Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 19

Thread: tms webcore, web front ends in pascal

  1. #1

    tms webcore, web front ends in pascal


  2. #2
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    Ziet er veelbelovend uit !
    Heel anders dan IntraWeb, ik ga vandaag een download doen
    Erik

  3. #3
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Gebaseerd op Free Pascal's pastojs


    https://www.tmssoftware.com/site/blog.asp?post=434
    Last edited by marcov; 15-Feb-18 at 22:21.

  4. #4
    Senior Member
    Join Date
    Mar 2002
    Location
    Edam
    Posts
    426
    Heeft er al iemand daadwerkelijk ervaring opgedaan met de TMS WebCore?... anders dan wat intro verhalen van begin dit jaar kom ik weinig concreets tegen op het internet.

  5. #5
    Het is gisteren gereleased v1.0, dus denk niet dat je al zaken in het wild tegenkomt.

    Ik heb kunnen werken met de beta en gelet op de snelheid waar ze dingen oplosten heb ik er persoonlijk wel vertrouwen in.

    TMS webcore heeft vooral ingezet op het bouwen van front ends (in de browser) op de VCL manier zoals wij dat gewend zijn. Ze hebben een stevige RTL gebouwd waardoor heel veel zaken ook vertrouwd werken voor VCL ontwikkelaars. Ze hebben verder een grote codebase gemigreerd en de FNC componenten zijn nu ook bruikbaar voor web. Dat onderdeel zie ik zelf nog niet als productie ready (al heb ik de 1.0 release nog niet getest), maar ook daar maken ze grote stappen en fixen ze dingen die je meld snel.

    Nu zullen niet alle webapplicaties gebouwd willen zijn op de Delphi manier (forms e.d.) , maar ook dat is mogelijk. Je kunt gewoon zelf een pagina samen stellen en dan de controls die je in HTML toevoegt en via CSS opmaakt mappen naar objecten in TMS web. Daar kun je vervolgens in gewoon pascal de code schrijven die je voorheen in javascript moest schrijven. De transpiler zet dat vervolgens weer om in javascript.

    Groot voordeel vind ik ook dat je gewoon objecten kunt gebruiken en ook herbruikbare componenten kunt maken.

    Een aantal zaken kunnen ook gewoon met de gratis transpiler, maar je moet je afvragen of je zelf al dat werk wilt doen voor die nog geen 300 euro die TMS voor web core vraagt.

    Download de demo en speel er eens mee zou ik zeggen.

  6. #6
    Senior Member
    Join Date
    Mar 2002
    Location
    Edam
    Posts
    426
    ah... niet gerealiseerd dat die zaken aan het begin van het jaar een Beta betroffen ..ga 'm meteen even downloaden!

  7. #7
    Sinds lancering van versie 1 is het zeker veelbelovend. Kijk eens naar de volgende Demo:

    https://app.devgems.com/xdata/music/app/index.html#

  8. #8
    Jouw brouwsel?

  9. #9
    Nee, het betreft hier een demo applicatie inbegrepen bij het product

  10. #10
    Heb vandaag even gespeeld met de trial en ik moet zeggen dat ik wel positief verrast ben. Vooral het idee dat het uiteindelijk gewoon javascript, html en css wordt spreekt me wel aan.

    Heeft er iemand inmiddels al ervaring met een commercieel project gemaakt met webcore?

  11. #11
    ik vraag me af of er al projecten live zijn aangezien het nog niet zo lang officieel gereleased is.

    Ik heb met een aantal preview versies kunnen spelen en die waren nog niet productierijp, maar meldingen werden snel gefixed en het ging met stappen vooruit. Ook nu releasen ze nog regelmatig, net als met de fnc componenten die ook werken in web core.

    Een week of 2 geleden heb ik het wel aangeschaft omdat ik het wil gaan gebruiken voor een plannings / kalender plugin die in websites gebruikt kan worden. Front-end is dan webcore, backend een kbmmw service.

  12. #12
    Een week of 2 geleden heb ik het wel aangeschaft omdat ik het wil gaan gebruiken voor een plannings / kalender plugin die in websites gebruikt kan worden. Front-end is dan webcore, backend een kbmmw service.
    Hoe ga je dat koppelen? Met REST?

  13. #13
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    De pas2js compiler heeft bijna dagelijks fixes en features (met name ondersteuning van meer Pascal constructies).

    Gisteren melde Michael dat de compiler zichzelf kon bouwen:

    pas2js can now compile itself, and the resulting compiler - running under nodejs - can already compile programs.
    There are still some bugs, so a 'make cycle' is still not possible, but is within reach

  14. #14
    Hoe ga je dat koppelen? Met REST?
    dat is wel het plan. Hoop stiekem dat ik er een iframe van kan maken zodat ik hem ook vanaf een kbmmw server kan aanbieden.

  15. #15
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Gisteren een meeting geweest voor introductie Lazarus 2.0 RC2 / FPC 3.04. Daarin zit nu standaard pasjs.
    Jammer dat daar niet een aantal componenten zoals TWebEdit, TWebMemo en nog andere componenten standaard meegeleverd wordt om mee te spelen. Dan maak je het product interessanter om te kopen. Al vind ik de prijs voor de particulier erg aan de hoge kant.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •