bij.
    Click image for larger version. 

Name:	vvAS1kX.png 
Views:	128 
Size:	39.3 KB 
ID:	7689

    Al geprobeerd Firefox opnieuw te installeren?

    Je moet wel een keer in de dialoog van Firefox kiezen voor default app:
    Click image for larger version. 

Name:	red-small-firefox-default-browser-prompt.png 
Views:	103 
Size:	42.5 KB 
ID:	7690

    De fout van Outlook 2003 is ook raar.
    Helemaal niet specifiek.
    Zie je iets in de event-log staan?

  3. #3
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Hij staat hier klaar om geïnstalleerd te worden. Maar bij mijn zoon en werk desktop staat deze al geïnstalleerd met als standaard browser Firefox.
    Outlook 2003 zal waarschijnlijk niet meer worden ondersteund.
    Wat ik bij Google lees, zal je een repair moeten uitvoeren. Blijkbaar wordt er iets in de registry gedaan,
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  4. #4
    @Rvk: Ik heb beide schermen gezien. Bij mij staat in het rijtje apps alleen Edge en Internet Explorer.
    Ja, ik heb Firefox proberen te (her)installeren. Hierbij heb ik (nog) niet Firefox tevoren gedeïnstalleerd.

    @jkuiper: Outlook 2003 werd al 'nooit' ondersteund door W10, maar het werkte nog feilloos. Nu dus ineens niet meer. Ik zal eens proberen te repareren.
    Een repair is in de applist niet mogelijk (Wijzigen is uitgegrijsd).

    Overigens: op een andere PC werkt Firefox na de upgrade nog steeds feilloos en als standaardbrowser.

  5. #5
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Tis onwaarschijnlijk maar controleer even bij bijwerken en beveiliging -> ontwikkelaars dat je daar niet "alleen apps uit de windows store installeren" aan hebt staan. Maar het kan wel:

    Click image for larger version. 

Name:	zoalshetmoet.png 
Views:	138 
Size:	31.3 KB 
ID:	7691

  6. #6
    Outlook 2003 heb ik weer aan de praat na een 'Herstellen'. Firefox verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Beide werken weer.
    Gelukkig staat 'Apps sideloaden' aan.
    @rvk, @jkuiper, @marcov: allen bedankt voor het meedenken.
    @Microsoft: het moeten herstarten van PC's, het moeten herinstalleren van programma's: het is zó 1995...

    Enfin, het werkt weer, dus ik kan me weer op de ontwikkeling van de werkelijkheid richten

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •