Results 1 to 5 of 5

Thread: waar is mijn database gebleven in mijn android device ?

  1. #1

    waar is mijn database gebleven in mijn android device ?

    Ik heb de onderstaande tutorial gevolgd,
    http://docwiki.embarcadero.com/RADSt...S_and_Android)
    het lukt mij om de database naar mijn mobile device te versturen (al ik hem vul met wat data krijg ik dat ook op mijn mobiel te zien). Hij schrijft het dan naar .\assets\internal.
    als ik vervolgens het apje laat werken en ik sla er andere data in op dan wordt het keurig in de database bijgehouden. prima dus (ook na uitzetten van mijn mobiel blijft mijn data erin staan).
    maar mijn vraag is nu waar vind ik die database op mijn mobiel, en kan ik die database ook weer naar mijn windows toe kopieren ?
    Mbv mijn pc en zoeken op mijn mobieltje kan ik de database niet vinden.
    Heeft iemand een idee waar ik deze kan vinden ?

  2. #2
    Je kunt even kijken wat TPath.GetDocumentsPath als waarde geeft.
    Daar zou de database dan in moeten staan.

    (het is van te voren niet te zeggen waar dat precies is want dat kan per toestel verschillen.)

  3. #3
    Dank je rvk,
    Nadat ik dit had gedaan zag ik dat het op een plek stond waarin je met verkenner niet bij kunt. Vandaar dat ik het niet vond. Je moet je telefoon rooten om deze mapjes te zien begrijp ik van de antwoorden die ik op het internet vind.
    Ga nu even kijken of ik de database naar een plek kan verhuizen waarbij ik wel bij kan komen.

  4. #4
    Je kunt natuurlijk ook een "export" functie in je programma zelf maken. Dan kan je programma de database uploaden/sharen met mail/dropbox/etc.

    (Je programma kan n.l. wel bij die locatie )

  5. #5
    Ja daar dacht ik ook aan, maar ik wil straks een deel van de database ergens naar toe kopiëren (als dat mogelijk is....). Ben een beetje mee aan het spelen en wil kijken wat de mogelijkheden zijn.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •